ژنرال آمریکایی: از عهده یک جنگ دیگر برنمی‌آییم

ژنرال چارلز فلین، فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام هشدار داد ایالات متحده نمی‌تواند از عهده یک جنگ دیگر برآید، چراکه ارتش کشور به شدت تحت فشار قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۶۷۱۸۸
|
۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ 22 October 2024
|
2571 بازدید
|
۱

ژنرال آمریکایی با بیان اینکه ایران، روسیه، چین و کره شمالی فشار فزاینده‌ای بر منابع نظامی ایالات متحده وارد می‌کنند، هشدار داد در صورت وقوع یک درگیری در شرق آسیا، ایالات متحده به سختی می‌تواند از عهده جنگی دیگر برآید.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ او که در کنفرانسی در مجمع ارتش ایالات متحده (AUSA) سخنرانی می‌کرد، همچنین اشتراک فناوری و اتحادهای نظامی بین کشورهای دشمن آمریکا را «ترکیبی بسیار خطرناک» توصیف کرد.

چارلز فلین خاطرنشان کرد که رقبای ایالات متحده، شامل روسیه، چین، ایران و کره شمالی فشار فزاینده‌ای بر منابع نظامی آمریکا وارد کرده‌اند.

 ژنرال آمریکایی با تکرار ادعاهای اثبات نشده مبنی بر کمک نظامی ایران به روسیه در جریان جنگ با اوکراین گفت که «مسکو لطف ایران را جبران و به آن کمک کرد تا از تحریم‌ها دور بماند و نیروهای مورد حمایت ایران، از جمله حزب‌الله و انصارالله یمن را مسلح کند.»

به گزارش اینسایدر، روسیه در شرق آسیا نیز به تازگی یک پیمان نظامی با کره شمالی منعقد کرده است و همزمان با تهدید حمله به تایوان از سوی چین، در مانورهای نظامی گسترده در کنار چین شرکت کرده است.

ژنرال فلین افزود: اکنون یک جنگ منطقه‌ای محدود در اروپا در جریان است. یک جنگ منطقه‌ای محدود هم در خاورمیانه در جریان است. ما نمی‌توانیم یک جنگ منطقه‌ای دیگر در آسیا را تحمل کنیم. چرا؟ زیرا این یک مشکل جهانی برای همه ما خواهد بود.

نشریه اینسایدر هشدار داد: اگر جنگ بین ایالات متحده و چین شروع شود، می‌تواند عواقب ویرانگر برای اقتصاد جهانی داشته باشد. 

 بلومبرگ اکونومیکس در ژانویه تخمین زد که این جنگ ممکن است تا ۱۰ تریلیون دلار هزینه داشته باشد که حدود ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی است.

همچنین نشریه اکونومیک آبزروِیتوری در ماه مارس گزارش داد که یک درگیری گسترده‌تر در منطقه غرب آسیا باعث افزایش قیمت نفت و تورم خواهد شد و اگر بخشی از اوکراین به‌عنوان بخشی از یک توافق صلح به روسیه واگذار شود، بازارهای مواد غذایی و نفت را بیشتر مختل می‌کند.

فلین اولین کسی نیست که در مورد تاثیرات ناشی از اتحاد جدید قدرت‌های جهان هشدار می‌دهد.

کاترین لوانتوفسکایا، معاون برنامه دفاع پیشرو در شورای آتلانتیک در ژانویه نوشت که ارتش ایالات متحده در بحبوحه تهدیدات در اروپا، غرب و شرق آسیا ضعیف شده است، زیرا «پیگیری اهداف واشنگتن در اروپا و خاورمیانه مهم و پر هزینه است.»

او هشدار داد: انجام این کار با سرعت فعلی با توجه به محدودیت‌ها در ظرفیت می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و نه تنها به اوکراین، بلکه به ناتو نیز آسیب برساند. در عین حال، ایالات متحده فاقد تمرکز لازم برای مقابله با تهدید چین علیه تایوان و دفاع از موقعیت خود در اقیانوس آرام است، زیرا پایگاه نظامی و صنعتی دفاعی ایالات متحده تضعیف شده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۱
اینها عملیات فریب است توجه نکنید .
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات