پیامک‌هایی برای فروش گنج قلابی!

پس از بررسي پيامك و تماس با مرد چوپان، وي آنها را به غرب كشور كشانده و سپس با دريافت ميليون‌ها تومان تعدادي سكه تقلبي به آنها فروخته و متواري شده است.
کد خبر: ۱۷۳۱۵۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳ 26 June 2011
|
5073 بازدید
جام جم: فردي كه با معرفي خود به عنوان چوپان با ارسال پيامك براي مردم و فريب آنها به بهانه فروش گنج، از ده‌ها نفر كلاهبرداري كرده است، تحت تعقيب پليس آگاهي قرار گرفت.

رسيدگي به اين پرونده، هنگامي در دستور كار ماموران قرار گرفت كه تعدادي از مالباختگان با حضور در پليس آگاهي با ارائه شكايتي عنوان كردند، فردي با ارسال پيامك خود را چوپان معرفي كرده و مدعي شده است، هنگام چراي گوسفندانش گنجي از سكه‌هاي طلا را پيدا كرده و اكنون قصد فروش آن را دارد.

مالباخته‌ها اضافه كردند: پس از بررسي پيامك و تماس با مرد چوپان، وي آنها را به غرب كشور كشانده و سپس با دريافت ميليون‌ها تومان تعدادي سكه تقلبي به آنها فروخته و متواري شده است.

كشف 2800 سكه تقلبي طلا

در حالي كه با شكايت مالباختگان تحقيق در اين زمينه ادامه داشت، ماموران پليس آگاهي اطلاع پيدا كردند فردي در تبريز مقاديري سكه عتيقه در اختيار دارد و در جستجوي مشتري براي فروش اين سكه‌هاست.

با به دست آمدن اين اطلاعات و گزارش موضوع به مقام قضايي، محل سكونت متهم شناسايي و با ورود پليس به آنجا 2810 عدد سكه تقلبي با علائم برجسته تاريخي كشف شد.

متهم با انتقال به پليس آگاهي در تحقيقات عنوان كرد، چندي پيش از مردي كه خود را چوپان معرفي مي‌كرد و مدعي بود يك گنج بزرگ سكه‌هاي عتيقه طلا را هنگام چراي دام به دست آورده است پيامكي دريافت كرده و سپس به اتفاق يكي از دوستانش در تماس با مرد چوپان عازم محل قرار در اطراف شهرستان بروجرد شده‌اند. متهم اضافه كرد: پس از حضور در محل با اسكناس‌هاي تقلبي كه به اين فرد داديم، سكه‌هاي عتيقه را خريداري كرديم كه پس از ترك محل متوجه شديم همه آنها تقلبي هستند.

هشدار پليس به مردم

سرهنگ عبدالله قاسمي، رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي كشور با تاييد اين خبر گفت: با دستور بازداشت مردي كه سكه‌هاي عتيقه تقلبي از وي كشف شده بود، بررسي پليس آگاهي مشخص كرد، فروشنده اين سكه‌ها كه خود يك شياد حرفه‌اي است و خود را سيدجعفر معرفي مي‌كند از ده‌ها نفر به اين شيوه كلاهبرداري كرده كه در حال حاضر يك تيم ويژه از ماموران جستجوي گسترده را براي دستگيري وي آغاز كرده‌اند.

رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي افزود: كلاهبرداري با ارسال پيامك از شيوه و شگردهاي افراد شيادي است كه سعي در فريب مردم دارند، پيامك‌هايي در قالب برنده شدن شما در قرعه‌كشي تلفن همراه و شركت‌هاي خودروسازي از جمله اين شيوه‌هاست.

سرهنگ قاسمي تصريح كرد: اخيرا اعضاي يك باند از كلاهبردارها با ارسال پيامك براي مردم مدعي شده بودند كه در قرعه‌كشي اول يك شركت خودروسازي برنده شده‌ايد و در ادامه با دعوت از مردم به يك سايت بي‌نام و نشان در مرحله بعدي، شماره كارت عابربانك، تاريخ انقضا و حتي رمز مردم را دريافت و از حساب بانكي آنها سرقت كرده‌اند.

رئيس اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا به شگرد ديگر كلاهبردارها اشاره كرد و گفت: وعده‌هاي فريبنده مبني بر برنده شدن مردم و سپس درخواست مبالغ ناچيزي پول از هزاران نفر نيز از جمله پرونده‌هايي است كه هم‌اكنون در پليس آگاهي در حال پيگيري است و تحقيقات نشان مي‌دهد، برخي با دريافت مبالغي از 5 تا 10 هزار تومان از ده‌ها هزار نفر پول هنگفتي به جيب زده‌اند و مالباختگان نيز به دليل آن‌كه پول پرداختي ارزش چنداني ندارد از شكايت عليه افراد شياد صرف‌نظر كرده‌اند.

قاسمي تاكيد كرد: مردم بايد هوشيار باشند و به پيامك‌هايي كه دريافت مي‌كنند به هيچ عنوان اعتماد نكنند؛ زيرا افراد كلاهبردار با وسوسه شما تنها قصد سودجويي دارند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟