برای جلوگیری از بروز ترافیک و مشکلات اعلام شد:

توصیه هایی به خانواده حجاج برای استقبال

شكايت‌هاي مختلفي طي سال‌هاي گذشته در خصوص سنگيني ترافيك و مشكل براي رفت و آمد حجاج واصل شده بود كه در اين راستا پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تصميم گرفت از سال جاري براي رفت و بازگشت حجاج تمهيدات ويژه ترافيكي در نظر بگيرد.رييس منطقه 9 پليس راهنمايي و رانندگي تهران از شهروندان خواست تنها در ساعات ورود حجاج به ترمينال مراجعه كنند تا با ترافيك سنگين مواجه نشوند.
کد خبر: ۱۳۱۵۰۰
|
۲۸ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۵ 19 November 2010
|
7707 بازدید
پس از انتقاداتی که پیرامون وضعیت ترافیک حوالی فرودگاه مهرآباد و همچنین ناهماهنگی ها و مشکلاتی که طی تعطیلی های اخیر در محدوده ترمینال های فرودگاه مهراباد صورت گرفت و همچنین بازگشت حجاج از سفر معنوی حج تمتع که در فرودگاه مهرآباد صورت می گیرد، پلیس راهور تهران تدابیری را برای جلوگیری از تشدید مشکلات بستگان حجاج و همچنین سایر مسافران فرودگاه مهرآباد اتخاذ کرده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اتخاذ تدابير ويژه ترافيكي براي بازگشت حجاج خبر داد و گفت: اين تمهيدات از روز بازگشت نخستين سري حجاج به كشور در محدوده فرودگاه بين‌المللي مهرآباد به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود.

سردار حسين رحيمي ، با اشاره به اينكه 40 واحد گشت خودرويي و موتوري علاوه بر واحدهاي موجود براي طرح ويژه ترافيكي حجاج در نظر گرفته شده است، گفت: پليس راهور تهران با هماهنگي پليس فرودگاه، اين طرح را در محدوده فرودگاه مهرآباد و ترمينال حجاج به مرحله اجرا مي‌گذارد.

به گزارش ایسنا، وي هدف اصلي اين طرح را كاهش ترافيك در محدوده فرودگاه و ترمينال حجاج عنوان و اظهار كرد: شكايت‌هاي مختلفي طي سال‌هاي گذشته در خصوص سنگيني ترافيك و مشكل براي رفت و آمد حجاج واصل شده بود كه در اين راستا پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تصميم گرفت از سال جاري براي رفت و بازگشت حجاج تمهيدات ويژه ترافيكي در نظر بگيرد.

سردار رحيمي تصريح كرد: توقف و پارك خودرو در اطراف ترمينال حجاج و خيابان‌هاي منتهي به آن و خيابان‌هاي محدوده فرودگاه مهرآباد ممنوع است و براين اساس با خودروهاي متخلف برابر قانون برخورد مي‌شود كه در اين راستا تعداد مورد نياز جرثقيل براي انتقال خودروهاي متخلف درنظر گرفته شده است.

وي با تاكيد بر اينكه پاركينگ‌هاي ويژه‌اي براي توقف خودرو همراهان حجاج در فرودگاه مهرآباد در نظر گرفته شده است، در عين حال از تمامي شهروندان خواست با توجه به محدوديت پاركينگ‌ها از خودروهاي عمومي براي رسيدن به محل فرودگاه استفاده كنند تا شاهد بار ترافيكي در اين محدوده‌ها نباشيم.

رييس پليس راهور تهران با اشاره به اين كه معمولا همه ساله 90 درصد پروازهاي بازگشت حجاج از تاخير قابل توجهي برخوردار بوده است، از همراهان حجاج خواست پيش از مراجعه به فرودگاه مهرآباد، ضمن تماس با اين فرودگاه از ساعت دقيق پرواز حجاج خود مطلع شوند.

وي با اشاره به اين كه معمولا ترخيص پرواز حجاج حدود يك ساعت به طول مي‌انجامد، افزود: لذا توصيه مي‌شود همراهان حجاج در زمان تعيين شده به فرودگاه مهرآباد مراجعه كنند، چرا كه پاركينگ‌هاي فرودگاه مهر آباد به هيچ عنوان ظرفيت پذيرش خودروهاي اضافي را ندارند.

به تعداد كافي تاكسي براي جابجايي حجاج در نظر گرفته شده است
مهندس اسلامي، مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران نيز با اشاره به تمهيدات انديشيده شده براي ورود حجاج به ايسنا گفت: بر اين اساس با ورود اولين پرواز حجاج به فرودگاه مهرآباد تعداد تاكسي‌هاي فرودگاه مهرآباد تقويت شده و در صورت لزوم از تاكسي‌هاي مناطق همجوار نيز استفاده خواهد شد.

وي از نظارت جدي بر نرخ كرايه تاكسي‌هاي فرودگاه مهرآباد خبر داد و تصريح كرد: در عين حال تعدادي ون نيز براي جابجايي مسافران و حجاج درنظر گرفته شده است تا مشكلي در اين زمينه نباشد.

مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران از شهروندان خواست با توجه به پيش‌بيني كمبود محل پارك در فرودگاه «مهرآباد» براي عزيمت به فرودگاه از خودروهاي عمومي استفاده كنند.

همراهان حجاج حتما با خودروهاي عمومي به فرودگاه بيايند
سرهنگ امير باقري، رييس منطقه 9 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ كه مسووليت روانسازي ترافيك را در فرودگاه «مهرآباد» بر عهده دارد، نيز با اشاره به اين كه قرار بود پاركينگ طبقاتي در محل فرودگاه مهر آباد احداث شود، به خبرنگار ما گفت: متاسفانه هنوز عمليات احداث اين پاركينگ عليرغم قول مسوولان آغاز نشده است.

وي گفت: در عين حال قرار بود مسير جديدي براي جابجايي حجاج از ترمينال حجاج به خارج از فرودگاه احداث شود كه عمليات اجرايي آن هنوز آغاز نشده است.

رييس منطقه 9 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به برخي بي‌نظمي‌ها به دليل پر بودن پاركينگ فرودگاه مهر آباد طي روزهاي گذشته، گفت: متاسفانه اين امر و مراجعه فراوان خودروهاي شخصي طي تعطيلات اخير موجب شد كه مشكلاتي براي شهروندان در اين زمينه ايجاد شود كه پليس با تمام توان تلاش كرد تا اين مشكلات به حداقل برسد.

وي با اشاره به برخورد پليس با خودروهاي متخلف طي روزهاي گذشته خاطرنشان كرد: طي چند روز گذشته خودروهايي كه زير تابلوهاي حمل با جرثقيل توقف كرده بودند به پاركينگ منتقل شدند كه در اين راستا دو خودرويي كه شاكي خصوصي داشتند نيز شناسايي شدند.

رييس منطقه 9 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه پاركينگ حجاج تنها پذيراي يك پرواز است، از شهروندان خواست تنها در ساعات ورود حجاج به ترمينال مراجعه كنند تا با ترافيك سنگين مواجه نشوند.

وي از ساير مسافران پروازهاي داخلي نيز خواست با توجه به احتمال بروز ترافيك سنگين در زمان بازگشت حجاج تلاش كنند تا با وسايط نقليه عمومي زودتر به فرودگاه مهر آباد رسيده تا از پروازهاي خود جا نمانند.

رييس منطقه 9 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ خاطرنشان كرد: همچنان ورود اتوبوس، كاميون و ميني‌بوس به فرودگاه «مهرآباد تهران» همانند قبل ممنوع است و ماموران راهنمايي و رانندگي از ورود اين دسته از وسايط نقليه جلوگيري مي‌كنند.

وي از شهرونداني كه با چند خودرو به فرودگاه مهرآباد مراجعه مي‌كنند خواست خودروهاي خود را در پاركينگ آزادي و يا ساير محل‌هايي كه پارك در آنها آزاد است پارك كنند و با يك خودرو به فرودگاه بيايند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟