كلاهبرداري ميليوني با ترفند فروش اينترنتي لپ‌تاپ

اظهارات تازه اين مرد نشان مي‌داد در پشت پرده اين ماجرا نقشه حساب شده‌اي وجود دارد و فروش لپ‌تاپ ترفندي براي دستيابي تبهكاران رايانه‌اي به شماره حساب و رمز دوم شاكي بود.
کد خبر: ۱۸۰۴۷۴
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶ 31 July 2011
|
3914 بازدید
شرق: فروش اينترنتي لپ‌تاپ ترفندي بود كه دو تبهكار سايبري از آن براي دستيابي به شماره و رمز دوم حساب بانكي ده‌ها شهروند استفاده و از اين طريق ميليون‌ها تومان كلاهبرداري كردند.

تحقيقات پليس در اين‌باره زماني آغاز شد كه مردي به دادسراي جرايم رايانه‌اي رفت و مدعي شد فردي ناشناس به بهانه فروش لپ‌تاپ از او كلاهبرداري كرده است. او در اين‌باره به بازپرس شعبه دوم گفت: مدتي قبل تصميم گرفتم يك دستگاه لپ‌تاپ بخرم. چون وسواس زيادي دارم براي اين كار به فروشگاه‌هاي زيادي سر زدم تا دستگاه دلخواهم را پيدا كنم.

در اين بين يكي از دوستانم يك فروشگاه اينترنتي را به من معرفي كرد. قيمت‌هاي اين فروشگاه اينترنتي بسيار مناسب بود و در آنجا اعلام شده بود براي مدت كوتاهي اجناس به‌طور حراجي و با تخفيف به فروش مي‌رسد. من هم لپ‌تاپ مورد نظرم را انتخاب و سفارش خريد آن را در سايت ثبت كردم. چند روز بعد پيامي را از سايت دريافت كردم كه از من خواسته شده بود به صورت اينترنتي مبلغ يك‌صد هزار تومان به‌عنوان بيعانه به حساب فروشگاه واريز كنم. من هم كه بي‌دليل به اين سايت اطمينان كرده بودم با استفاده از رمز دوم حساب بانكي‌ام مبلغ مورد نظر را به حساب فروشگاه مجازي واريز كردم اما بعد از آن هرچقدر منتظر شدم از لپ‌تاپ خبري نشد.

به دنبال اين شكايت افسران پليس فتا تحقيقات خود را در اين‌باره آغاز كردند. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد اين سايت غيرقانوني است و از يكي از شهرستان‌ها هدايت مي‌شود. در حالي كه بررسي‌ها در اين‌باره ادامه داشت شاكي بار ديگر به دادسرا رفت و اين بار مدعي شد موجودي حساب بانكي‌اش صفر شده است. او در اين‌باره گفت: دو روز قبل وقتي قصد داشتم مبلغي پول از حساب بانكي‌ام برداشت كنم فهميدم حسابم خالي و موجودي‌ام صفر است. وقتي صورت حسابم را كنترل كردم معلوم شد همه موجودي حسابم از طريق رمز دومم به حساب ديگري منتقل شده است.


اظهارات تازه اين مرد نشان مي‌داد در پشت پرده اين ماجرا نقشه حساب شده‌اي وجود دارد و فروش لپ‌تاپ ترفندي براي دستيابي تبهكاران رايانه‌اي به شماره حساب و رمز دوم شاكي بود. كارآگاهان پليس با بررسي آنچه رخ داده بود، دريافتند تبهكاران ابتدا با ادعاي فروش لپ‌تاپ‌هاي ارزان‌قيمت نظر طعمه‌هايشان را به خود جلب مي‌كنند و در ادامه به بهانه دريافت بيعانه با استفاده از يك نرم‌افزار شماره حساب و رمز دوم طعمه‌هايشان را به دست مي‌آورند و در نهايت از اين طريق به حساب آنان دستبرد مي‌زنند.

با گذشت چند روز از ثبت اين شكايت چند نفر ديگر كه فريب اين ترفند را خورده و حساب‌هاي بانكي‌شان خالي شده بود نيز به پليس فتا رفتند و از ماموران كمك خواستند. اظهارات شاكيان تازه پرونده شباهت زيادي به اولين نفر داشت و نشان مي‌داد در پشت پرده سرقت از حساب‌هاي بانكي آنها چند فرد حرفه‌اي قرار دارند.

در نهايت تفحص‌هاي رايانه‌اي متخصصان پليس به ثمر نشست و ماموران به اطلاعاتي درباره مخفيگاه تبهكاران دست يافتند و گروهي از ماموران به يكي از شهرستان‌هاي مركزي كشور اعزام شدند و در عملياتي غافلگير‌كننده دو تبهكار سايبري را بازداشت كردند. در بازرسي از مخفيگاه دو متهم به نام‌هاي سجاد و مهدي نرم‌افزارهايي كشف شد كه جاي انكار براي آنان باقي نمي‌گذاشت.

به اين ترتيب دستگير‌شدگان اتهام راه‌اندازي فروشگاه اينترنتي غيرمجاز و دستبرد به ده‌ها حساب بانكي شهروندان را بر عهده گرفتند. بر اساس اين گزارش، هم‌اكنون دو متهم در بازداشت به سر مي‌برند و تحقيقات از آنان ادامه دارد.

   
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟