وسوسه‌اي به قیمت جان

یک‌ماه قبل با دو تن از دوستانم يک شبکه سرقت تشکيل داديم. به همين خاطر به عنوان مسافر سوار خودروها شده و پس از کشاندن راننده‌ها به محلي خلوت نقشه را اجرا مي‌کرديم.
کد خبر: ۱۷۸۶۹۳
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴ 23 July 2011
|
5028 بازدید
ایران: سه پسر مسافرنما که در جريان سرقت خودرو، راننده را از پا درآورده بودند از سوي مأموران پليس به دام افتادند.

اواخر خرداد امسال کارآگاهان پليس آگاهي اروميه از کشف جسد مردي در حوالي يکي از روستاهاي اين شهر باخبر شدند. تيم جنايي پس از حضور در محل با جسد مرد ميانسالي روبه‌رو شدند که با ضربه‌هاي کارد از پا درآمده بود. در حالي كه آثار درگيري در پيكر مقتول مشاهده مي‌شد کارآگاهان احتمال دادند او قبل از قتل با قاتل يا جنايتكاران درگير شده است. بدين ترتيب پس از بررسي‌هاي مقدماتي جسد براي شناسايي قرباني و تعيين علت و زمان مرگ به پزشکي قانوني منتقل شد.

دو روز پس از کشف جسد خانواده مرد مسافربري به نام محسن با مراجعه به پليس از ناپديد شدن مرموز وي خبر دادند. آنها در شکايت خود اعلام كردند: محسن دو روز قبل از خانه خارج شد و ديگر بازنگشت. همزمان با طولاني شدن غيبتش و خاموش بودن تلفن همراهش به موضوع مشکوک شده و به اداره آگاهي آمديم. مأموران پس از بررسي مشخصات مرد ناپديد شده دريافتند جسد کشف شده متعلق به محسن است. در ادامه نيز فرضيه قتل به دست دزدان مسافرنما مطرح و رديابي خودروي مقتول در دستور کار قرار گرفت. پس از تجسس‌هاي گسترده خودرو در حالي که آثار خون روي صندلي‌اش مشاهده مي‌شد در حوالي محل کشف جسد پيدا شد. با گذشت يک هفته از ماجرا، شکايت يك مسافربر ديگر روند رسيدگي به پرونده را وارد مرحله تازه‌اي کرد.
مرد جوان که خودرويش از سوي سه پسر جوان سرقت شده بود به کارآگاهان گفت: ديروز عصر سه پسر را سوار کردم اما پس از رسيدن به محلي خلوت آنها مرا با تهديد کارد از خودرو بيرون انداخته و خودروي پرايدم را سرقت کردند. همزمان با اين شکايت خودروي مقتول در حالي كشف شد که لوازم با ارزش آن به سرقت رفته بود. در بازرسي‌ها نيز مدارک شناسايي محسن - مقتول- پيدا شد.

سرانجام يکي از متهمان هنگام فروش تلفن همراه مقتول شناسايي و دستگير شد. وي دربازجويي‌ها با اعتراف به قتل گفت: يک‌ماه قبل با دو تن از دوستانم يک شبکه سرقت تشکيل داديم. به همين خاطر به عنوان مسافر سوار خودروها شده و پس از کشاندن راننده‌ها به محلي خلوت نقشه را اجرا مي‌کرديم. اواخر خرداد سوار خودرويي شده و به بهانه رفتن به مراسم عروسي در يکي از روستاهاي اروميه راننده را به محلي خلوت کشانديم. در آنجا با تهديد کارد از او خواستيم پياده شود اما وقتي مقاومت کرد مجبور شديم او را بکشيم!

سرهنگ رسول النقي‌پور -رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان غربي - در اين‌باره گفت: به دنبال اعتراف‌هاي پسر جنايتکار دو همدست او نيز در عملياتي ضربتي دستگير شدند که در بازجويي‌ها به قتل مرد مسافربر و چند فقره زورگيري اعتراف کردند.

وي افزود: در حال حاضر تحقيقات براي افشاي ديگر جرايم احتمالي متهمان ادامه دارد.

سرهنگ النقي‌پور در ادامه به رانندگان مسافربر هشدار داد: با شنيدن كرايه‌هاي وسوسه‌انگيز خارج از عرف وسوسه نشوند. همچنين از پذيرفتن نوشيدني و خوراكي از مسافران خودداري كنند. در صورت روبه‌رو شدن با دزدان و تبهكاران از درگيري با آنها پرهيز و دستگيري و برخورد با مجرمان را به پليس واگذار كنند چراكه پول قابل بازگشت است، اما صدمات جاني غيرقابل بازگشت مي‌باشد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟