محاكمه يك مسوول بهزيستي به اتهام قصور در پرونده هانيه

2 وكيل از سازمان انجمن حمايت از كودكان كه وكالت قضايي پرونده هانيه را برعهده داشتند، با شكايت از متهم رديف اول ناپدري هانيه و مسوول يكي از سازمان‌هاي بهزيستي متهم رديف دوم به دليل عدم اطلاع‌رساني كودك‌آزاري براي آنها درخواست مجازات قانوني كردند.
کد خبر: ۱۸۲۲۳۱
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۸ 08 August 2011
|
5507 بازدید
جام جم: ناپدري هانيه و زني كه مسوول يكي از مراكز بهزيستي تهران بوده و در اطلاع‌رساني به مسوولان قوه قضاييه كوتاهي كرده بود، روز گذشته به طور غيرعلني در شعبه 1184 دادگاه اطفال تهران محاكمه شدند.

در اين پرونده مردي ميانسال كه حميد نام دارد در روزهاي پاياني فروردين امسال به اتهام شكنجه دادن هانيه ـ دختر 8 ساله همسر صيغه‌اي‌اش ـ از سوي پليس در تهران دستگير شد.

متهم در بازجويي‌هاي پليسي اعتراف كرد كه سال‌هاست موادمخدر (كراك و هروئين)‌ مصرف مي‌كند و در پي شيطنت‌هاي هانيه او را بشدت كتك زده و مادر هانيه نيز در اين كودك‌آزاري با وي همدست بوده است.

در پي اظهارات متهم، مادر كودك نيز كه يك زن معتاد بود، بازداشت و در مواجهه حضوري با شوهرش ـ ناپدري ـ قرار گرفت و او را مقصر حادثه معرفي كرد.

با پايان گرفتن تحقيقات از متهمان معلوم شد؛ مادر كودك بي‌گناه است و ناپدري مقصر حادثه است.به اين ترتيب مادر كودك آزاد و ناپدري گناهكار شناخته شد.

در مرحله بعدي تحقيقات مشخص شد، مسوول يكي از مراكز بهزيستي در جريان اين كودك‌آزاري قرار گرفته بود، اما موضوع را به مراجع قضايي اطلاع نداده بود.

اين فرد نيز گناهكار شناخته شد. با صدور كيفرخواست براي مسوول بهزيستي و ناپدري هانيه، پرونده آنها به شعبه 1184 دادگاه اطفال تهران ارسال شد و روز گذشته هر دو متهم در شعبه دادگاه فوق حاضر و به طور غيرعلني و پشت درهاي بسته محاكمه شدند.

خانم سري يكي از وكلاي مدافع هانيه در ارتباط با محاكمه متهمان  گفت: ابتداي جلسه دادگاه نماينده دادستان به تشريح كيفرخواست پرداخت و براي متهمان پرونده تقاضاي مجازات قانوني كرد.سپس 2 وكيل از سازمان انجمن حمايت از كودكان كه وكالت قضايي پرونده هانيه را برعهده داشتند، با شكايت از متهم رديف اول ناپدري هانيه و مسوول يكي از سازمان‌هاي بهزيستي متهم رديف دوم به دليل عدم اطلاع‌رساني كودك‌آزاري براي آنها درخواست مجازات قانوني كردند.

سپس قاضي زندپور، رئيس شعبه 1184 دادگاه اطفال تهران، اتهامات حميد ـ ناپدري ـ متهم رديف اول پرونده را كه كودك‌آزاري، شكستن دست‌هاي كودك سوزاندن بدن وي بود به او تفهيم كرد و خواست تا از خود دفاع كند.

به گفته وكيل هانيه، حميد ـ ناپدري ـ در اظهاراتش به قاضي دادگاه گفت: من قبول دارم، هانيه را شكنجه داده و خيلي از اين كار پشيمان و ناراحت هستم و هر لحظه عذاب مي‌كشم. سال‌هاست هروئين مصرف مي‌كنم. از چند سال پيش در جنوب شهر مغازه‌اي را اجاره و آن را تبديل به غذاخوري كردم. همان‌جا بود كه با خانواده هانيه آشنا شدم، آنها در يك چهارديواري مخروبه زندگي مي‌كردند.

متهم اضافه كرد: هزارگاهي به آنها غذا و پول كمك مي‌كردم تا اين كه تابستان سال گذشته پدر هانيه كه موادمخدر مصرف مي‌كرد، در همان مخروبه مرد و او و مادرش تنها شدند. به دليل بي‌پناهي آنها را به خانه مادرم بردم و بعد از چند ماه با مادرش به طور موقت ازدواج كردم.هانيه از همان موقع به من علاقه‌اي نداشت و بناي ناسازگاري را مي‌گذاشت.

اظهارات مسوول خطاكار در دادگاه

اين وكيل مدافع اظهار كرد: پس از محاكمه متهم و ابراز ندامت وي در جلسه دادگاه، خانمي كه متهم رديف دوم پرونده و مسوول يكي از مراكز بهزيستي بود، در جايگاه قرار گرفت و از خود دفاع كرد.

خانم سري خاطرنشان كرد: اجراي ماده 614 قانون مجازات اسلامي و دريافت ديه را براي متهم رديف اول خواستار شديم و براي متهم رديف دوم، تقاضاي مجازات قانوني كرديم. با توجه به اين‌كه پزشكي قانوني هنوز ميزان عرش براي صدمات وارده به هانيه را به طور دقيق معين نكرده است، درصدد آن هستيم تا هرچه زودتر ميزان هزينه صدمات مشخص شود تا با ارائه آن به دادگاه، احكام مربوطه صادر شود.

وي تصريح كرد: در جريان جلسه دادگاه، نماينده خانم خسروشاهي ناظر بر امور زنان و اطفال در دادسرا و زندان‌ها نيز حضور داشت و از نزديك روند رسيدگي به پرونده را دنبال مي‌كرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟