جوابیه تأمین اجتماعی به یک خبر + توضیحات «تابناک»

تأمین اجتماعی: از نحوه انتشار این خبر این گونه دریافت می‌شود که متأسفانه سایت «تابناک»، متن مصوبه را در اختیار نداشته و تنها بنا بر شنیده‌ها مبادرت به انتشار این خبر دروغ کرده است./ «تابناک»: مهمتر از آن اینکه صدور این مصوبه در این مقطع زمانی که وزیر جدید در حال استقرار است و از همه مهمتر در زمانی وزارت به دنبال تصاحب بیمارستان های سازمان است، با چه منطقی سازگار است؟!
کد خبر: ۱۸۰۷۶۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶ 01 August 2011
|
10134 بازدید
به دنبال انتشار خبری در سایت «تابناک» با نام «حاتم‌بخشی هیأت‌مدیره تأمین‌اجتماعی از جیب کارگران»، جوابیه‌ای از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی به این سایت خبری فرستاده شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، متن جوابیه سازمان تأمین‌اجتماعی به این شرح است:

جوابیه:

1 ـ موضوع مصوبه هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی، انتقال آن بخش از مصوبات درمانی سفرهای استانی دولت است که از تکالیف وزارت رفاه و تأمین‌ اجتماعی بوده که منابع مالی مربوط به آن تأمین نشده است، علاوه بر اینکه در مصوبه هیأت‌مدیره، پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها شروع شده از این موضوع مستثنی شده است؛ بنابراین، خبر تابناک مبنی بر انتقال تعدادی از مراکز درمانی در حال احداث و یا راه‌اندازی تأمین‌اجتماعی به وزارت بهداشت کذب محض است.

2 ـ موضوع پزشک بودن اکثریت اعضای هیأت‌مدیره که در خبر تابناک مورد اشاره قرار گرفته است، نیز صحت ندارد، اگرچه حضور اعضای پزشک در هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی که بخشی از خدمات آن درمانی است، می‌تواند ارتقای کیفیت این بخش از خدمات سازمان را به دنبال داشته باشد.

3 ـ موضوع منتفی شدن انتقال حوزه درمان تأمین‌اجتماعی به وزارت بهداشت و مستثنی شدن سازمان تأمین اجتماعی از تجمیع بیمه‌های درمان در برنامه پنجم نیز حاصل تلاش بی‌وقفه تیم مدیریتی فعلی تأمین‌اجتماعی است که با همکاری شرکای اجتماعی تحقق یافت.

4 ـ از نحوه انتشار این خبر این گونه استنباط می‌شود که متأسفانه سایت تابناک متن مصوبه را در اختیار نداشته و تنها بر اساس شنیده‌ها مبادرت به انتشار این خبر کذب نموده است.

5 ـ با عنایت به کذب بودن خبر تابناک و تشویش اذهان جامعه کارگری و بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان پیگیری این موضوع را از مراجع حقوقی برای خود محفوظ می‌دارد.

توضیحات «تابناک»:

بهتر بود هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، پیش از تکذیب مصوبه، آن را از سیستم رایانه ای معاونت ها برداشته و ارجاعات آن را حذف می کرد.

در این مصوبه، حتی پروژه های در حال ساخت و... نیز واگذار شده و با این تفسیر و به دلیل چند نقطه به کار رفته، می توان دامنه گسترده تری برای آن قایل شد.

در مصوبه قید شده، موارد ساخت و ساز شامل احداث، تکمیل، تجهیز، راه اندازی و... که این متن با انتقال مصوبه نمی خواند و حتی پروژه ها و مراکز درمانی آماده بهره برداری را هم شامل می شود.

همچنین این مصوبه به «پروژه» اشاره شده نه «مصوبه» و این یعنی که واگذاری می تواند شامل مواردی باشد که سازمان تأمین اجتماعی برای آنها هزینه کرده؛ اعم از زمین یا جواز و طراحی و... که این موضوع با واگذاری مصوبه مطابق نیست.

مهمتر از آن اینکه صدور این مصوبه در این مقطع زمانی که وزیر جدید در حال استقرار است و از همه مهمتر در زمانی وزارت به دنبال تصاحب بیمارستان های سازمان است، با چه منطقی سازگار است؟!

درباره پزشکان موجود در هیأت مدیره هم «تابناک» با حضور پزشکان در هیأت مدیره سازمان مخالف نیست، بلکه به حضور پزشکانی که کارمند و مأمور وزارت بهداشت هستند، ایراد دارد، به ویژه اینکه حسب اطلاعات به دست آمده، سازمان دارای چند هزار پزشک متخصص و عمومی سازمانی و دلسوز است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟