هزینه سنگین جنگ روی دست کابینه نتانیاهو

یک مقام ارشد اقتصادی رژیم صهیونیستی ضمن اعلام هزینه‌های هر روز جنگ با لبنان اعلام کرد هزینه‌های تقابل با موشک‌ها و پهپادهای ۵ جبهه برای اسرائیل طی ۵۰ روز گذشته سنگین‌تر شده است.
کد خبر: ۱۲۶۶۹۳۴
|
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰ 21 October 2024
|
789 بازدید
|
۱

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مقام ارشد اقتصادی اسرائیل آورده که تحمل یک جنگ طولانی در شمال و جنوب برای اقتصاد اسرائیل دشوار است و گسترش جنگ در شمال از ابتدای سپتامبر گذشته(۱۱ شهریور ۱۴۰۳) تاکنون ۶.۷ میلیارد دلار هزینه داشته است. 

به گزارش تابناک به نقل از فارس؛ این مقام صهیونیست با بیان اینکه هزینه یک روز جنگ در لبنان حدود ۱۳۴ میلیون دلار است و ممکن است به زودی افزایش یابد، تاکید کرد: هزینه مهمات مورد استفاده در لبنان بسیار زیاد است.این مقام اسرائیلی تاکید کرد که با توجه به نبود منابع مالی، گسترش جنگ مستلزم افزایش بودجه است.

افزایش مخارج با جذب ده‌ها هزار سرباز اضافی و مهمات گران‌قیمت

این روزنامه توضیح داد که هزینه‌های جنگ به‌ویژه با جذب ده‌ها هزار سرباز در نیروهای ذخیره طی هفته‌های اخیر و ورود چندین گروه مجهز به جبهه لبنان، برای اولین‌بار از زمان آغاز جنگ در اکتبر ۲۰۲۳ افزایش‌یافته است.به نوشته یدیعوت آحارونوت باتوجه‌به ادامه عملیات حزب‌الله و ورود موشک‌ها و پهپادهای آن به عمق اسرائیل، این هزینه‌های هنگفت در هفته‌های اخیر به هزینه‌های هنگفت استفاده از مقادیر زیاد و به‌ویژه گران‌قیمت مهمات و نیاز به پرتاب صدها موشک رهگیر گران‌قیمت افزوده شده است.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد که این هزینه‌های هنگفت اضافی به دلیل افزایش قابل‌توجه پرتاب موشک‌ها و پهپادها، عمدتاً از لبنان، و همچنین پرتاب موشک از ایران و پهپادها از عراق و یمن است.به نوبه خود، وبگاه روزنامه اسرائیل  "Ynet" اطلاعاتی را ارائه کرد که نشان می‌دهد هزینه مهمات استفاده شده توسط ارتش اسرائیل در لبنان بسیار زیاد است.در همین زمینه، یکی از مقامات رسمی ارتش اسرائیل به وبگاه مذکور گفته که هزینه مهمات مورداستفاده در حمله به ضاحیه در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ که منجر به شهادت دبیرکل حزب‌الله شد ۲۵ میلیون شکل بوده است.این مقام صهیونیست افزود در حمله مشابه دیگری به ضاحیه ارتش اسرائیل از مهماتی به ارزش ۲۰ میلیون شکل استفاده کرد.

هزینه سنگین جنگ روی دست کابینه نتانیاهو

کمک‌های آمریکا نرسید

با ادامه جنگ اسرائیل در نوار غزه و گسترش آن به لبنان داده‌های اخیر حاکی از کاهش مداوم رشد اقتصاد اسرائیل در سه‌ماهه دوم سال جاری است.اداره مرکزی آمار اسرائیل اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این رژیم در دوره فروردین تا ژوئن گذشته تنها ۰.۳ درصد به‌صورت سالانه افزایش‌یافته است که نسبت به سطح رشد ۰.۷ درصدی اعلام شده در ماه قبل از آن و ۱.۲ درصدی اعلام شده در ماه اوت گذشته کاهش‌یافته است. باتوجه‌به هزینه‌های مالی کلان اسرائیل در هر دو جبهه اسرائیل و لبنان، یک مقام ارشد در وزارت دارایی در گفتگو با یدیعوت آحارونوت پیش‌بینی کرد که کابینه اسرائیل بودجه سال ۲۰۲۴ را برای سومین بار بیشتر کند.

این مقام ارشد صهیونیست توضیح داد که دلیل تصویب بودجه اضافی در سال جاری میلادی، کمبود منابع مالی برای این هزینه‌های فزاینده در بودجه جاری و به دلیل تأخیر در انتقال حدود ۱۸ میلیارد شکل کمک‌های آمریکا به اسرائیل است که در سال ۲۰۲۴ تحویل آن به‌تعویق‌افتاده است.وبگاه روزنامه یدیعوت آحارونوت ارقامی از هزینه‌های جنگ در ۵۰ روز گذشته را فاش کرد که نشان می‌دهد هزینه گسترش جنگ در لبنان علاوه بر هزینه‌های جنگ در نوار غزه از آن زمان تاکنون به حدود ۲۵ میلیارد شکل رسیده است. این روزنامه افزود چنین هزینه‌های کلانی مستلزم افزایش بودجه ۲۰۲۴ است.

وزارت دارایی اسرائیل دو هفته پیش اعلام کرد که کسری بودجه در سپتامبر گذشته با تشدید جنگ در نوار غزه و گسترش آن به لبنان و سایر جبهه‌ها به ۸.۸ میلیارد شکل (۲.۳۴ میلیارد دلار) رسیده است.کسری بودجه در ۱۲ ماه گذشته تا سپتامبر گذشته به ۸.۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش‌یافته، در مقایسه با ۸.۳ درصدی که در طول ۱۲ ماه تا ماه اوت بوده و، در مقایسه باهدف ۶.۶ درصدی که برای کل سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.افزایش کسری بودجه به ۸.۵ درصد ناشی از افزایش هزینه‌های نظامی و غیرنظامی برای تأمین مالی جنگ است و کسری برای ششمین ماه متوالی بالاتر از هدف سالانه تعیین شده توسط دولت در ۶.۶ درصد است.

هزینه سنگین جنگ روی دست کابینه نتانیاهو

در سال ۲۰۲۳ کسری بودجه اسرائیل ۴.۲ درصد بوده و در نظر داشت سال ۲۰۲۴ آن را به ۴ درصد کاهش دهد که دورازذهن به نظر می‌رسید.رژیم صهیونیستی می‌گوید که هزینه‌های مستقیم جنگ غزه - که در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده - از ۱۰۳ میلیارد شکل (۲۷.۳۵ میلیارد دلار) فراتر رفته است و تا اوایل ۲۰۲۵ به بالای ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد در حالی که مراکز پژوهشی اسرائیل هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم جنگ را تا 120 میلیارد دلار برآورد کردند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۳۰
تمام هزینه های اسرائیل از جیب مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت میشه
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات