جولان ارابه های مرگ در جاده ها/ تلنگر سردار رادان به خودروسازان

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: برخی از خودرو‌های ما ارابه مرگ است، نمونه آن اتوبوسی که در ایام نوروز در کرمان واژگون شد و ۱۴ نفر در آن کشته شدند.
کد خبر: ۱۲۹۹۱۶۰
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۸ 14 April 2025
|
2061 بازدید
|
۶

سردار رادان: برخی از خودرو‌ها ارابه مرگ هستند

سخنان سردار رادان در همایش پلیس راهور ۱۴۰۴ را می‌توان تلنگر جدی هم به نظام مدیریت ترافیک و هم به صنعت خودروسازی کشور دانست. 

به گزارش تابناک، سردار رادان با اشاره به لزوم تحول در عملکرد پلیس، تاکید دارد  که رویکرد سنتی کنترل تخلفات کافی نیست و باید به سمت «مدیریت جامع ایمنی» حرکت کرد. نکته قابل تأکید، اشاره صریح رادان به خودروها به عنوان «ارابه‌های مرگ» است که نشان‌دهنده ضعف‌های ساختاری در ایمنی وسایل نقلیه به‌ویژه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس‌هاست.

 
سردار رادان از یک سو بر رفتارهای پرخطر رانندگان مانند سرعت غیرمجاز تأکید دارد و از سوی دیگر، با مثال واژگونی اتوبوس کرمان، مسئولیت صنعت خودروسازی را گوشزد می‌کند. این تلنگر یادآوری می کند که کاهش تصادفات تنها با جریمه مردم محقق نمی‌شود، بلکه استانداردسازی خودروها به‌ویژه در جاده‌های پرخطر ایران (با توجه به پیمایش طولانی و شرایط جاده‌ای نامناسب) ضروری است. 

سردار احمدرضا رادان در نخستین همایش تخصصی پلیس راهور در سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: ما اگر در سال ۱۴۰۴ بخواهیم مثل سال ۱۴۰۳ باشیم در واقع حرکت رو به جلو و پویایی را از پلیس گرفته‌ایم پس در نتیجه باید جنس و عملکرد کار پلیس بر اساس معماری پلیس با سال قبل متفاوت باشد.

وی افزود: وقتی از پویش «نه به تصادف» صحبت می‌کنیم یعنی باید همه عوامل دخیل در تصادف را در نظر بگیریم، سرعت و سبقت غیر مجاز، رعایت نکردن فاصله طولی از جمله مسائل مهمی است که باید در این پویش به آن دقت کرد.

رادان گفت: البته باید بپذیریم برخی از خودرو‌های ما ارابه مرگ هستند، نمونه آن اتوبوسی که در ایام نوروز در کرمان واژگون شد و ۱۴ نفر در آن کشته شدند؛ اتوبوس‌های ما باید بر اساس نوع پیمایش کشور ما باشد و اگر قرار است پیمایش زیادی داشته باشد باید ستون‌های محکمی داشته باشد.

سردار رادان: برخی از خودرو‌ها ارابه مرگ هستند

انضباط شهری، نمایش انضباط جاده ای است

سردار رادان با اشاره به لزوم تحول در عملکرد پلیس، تاکید دارد  که رویکرد سنتی کنترل تخلفات کافی نیست و باید به سمت «مدیریت جامع ایمنی» حرکت کرد. نکته قابل تأکید، اشاره صریح او به خودروها به عنوان «ارابه‌های مرگ» است که نشان‌دهنده ضعف‌های ساختاری در ایمنی وسایل نقلیه به‌ویژه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس‌هاست.

وی گفت: برخی اوقات ما دلسوزی می‌کنیم برای بی انضباطی و کشته! وقتی یک موتورسیکلت از لاین مخالف و سرعت غیرمجاز حرکت می‌کند و برخی برای آن دلسوزی می‌کنند در واقع تلاش می‌کنند تا آن فرد فوت کند و یک شهر بی انضباط داشته باشیم.

رادان ادامه داد: برآورد ما این است که ۱۰ درصد از رانندگان متخلفین تخلفات حادثه ساز هستند، آیا باید اجازه دهیم که ۱۰ درصد اراده خودشان را به ۹۰ درصد دیگر تحمیل کنند؟!

فرمانده کل انتظامی گفت: بیشترین فوتی‌های تصادفات در شهر‌ها یا راکبین موتورسیکلت سواران هستند و یا عابرین پیاده! به همین منظور باید امسال انضباط شهر در اولویت قرار بگیرد.

 

ورود بخش خصوصی به کاهش تصادفات

وی خاطرنشان کرد: کمک بخش خصوصی برای به کنترل درآمدن تردد‌ها و تخلفات را شخص رئیس جمهور هم موافقت کردند و باید از همین امروز طرح نوسازی دوربین‌ها و تکمیل این دوربین‌ها را انجام دهیم، مساله دوربین‌ها به کاهش تخلفات و تصادفات و درنهایت کاهش جانباختگان و مصدومان تصادفات منتهی می‌شود.

رادان با اشاره به طرح «خودروی متصل» گفت: باید جدا از خودرو‌های عمومی این طرح را برای خودرو‌های شخصی (نوشماره و تعویض پلاکی) هم اجرا کنیم.

اشتراک گذاری
برچسب ها
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
France
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۵
برخی؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۵
سردار رادان: برخی از خودرو‌ها ارابه مرگ هستند (((((جناب سردار!!!!!!!!! این حرفها رو به رییس پلیس راهور بگو!!!!! که پلاک میکنن همین ارابه های مرگ رو !!!!!!!!!! و دائم در حال کم کردن سرعت اتومیبل ها در جاده ها و اتوبانها هستن برای جلوگیری از تصادفات و مرگ و میر بیشتر)))))))))))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۵
سلام سردار خودرو هابخودی خود تنها ارابه نیستند. بلکه نحوه استفاده درست خودرو ها نیز ملاک موردنظر خود سالها است از5خودرو داخلی مثل پیکان پژواردی ال نود پراید واخرینش تیبا میباشدکه10سال دراختیاردارم وطی این 35 سال به رانندگی درست نه تنها تصادفی داشتم ام ونه خرابی برای خودروام بوجود امده است وبابررسی بیمه نامه های صداقت گفته من معلوم خواهد مشکل اصلی درارابه شدن خودروها بیشترباید درنحوه رانندگی سرنشینان ان جستجوکردکه غالب این رانندگان جوانان ما وافراد میان سال باانبوهی ازنیازهای مرتفع نشده مشکلات زندگی باید جستجو برای این معضل راه حلی پیدا نمود خصوصا برای جوانانی که ازهرگونه نشاط وتفریح سالمی بی بهره اند واین نیازشان رادرمعابر وجاده ها به رخ میکشند امیدوارم حق مطلب راجهت اصلاح اداکرده باشم باتشکرازسایت تابناک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۵
پس چرا اجازه حرکت بهشون میدین. شماها مقصرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۵
استاد در لگن بودن خودروهامون شکی نست ولی بیشتر راننده ها و بی قانونی باعث کشت و کشتار شده یه سر تو جاده بزن موقع تعطیلات و رانندگی مردم با فرهنگ جند هزار سالرو ببین
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۱/۲۵
خسته نباشی!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# ترامپ # قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # سلاح پلاسمایی # سریال پایتخت
الی گشت