درمان حساسیت دندان با کمک این چای

حساسیت دندان، مشکلی رایج است که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند. اما جالب است بدانید حساسیت دندان با یک چای خانگی و در دسترس به راحتی قابل درمان است.
کد خبر: ۱۲۶۰۴۰۵
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱ 18 September 2024
|
4730 بازدید

قبل از ورود به بحث درمان و پیشگیری بهتر است درباره حساسیت دندانی توضیح مختصری داشته باشیم. دندان ها با یک لایه بیرونی سخت و محافظ به نام مینا پوشیده شده اند. هنگامی که این لایه به دلیل مسواک زدن نامناسب، مصرف غذاها و نوشیدنی های اسیدی یا هر عامل دیگری از بین می رود، لایه زیرین نرم تری به نام عاج نمایان می شود. در داخل عاج لوله هایی وجود دارد که مستقیماً به اعصاب زیرین منتهی می شوند، با تخریب لایه بیرونی دندان، احساس گرما و سرما شدیدتر از زمانی است که مینای دندان محرک ها را مسدود کند.

البته این احساس درد تنها عارضه ضعیف شدن مینای دندان نیست؛ هنگامی که مینای دندان از بین می‌رود، ورود اسیدها و باکتری‌ها به دندان و ایجاد پوسیدگی آسان‌تر می‌شود.

حساسیت دندان

اثر مثبت چای سبز در کاهش حساسیت دندان

با توجه به اینکه اکثر درمان‌های دندان‌های حساس موقتی هستند، تیمی از محققان به دنبال یافتن راه‌حل طولانی‌مدت برای حساسیت هستند. آنها آزمایش کردند که آیا اپی گالوکاتچین-3-گالات (EGCG)، پلی فنول چای سبز، با مسدود کردن لوله هایی که به عصب دندان منتهی می شوند، از حساسیت جلوگیری می کند یا خیر. در مطالعات قبلی نشان داده شده است که EGCG باعث کاهش بیوفیلم ایجاد حفره می شود.

محققان دندان های عقل کشیده شده را در معرض محلول چای سبز قرار دادند و دریافتند که EGCG، مسیرهای عصبی عاج را تا 96 ساعت مسدود می کند. همچنین در برابر سایش ناشی از مسواک زدن و فرسایش دندان مقاوم بود و همچنین از تجمع بیوفیلم جلوگیری می کرد و این یک ترکیب قدرتمند برای سلامت دهان و دندان بهتر است که در یک فنجان چای سبز نهفته است.

این مطالعه نشان می دهد که افزودن یک فنجان چای سبز به برنامه روزانه شما ممکن است به کاهش حساسیت دندان شما کمک کند و در عین حال خطر پوسیدگی دندان را نیز کاهش دهد. اما اگر زمانی که دندان‌هایتان با محرک‌های سرد یا گرم تماس پیدا می‌کند، ناراحتی شدیدی را تجربه می‌کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با دندانپزشک خود قرار ملاقات بگذارید.

حساسیت شما ممکن است ناشی از دندان قروچه شبانه یا تحلیل لثه نیز که نیاز به درمان فوری دارند، باشد.

چند توصیه برای پیگیری از تخریب مینای دندان و حساسیت آن

خیلی سخت و ناملایم مسواک نزنید؛ ممکن است در هنگام انجام این کار احساس کنید که دندان های خود را تمیزتر می کنید، اما در واقع مینای دندان را از بین می برد و خود را در معرض خطر حساسیت و پوسیدگی قرار می دهید.

از غذاهای بیش از حد اسیدی مانند نوشابه، آب نبات و کربوهیدرات های ساده دوری کنید. تنقلات و نوشیدنی های شیرین تعادل pH دهان را به هم می ریزد و شما را در معرض خطر فرسایش مینای دندان قرار می دهد

هر شش ماه یک بار به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟