جزئیات تشکیل دوره نهم شورای عالی حوزه‌های علمیه

اکنون شورای عالی حوزه های علمیه در روزهای انتهایی دوره هشتم قراردارد و بزودی در یک فرایند انتخاباتی نسبتا طولانی، دوره نهم این شورای عالیِ حوزوی تشکیل خواهد گردید.
کد خبر: ۱۲۶۵۰۸۴
|
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹ 12 October 2024
|
2729 بازدید
به گزارش «تابناک»، اکنون شورای عالی حوزه های علمیه در روزهای انتهایی دوره هشتم قراردارد و بزودی در یک فرایند انتخاباتی نسبتا طولانی، دوره نهم این شورای عالیِ حوزوی تشکیل خواهد گردید.
جزئیات تشکیل دوره نهم شورای عالی حوزه‌های علمیه
در مرحله اول فرایند انتخابات شورای عالی حوزه که درحال انجام است، نامزدهای عضویت شورای عالی حوزه تعیین میگردد، شایان ذکر است، بر اساس تعداد نامزد، تعداد اعضای قطعی شورا متغییر است. لذا در دوره های مختلف شاهد بوده ایم تعداد اعضا بین 7، 8، 9 و 11 نفر متغییر بوده است.مراتب ثبتنام اعضای دوره جدید شورای عالی حوزه توسط کمیته ای انجام و اسامی نهایی به شورای عالی جامعه مدرسین معرفی میگردد که با تایید هیات رئیسه  به صحن علنی جامعه مدرسین می رود و بعد از انتخابات، به مرور به تایید مراجع عظام تقلید و در نهایت به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی میرسد و نهایتا معرفی و اعلام و دوره جدید تشکیل میگردد. به همین دلیل این فرایند زمان بر و کمی طولانی به نطر میرسد.
 
از فرصت پیش آمده استفاده میگردد و به صورت نمایشِ نموداری،  *آمار مصوبات ادوار هشتگانه شورای عالی حوزه های علمیه* باستحضار مخاطبین محترم این گزاش "تابناک" میرسد.
 
تأخیر در تشکیل نهمین دوره شورای عالی حوزه علمیه! 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟