کشف ژن جدیدی برای کنترل سرطان

ژن جدیدی برای کنترل سرطان کشف شد، این کشف فرصت‌های جدیدی را برای درمان‌های هدفمند می‌گشاید که می‌تواند منجر به درمان‌های مؤثرتر برای بسیاری از بیماران سرطانی شود.
کد خبر: ۱۲۶۷۰۸۰
|
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۸ 22 October 2024
|
586 بازدید

کشف ژن جدیدی برای کنترل سرطان

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از مدیکال‌نیوز، جدیدترین تحقیقات دانشگاه هلسینکی فنلاند رفتار ژن KRAS در دو نوع از کشنده‌ترین سرطان‌ها یعنی سرطان لوزالمعده و روده بزرگ را بررسی کرده‌ است.

این یافته‌ها مسیرهایی را برای درمان‌های هدفمند سرطان‌های مبتنی بر این ژن پیشنهاد می‌کنند.ژن KRAS، به دلیل جهش در انواع مختلف سرطان شناخته شده است و اکنون دانشمندان نشان داده‌اند که دارای اثراتی پیچیده‌تر از تصورات قبلی است. درحالی‌که نقش شکل‌های جهش‌یافته KRAS در سرطان به‌خوبی شناخته شده است،

این یافته جدید اهمیت حضور یا عدم حضور نسخه نرمال و غیر جهش‌یافته KRAS را نشان می‌دهد.

تیم تحقیقاتی به رهبری عرفات نجم‌الدین، تأثیر KRAS بر آغاز تومور، پیشرفت تومور و پاسخ درمانی در سرطان‌های لوزالمعده و روده بزرگ را با استفاده از مدل‌های موش و داده‌های بیمار بررسی کردند.

مطالعات منتشر شده در مجلات Cancer Research و Nature Communications نشان داد که از دست دادن نسخه نرمال ژن KRAS می‌تواند رشد سرطان‌های لوزالمعده و روده بزرگ را تسریع کند.

سرطان‌های لوزالمعده و روده بزرگ از علل اصلی مرگ ناشی از سرطان در سطح جهانی هستند. این تحقیق فرصت‌های جدیدی را برای درمان‌های هدفمند می‌گشاید که می‌تواند منجر به درمان‌های مؤثرتر برای بسیاری از بیماران سرطانی شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات