گمانه زنی در مورد مبلغ قرارداد کرش

یک منبع آگاه اعلام کرد پس از ملاقات رئیس فدراسیون فوتبال و عباس ترابیان با علی‌سعیدلو در مورد نحوه همکاری کارلوس کرش با فدراسیون فوتبال، مدیران سازمان تربیت بدنی نظر مساعد خود را برای جذب این مربی نام آشنای پرتغالی به رئیس فدراسیون فوتبال اعلام و مجوز استخدام وی را صادر کردند تا در روزهای آتی، فدراسیون فوتبال ایران پس از حضور کرش در تهران قرارداد همکاری خود را با وی نهایی کند.
کد خبر: ۱۴۸۱۹۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۳ 14 February 2011
|
8243 بازدید
کرش تا پایان هفته جاری قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال به امضا خواهد رساند و از هفته آینده در تهران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش رجا، یک منبع آگاه اعلام کرد پس از ملاقات رئیس فدراسیون فوتبال و عباس ترابیان با علی‌سعیدلو در مورد نحوه همکاری کارلوس کرش با فدراسیون فوتبال، مدیران سازمان تربیت بدنی نظر مساعد خود را برای جذب این مربی نام آشنای پرتغالی به رئیس فدراسیون فوتبال اعلام و مجوز استخدام وی را صادر کردند تا در روزهای آتی، فدراسیون فوتبال ایران پس از حضور کرش در تهران قرارداد همکاری خود را با وی نهایی کند.

هرچند هنوز جزئیات دقیق این جلسه خصوصی به بیرون درز پیدا نکرده اما گفته می‌شود در این نشست که در دفتر رئیس سازمان تربیت بدنی برگزار شده، کفاشیان مهم‌ترین مانع بر سر استخدام کرش را مبلغ قرارداد وی اعلام کرده که سعیدلو پس از اطلاع از این ماجرا به حمید رضا سجادی دستور داده با فدراسیون فوتبال همکاری لازم صورت گیرد و مبلغ مورد نظر برای جذب کرش تأمین شود.

البته شنیده می‌شود رئیس سازمان تربیت بدنی در این جلسه خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده که فدراسیون فوتبال هم باید اقدامات لازم برای جذب اسپانسر آغاز کند تا برای استخدام مربی تیم المپیک و تیم ملی جوانان نیازمند کمک‌های سازمان تربیت بدنی نباشد که این مساله با واکنش علی کفاشیان رو به رو شده است.

سعیدلو همچنین تاکید کرده که فدراسیون باید خیلی زود تکلیف تیم امید ایران را مشخص کند تا این تیم در مسابقات مقدماتی المپیک به خوبی حاضر شود و زمینه صعود به رقابت‌های مرحله نهایی را فراهم شود، چون تکرار ناکامی این تیم برای هیچ کس قابل قبول نیست.

کفاشیان هم که فرصت را مناسب دیده، با انتقاد از نوع برخورد مدیران رسانه ملی با فدراسیون فوتبال به سعیدلو اعلام کرده نوع نگاه برخی مدیران رسانه ملی به مقوله فوتبال سبب شده تا فدراسیون نتواند آن‌طور که شایسته است از محل حق پخش تلویزیونی کسب درآمد کند، به عنوان مثال لغو پخش مستقیم بازی ایران و روسیه موجب شد خسارت زیادی به اسپانسر ایرانی بازی وارد شود و همین موجب شده تا صاحبان صنایع و اسپانسرهای قدرتمند برای همکاری با فدراسیون فوتبال پیش قدم نشوند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گلایه‌های خود به موضوع پرداخت حق‌پخش تلویزیونی بازی‌های لیگ برتر هم اشاره می‌کند و در این خصوص به سعیدلو اعلام می‌کند؛ رسانه ملی رقم واقعی حق پخش را پرداخت نمی‌کند که این مساله می‌تواند در آینده برای فوتبال ایران ایجاد مشکل کند و به نظر می‌رسد تا زمانی که دولت در این زمینه ورود نکند، مشکل همچنان وجود داشته باشد، از این رو انتظار جامعه فوتبال از دولت این است که در این مورد کمک کند تا باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال بتوانند به حق واقعی خود دست پیدا کنند.

اخبار غیر رسمی حکایت از این دارد که رئیس سازمان تربیت بدنی پس از شنیدن سخنان رئیس فدراسیون فوتبال به معاون خود حمیدرضا سجادی دستور داده تا در اسرع وقت با هماهنگی مدیران مسوول در سازمان تربیت بدنی موضوع را پیگیری و مشکل فدراسیون فوتبال را رفع کند.

از سخنان رئیس فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال این گونه به نظر می‌آید که پس از دستور رئیس سازمان تربیت بدنی برای پرداخت رقم قرارداد کارلوس کرش، مشکل دیگری بر سر راه فدراسیون فوتبال نباشد و به زودی قرارداد این مربی پرتغالی به امضا برسد تا وی فعالیت خود را در فوتبال ایران آغاز کند.

البته گفته می‌شود فدراسیون فوتبال برای این که با مشکل غیر مترقبه‌ای رو به رو نشود، در نظر دارد تا زمانی که قرارداد کرش نهایی نشده در این مورد موضع‌گیری نکند، چون ممکن است برخی در این بین کارشکنی کنند و مانع از حضور سرمربی پرتغالی در تهران شوند. بر این اساس همچنان که سرپرست کمیته روابط بین الملل تاکید دارد که هنوز کرش درباره عقد رسمی قرارداد با ایران به جمع بندی لازم نرسیده است و نیازمند زمان بیشتری است.

ولی واقعیت ماجرا اینجاست که او تا پایان هفته جاری قرارداد خود را با فدراسیون فوتبال به امضا خواهد رساند و از هفته آینده در تهران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

قیمت واقعی کرش و دستیارانش چقدر است؟

اما سرانجام فدراسیون فوتبال چه مبلغی را به عنوان مبلغ قرارداد به کارلوس کرش پرداخت خواهد کرد تا او هدایت تیم ملی ایران را در دست گیرد. مسوولان فدراسیون فوتبال از اعلام نظر در این مورد خودداری می‌کنند و از راهروهای فدراسیون فوتبال نیز خبرهای ضد و نقیضی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه فدراسیون قصد دارد برای فعالیت کرش به مدت سه سال رقمی نزدیک به 5/5 میلیون یورو به وی پرداخت کند، که البته این رقم تنها به خود کرش پرداخت خواهد شد و برای دستیاران وی که امروز از سوی عباس ترابیان نام آنها به طور رسمی اعلام شد، رقم‌های جداگانه‌ای پرداخت می‌شود.

بر اساس اخبار غیر رسمی، مجموع رقم پرداختی به او و دستیارانش از مرز هشت میلیون یورو عبور خواهد کرد. البته شاید این رقم در نگاه نخست زیاد به نظر آید اما کارلوس کرش به فدراسیون فوتبال اعلام کرده که فدراسیون فوتبال با پرداخت این رقم می‌تواند از پرداخت رقم هنگفت دیگری برای جذب مربی بزرگ خارجی برای تیم المپیک صرف نظر کند چرا که یکی از دستیاران سرشناس وی با هماهنگی او هدایت تیم امید ایران را در دست خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات