تلفات طوفان وحشتناک فیلیپین با سیل و رانش زمین

طوفان استوایی ترامی در فیلیپین تاکنون جان ۴۶ نفر را گرفته و ۲۰ نفر دیگر نیز مفقود شده‌اند.
کد خبر: ۱۲۶۷۸۴۰
|
۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰ 25 October 2024
|
555 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از رویترز، طوفان استوایی ترامی که با نام محلی «کریستین» شناخته می‌شود، فیلیپین را با ویرانی گسترده‌ای روبه‌رو کرده است.

بنا به گزارش‌ها، تعداد جان‌باختگان این طوفان تا امروز به ۴۶ نفر رسیده و ۲۰ نفر دیگر مفقود شده‌اند. این طوفان که با بارش‌های شدید، بادهای سهمگین و رانش زمین همراه بوده، خسارات گسترده‌ای به استان‌های مرکزی و جنوبی فیلیپین، به‌ویژه در منطقه بی‌کول، وارد کرده است.

در حال حاضر، نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر در مراکز تخلیه مستقر شده‌اند و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیز در بنادر گیر افتاده‌اند. همچنین، دولت مانیل اعلام کرده است که ۳۶ پرواز در سراسر اینکشور لغو شده‌اند.

فردیناند مارکوس جونیور رئیس‌جمهوری فیلیپین به همین منظور دستور داده است تا کمک‌های فوری از طریق زمین، هوا و دریا به مناطق شدیدا آسیب‌دیده ارسال شود و اطمینان داده که این کمک‌ها به زودی به دست نیازمندان خواهد رسید.

با وجود اینکه طوفان از فیلیپین عبور کرده و به سمت دریای جنوبی چین و ویتنام در حرکت است، اما سازمان هواشناسی فیلیپین هشدار داده که احتمال بازگشت آن به سواحل این کشور در هفته آینده وجود دارد. این احتمال به دلیل الگوهای آب‌وهوایی نزدیک، از جمله توده‌های هوای گرم و مرطوب در منطقه است.

براساس گزارش‌ها، در استان باتانگاس فیلیپین جایی که بارش‌های سنگین منجر به رانش زمین شده، دست‌کم ۹ نفر جان باخته‌اند و در منطقه بی‌کول این کشور نیز تعداد زیادی از افراد در پی سیل‌های ناشی از این طوفان جان خود را از دست داده‌اند. فیلیپین به عنوان کشوری که به طور متوسط سالانه با حدود ۲۰ طوفان مواجه می‌شود، بار دیگر با چالش‌های گسترده‌ای در مدیریت بحران و امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده روبه‌رو شده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات