فدراسیون فوتبال صاحب روزنامه شد؛ آفتابه لگن هفت دست...

فدراسیون فوتبال با وجود چالش‌های مهمی چون ابهامات، کاستی‌ها و سوءمدیریت‌ها در این فدراسیون و مشکلات عدیده‌ای که فوتبال ایران با آن درگیر است، خود را وارد مقوله‌ای به نام روزنامه الکترونیکی کرده که هیچ منفعتی برای فوتبال ایران ندارد.
کد خبر: ۱۲۶۵۲۹۰
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰ 13 October 2024
|
1090 بازدید
|
۲

فدراسیون فوتبال صاحب روزنامه شد؛ آفتابه لگن هفت دست...

فدراسیون فوتبال در حال حاضر شبیه به دروازه‌بانی است که در جریان یک بازی، چند بار دروازه‌اش باز شده، اما برای خودنمایی رو به کار‌های نمایشی و غیرضروری می‌آورد.

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، مشکلات عمده و پرشمار فوتبال ایران بر هیچکس پوشیده نیست. مسئولان فدراسیون فوتبال از افرادی تشکیل می‌شود که تصمیمات غیرکارشناسی چون سقف بودجه می‌گیرند و نه تنها ضمانت اجرایی آن را ندارند بلکه پس از کلی جنجال و کشمکش، خودشان آن قانون را نقض می‌کنند. فدراسیون فوتبال شامل مسئولانی است که بر اساس برخی گزارش‌ها، از همین حالا رایزنی با هیئت‌های استانی را برای مجمع انتخاباتی رئیس فدراسیون که اواخر سال جاری برگزار می‌شود، آغاز کرده‌اند. فدراسیونی که به توصیه و تأکید بسیاری از اهالی فوتبال برای اصلاح اساسنامه اعتنایی نداشته و چند رئیس در کمیته‌های مهم با پرونده فساد در فوتبال مرتبط بوده‌اند، اما رئیس اصلی از همه جا بی‌خبر بوده است!

در این شرایط نیاز چندانی به یادآوری مسائلی چون ابهامات، کاستی‌ها و سوءمدیریت‌ها نیست، اما در عین ناباوری شاهد اتفاقات غیرضروری و به اصطلاح نمایشی هستیم. در یکی از جدیدترین نمونه‌های آن، فدراسیون فوتبال اقدام به انتشار روزنامه الکترونیکی کرده است. قرار است در این روزنامه چه تیترهایی زده شود؟ آیا خبری از نقد مدیریت یا کم و‌ کاستی‌های پرشمار خواهد بود؟ آیا تیتری که به مذاق کادرفنی تیم ملی خوش نیاید، خواهیم دید؟ آیا اظهارنظری از کارشناسان که در تعریف و تمجید از فدراسیون و تیم ملی نباشد، مشاهده خواهد شد؟ اصولاً مگر انتشار روزنامه ولو به صورت الکترونیکی جزو وظایف و مسئولیت‌های فدراسیون است و لزوم آن چیست؟ آن هم در شرایطی که فدراسیون به صورت آنچه مرسوم است، سایت رسمی دارد و در کانال تلگرامی هم فعالیت می‌کند.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل این موضوع دلتنگی مهدی تاج و البته یکی دو عضو دیگر فدراسیون فوتبال است که سابقه روزنامه‌نگاری دارند یا صاحب رسانه بودند و پیش‌تر در این عرصه فعالیت می‌کردند و حالا دلتنگ فضای روزنامه‌نگاری شده‌اند. شاید هم مهدی تاج از اینکه تصویرش کمتر روی جلد رسانه‌ها می‌رود، خشنود نیست! طبیعتاً آنها هم می‌دانند قرار نیست از صدر تا ذیل یک روزنامه، به‌به و چه‌چه باشد یا تیترهایی با ماهیت مظلوم‌نمایی و قرار داشتن تحت ظلم و بی‌عدالتی! (VAR علیه تیم ملی)

فدراسیون فوتبال صاحب روزنامه شد؛ آفتابه لگن هفت دست...

راستش را بخواهید اگر فوتبال ایران در انواع و اقسام بحران‌ها غوطه‌ور نبود و شرایط عادی داشت، شاید می‌شد انتشار روزنامه الکترونیکی توسط فدراسیون فوتبال را نادیده گرفت یا نهایتاً توسط تعدادی از کاربران، دستمایه طنز در فضای مجازی قرار می‌گرفت و تمام می‌شد، اما وقتی فوتبال‌مان چه در رده باشگاهی و چه ملی، چه از لحاظ سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری، در وضعیتی ناامیدکننده و نگران کننده قرار دارد، هر چیزی که از متن و اصل و وظایف، خارج باشد، عجیب است و قابل تأمل. به گواه تعدادی از نزدیکان فدراسیون فوتبال، این فدراسیون ایزوله شده و اعضا و ارکان آن حق مصاحبه ندارند مگر با هماهنگی فدراسیون؛ اگر هم مصاحبه‌ای باشد معمولاً گزینشی است و سهم عمده آن هم به صداوسیما تعلق می‌گیرد.

در حالی که فدراسیون فوتبال تحت مدیریت مهدی تاج سعی کرده تا حد امکان درهای پاسخگویی و شفاف‌سازی را چند قفله کند، لابد چند روز دیگر هم ادعا می‌کنند که خودمان رسانه داریم و اگر قرار باشد مسئله‌ای را اعلام کنیم یا به موضوعی واکنش نشان دهیم، در رسانه خودمان این کار را انجام می‌دهیم.

مخلص کلام اینکه اینجا سرزمین عجایب است؛ فدراسیون فوتبال در بسیاری از مواقع پاسخگوی رسانه‌ها و افکار عمومی نیست اما روزنامه الکترونیکی منتشر می‌کند!

فدراسیون فوتبال صاحب روزنامه شد؛ آفتابه لگن هفت دست...

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
شایدم فردا یه تیم تشکیل بده توی لیگ برتر شرکت کنه... خخخخخ ... واقعا این فدراسیون همه چیش مسخره س
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
یه شبکه تلویزیونی هم راه بندازن، تاج بشینه با قلعه نویی مصاحبه کنه و ژنرال بهش بگه تو بهترین رییس فوتبال تمام تاریخی
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟