به گزارش «تابناک» به نقل از نیمروز، موضوع خبر و خبرنگاران صداوسیما همواره یکی از بحران های اصلی در صداوسیما بوده ، چون خبرنگاران زبده این رسانه معمولا بعد از مدتی یا به ماموریت های دلچسب در آمریکا و اروپا می روند و یا در ارگان های دولتی سمت های بالا می گیرند و در معدود موارد نیز به دلیل رفتارهای سلیقه ای مدیران صداوسیما این خبرنگاران طرد و گوشه نشین می شوند که دود این وضعیت به چشم مخاطبان صداوسیما می رود.
البته بعد از انتصاب چهره های رسانه ای همچون سرافراز و بعد جبلی انتظار می رفت صداوسیما از بعد خبری و رسانه ای دچار تحول شود اما جز در شکل و شمایل و ساختار تغییری در خروجی صداوسیما ایجاد نشد و صداوسیما همچنان غایب بزرگ تحولات رسانه ای جهان و منطقه است و همان خبرنگاران در بحران ها از امن ترین نقاط گزارش داده با این تفاوت که روی لوگوی آن ها قبلا واحد مرکزی خبر نوشته شده بود و حالا خبرگزاری صداوسیما!
در طول جنگ غزه انتظار می رفت صداوسیما به عنوان اصلی ترین رسانه در پوشش این بحران ورود داشته باشد اما شاهد بوده ایم که خبرنگاران این رسانه نه فقط در طول بحران بلکه در سفرهای رده بالای مقامات ایران به لبنان هم کار رسانه ای جدی انجام نداده و صرفا به گفتن پلاتو از علت سفر و … می پردازند محتواهایی که شاید از تهران هم قابل تولید بود.
اما در اتفاقی عجیب در سفر اخیر رئیس مجلس به لبنان شاهد بودیم در حالی که همه رسانه های منطقه ای در شگفت از اقدام شجاعانه رئیس مجلس در خلبانی پرواز به بیروت و بعد از آن حضور در قلب بیروت و اماکن بمباران شده توسط رژیم صهیونیستی بودند خبرنگار صداوسیما با ادبیاتی که تقلید از خبرنگار بی بی سی فارسی در آن موج می زد سعی کرد سفر رئیس مجلس را به منطقه ای امن و بی دردسر که خبری هم نبوده گزارش کند!
خبرنگاران صداوسیما از این نکته مهم غافل هستند که برای کوهنورد شدن ایستادن در خیابان و پوشیدن لباس کوهنوردی و در دست داشتن تجهیزات آن کفایت نمی کند و حضور در کوهستان های صعب العبور و صعود به قله های متعدد اصل اساسی در کسب تجربیات کوهنوردی به شمار می رود!