قانعی:

برای درمان سرطان ناگزیر به توسعه دانش ژنومیکس هستیم

دبیر ستاد زیست فناوری سلامت و فناوری پزشکی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: روش نوین درمان سرطان در آینده مبتنی بر ژن است و حرکت به سمت توسعه دانش ژنومیکس برای همه کشورها ناگزیر خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۶۷۷۳۷
|
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶ 24 October 2024
|
510 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پرفسور مصطفی قانعی، در افتتاحیه دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس اظهار داشت: استارت تاپ ها و بیمه‌ها باید روند درمانی را به سمت تکنولوژی‌های نوین درمانی پیش ببرند.
 
وی، رویکرد خیریه‌ها در اثر گذاری بر کاهش ابتلاء به سرطان از طریق توسعه و اجرای مدل‌های مبتنی بر پیشگیری و مدیریت بهینه جامع سرطان را تقدیر کرد.
 
قانعی گفت: پیشگیری و غربالگری در بستر مناسب نظیر آنچه مکسا با همراهی دانشگاه علوم پزشکی قم و شبکه ملی خیرین فعال در حوزه سرطان در قم انجام داده است، گام مؤثر در پیشگیری از سرطان است.
 
وی اظهار امیدواری کرد با چشاندن لذت خیر به نیکوکاران بالقوه جامعه این گروه به عرصه مبارزه با سرطان در مسیر تولید دانش نوین نظیر ژنومیکس یا عرصه پیشگیری و مقابله با سرطان بپیوندند.
 
قانعی گفت: یکی از کارهای در اولویت این است که پروتکل‌های نوین درمانی جایگزین شیوه‌های قدیمی شود.
 
در ادامه رضا ملک زاده فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به تولید داروهای نوترکیب مبتنی بر SIRNA گفت: این داروها که با دستکاری SIRNA تولید می‌شود، هر شش ماه یکبار مصرف می‌شود و بسیاری از بیماری‌ها را درمان می‌کند.
 
وی افزود: با تولید اینگونه داروها، انقلابی جدید رخ داده است به طوری که برای بسیاری بیماری‌ها مثل فشار و چربی خون و بیماری‌های لاعلاج دیگر نیاز به خوردن دائم دارو نیست و نوبت‌های مصرف شش ماه یک بار می‌شود.
 
ملک زاده گفت: گرچه با مصرف داروهای جدید ۷۰ درصد بیماری‌ها قابل درمان است، اما در حال حاضر داروهای مبتنی بر SIRNA بسیار گران و فراگیری آن در نقطه شروع قرار دارد و شایسته است برای توسعه مصرف آن حاکمیت و در کنار آنها خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد وارد شوند.
 
دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس ۲ تا ۴ آبان ۱۴۰۳ در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
 
بخش مسئولیت پذیری اجتماعی این کنگره را خیرین سلامت، مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) و شبکه ملی سرطان برعهده دارند.
 
در بخش مسئولیت پذیری اجتماعی این کنگره جایزه‌ای به نام “جایزه مکسا” با هدف توسعه غربالگری، پیشگیری از سرطان و ارتقا و فراگیری مراقبت‌های حمایتی و تسکینی طراحی شده که قرار است امسال، برای دومین بار به یکی از تشکل‌های مردمی فعال در حوزه سرطان اهدا شود. سال گذشته این جایزه به علت تلاش‌های مؤثر و پیوسته دکتر مسجدی در زمینه سرطان ریه و مبارزه با دخانیات به وی اهدا شد.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات