اعتراف جنايي دزدان گوسفند

روز حادثه به همراه همدستانم با هدف سرقت احشام وارد دامداري شديم كه پس از سرقت، همدستانم همراه با احشام سرقت شده از دامداري خارج شدند اما مقتول هنوز در دامداري بود و من نيز در خارج از دامداري با خودرو پرايد منتظر او بودم كه ناگهان از دور شاهد صحنه درگيري فردي كه گويا صاحب دامداري بود با مقتول شدم
کد خبر: ۱۷۳۵۹۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲ 28 June 2011
|
4017 بازدید
ملت ما: سرهنگ «كربلايي‌زاده» فرمانده انتظامي شهرستان قدس گفت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان درپي دريافت دو گزارش متفاوت مبني بر سرقت 50 راس گوسفند وكشف يك جسد مجهول‌الهويه در اين شهرستان بلافاصله دو پرونده در اين خصوص تشكيل و رسيدگي به آنها به صورت مجزا در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله طرح مهار و كنترل كليه خودروها مخصوصا وانت و نيسان بار در دستور كار ماموران انتظامي، پليس راه و راهور قرار گرفت تا اينكه مشخص شد در حوالي محل سرقت احشام در اثر برخورد يك دستگاه خودرو پرايد با جدول كنار خيابان تصادفي رخ داده است كه از خودرو و راننده آن بوي شديد گوسفند به مشام مي‌رسد از همين رو جهت بررسي موضوع، خودرو و مالك آن جهت تحقيقات بيشتر به آگاهي منتقل شدند.

مالك خودرو در بازجويي‌هاي ابتدايي پليس اذعان داشت كه به عنوان مسافركش فردي را با يك گوسفند به صورت دربست به آدرس درخواستي‌اش منتقل كردم كه به علت نقص فني با جدول كنار خيابان برخورد كرده و تصادف كردم كه بوي ناشي از گوسفند به علت حمل گوسفند در خودروام است. ماموران پليس آگاهي جهت تحقيقات بيشتر، خانواده مقتول را به آگاهي فراخواندند كه در برخورد با مالك خودرو مشخص شد مقتول با مالك خودرو رابطه دوستانه داشته است بنابراين موضوع با حساسيت بيشتر پيگيري شد و متهم كه چاره‌يي جز اعتراف نداشت به سرقت گوسفند اقرار و همدستان خود را معرفي كرد.

متهم در ادامه بازجويي‌ها و در مواجهه با خانواده مقتول با اقرار به اين موضوع كه قتل در شب سرقت و در دامداري اتفاق افتاده است اذعان داشت: روز حادثه به همراه همدستانم با هدف سرقت احشام وارد دامداري شديم كه پس از سرقت، همدستانم همراه با احشام سرقت شده از دامداري خارج شدند اما مقتول هنوز در دامداري بود و من نيز در خارج از دامداري با خودرو پرايد منتظر او بودم كه ناگهان از دور شاهد صحنه درگيري فردي كه گويا صاحب دامداري بود با مقتول شدم كه با ديدن اين صحنه از محل گريخته و در تاريكي شب به جدول برخورد كرده و تصادف كردم.

كربلايي‌زاده در ادامه افزود: با توجه به اظهارات متهم، مالك دامداري جهت تحقيقات بيشتر به پليس آگاهي فراخوانده شد كه با توضيحات وي مشخص شد كه در آن شب پسر وي جهت سركشي به دامداري مراجعه كرده است كه وي جهت توضيحات بيشتر به پليس آگاهي منتقل شد. پسر مالك دامداري در مواجهه با شواهد موجود به قتل اعتراف و اذعان داشت كه شب حادثه با توجه به اينكه دلشوره شديدي داشتم جهت سركشي از دامداري به آنجا مراجعه كردم و هنگام ورود به دامداري متوجه سرقت احشام شدم.

پسر مالك دامداري پس از اطلاع از جريان سرقت به دنبال ردي از سارقان در دامداري بود كه از دور متوجه سايه فردي مي‌شود كه در حال فرار كردن به سمت درب خروجي دامداري است، وي با اين تصور كه شخص در حال فرار سارق است به طرف او حمله مي کند تا مانع فرار وي شود كه در اين لحظه سارق با قمه به او حمله مي‌كند كه پسر مالك دامداري در يك لحظه قمه را از دست سارق خارج و با درگير شدن با وي، سارق را به قتل مي‌رساند. سرهنگ «كربلايي زاده»درباره شگرد سارقان اظهار داشت: آنها در ابتدا دامداري‌هاي بزرگ را شناسايي و سپس به عنوان مشتري به آنجا مراجعه مي‌كردند و پس از شناسايي راه‌هاي ورودي و خروجي و بررسي سيستم‌هاي امنيتي دامداري، بعد از به دست آوردن اطلاعات لازم درباره چگونگي ورود به محل و تعداد نگهبان با يك برنامه‌ريزي دقيق وارد دامداري شده و بعد از بستن دست و پاي نگهبانان اقدام به سرقت مي‌كردند و احشام دزدي را به كشتارگاه مي‌فروختند.

فرمانده انتظامي شهرستان قدس در ادامه اظهار داشت: همدستان سارق دامداري كه متواري بودند با راهنمايي‌هاي وي پس از چهره‌نگاري از سارقان و انجام كارهاي اطلاعاتي و تعقيب و گريز، مخفيگاه متهمان شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير و در بازجويي‌هاي خود به سرقت 45 راس گوسفند در شهرستان رباط كريم اعتراف كردند. گفتني است، پسر مالك دامداري به عنوان قاتل و سارقان احشام پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟