صدور كيفرخواست عليه پدر باربدکوچولو

من و باربد در خانه پدرم زندگي مي‌كرديم. آن روز ما براي انجام كاري بيرون رفته ‌بوديم. باربد پيش مادرم بود. محمد وارد خانه شده و به زور باربد را برداشته و به اتاقي برده ‌بود. مادرم نتوانست جلو محمد را بگيرد...
کد خبر: ۱۹۵۹۱۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳ 10 October 2011
|
4359 بازدید
شرق: كيفرخواست عليه پدر باربد كه كودكش را به آتش كشيده و باعث مرگ او شده‌ بود، از سوي دادستاني استان البرز صادر شد.

باربد كودك دوونيم ساله‌اي بود كه 27 ارديبهشت سال‌جاري توسط پدرش محمد با بنزين سوزانده ‌شد.

محمد، زماني اقدام به اين كار كرد كه همسر و پدر همسرش در خانه نبودند. او ابتدا وارد خانه پدرزنش ‌شد و باربد را در آغوش گرفت و به اتاقي برد و براي اينكه كسي نتواند وارد شود، در را قفل كرد و سپس كودك را به آتش كشيد. او در جريان اين آتش‌سوزي خودش هم دچار آسيب شد و هر دو در بيمارستان مدني كرج تحت درمان قرار گرفتند.

مادر باربد كه بعد از انتقال پسرش به بيمارستان در جريان سوختن او قرار گرفت، به ماموران گفت: من و شوهرم مدت‌ها بود كه از هم جدا زندگي مي‌كرديم. محمد، باربد را با خود برده ‌بود و مي‌گفت او را پس نمي‌دهد تا اينكه يك هفته قبل از حادثه او را پيش يكي از اقوام برده‌ و گفته‌ بود حاضر است در قبال گرفتن پول، بچه را به من بدهد. من هم پولي را كه خواسته ‌بود تهيه كردم و پسرم را گرفتم.

اين زن ادامه داد: محمد به شيشه اعتياد داشت و در حالي كه مسووليت نگهداري از خواهران و برادرانش با او بود، ورشكسته شد. او يك‌بار به خاطر چك‌هاي برگشتي به زندان افتاد. زندگي ما خيلي آشفته ‌بود و ديگر نمي‌توانستيم با هم زندگي كنيم. اعتياد محمد آنقدر شديد بود كه مرتب من را كتك مي‌زد. نتوانستم تحمل كنم و از او جدا شدم. مدتي بود كه مجهول‌المكان بود و من نمي‌توانستم او را پيدا كنم تا اينكه خودش آمد و بچه را داد.

مادر باربد گفت: من و باربد در خانه پدرم زندگي مي‌كرديم. آن روز ما براي انجام كاري بيرون رفته ‌بوديم. باربد پيش مادرم بود. محمد وارد خانه شده و به زور باربد را برداشته و به اتاقي برده ‌بود. مادرم نتوانست جلو محمد را بگيرد.

تحقيقات بيشتر پليس نشان داد محمد مدتي جلو خانه كمين كرده و منتظر خروج همسر و پدرزنش شده و بعد وارد آنجا شده بود. همچنين فاش شد او يك بطري بنزين با خود برده بود تا آتش به پا كند اما حين سوزاندن پسر خردسال، خودش هم دچار آتش‌سوزي شد و در نهايت مادربزرگ باربد، با شلنگ آب شعله‌ها را خاموش كرد.

تحقيقات پليسي- قضايي پيرامون اين پرونده در حالي ادامه داشت كه پزشكان اعلام كردند فقط يك معجزه مي‌تواند كودك را نجات دهد، چراكه او دچار 70درصد سوختگي شده و تقريبا تمام قسمت‌هاي بدنش آتش گرفته ‌است. عمق سوختگي‌ها هم بسيار زياد است. پزشكان همچنين گفتند پدر باربد هم دچار 50 درصد سوختگي شده البته قسمت‌هاي غيرحساس بدن اين مرد سوخته ‌است.

باربد حدود دو ماه بعد از اين حادثه در بيمارستان شهيد مطهري تهران جان خود را از دست داد و پرونده با اتهام قتل به جريان افتاد. محمد بعد از سه ماه بستري در بيمارستان سرانجام به دادسرا منتقل شد و اتهام قتل فرزندش را انكار كرد. او گفت: نمي‌خواست باربد را آتش بزند و هدفش فقط خودسوزي بود. او گفت: باربد پسر من بود و دوستش داشتم و هرگز حاضر نبودم زجر پسرم را ببينم. به خاطر شرايطي كه داشتم، مي‌خواستم خودم را از بين ببرم اما باربد در آغوشم بود و مي‌ترسيد و همين باعث شد او هم آتش بگيرد.

اين ادعا بايد مورد بررسي بازپرس قرار مي‌گرفت به همين خاطر وي دستور داد پزشكي قانوني در اين خصوص اظهار نظر كند. متخصصان پزشكي قانوني كهريزك كه جسد باربد را مورد بررسي قرار داده ‌بودند، اعلام كردند نوع سوختگي باربد و شدت آن نشان مي‌دهد اين كودك را آتش‌ زده و بنزين مستقيما روي او ريخته شده ‌است. با اعلام اين نظريه ادعاي پدر باربد رد و اين مرد 32ساله در قتل پسرش مجرم شناخته ‌شد. رامين وفاتبار، وكيل‌مدافع باربد كه از همان ابتدا وكالت مادر باربد را برعهده ‌داشت و از سوي انجمن حمايت از حقوق كودك نيز پيگير پرونده‌ بود، ديروز در اين‌باره به خبرنگار ما گفت: با پيگيري‌هاي انجام‌شده تحقيقات در مرحله دادسرا تمام و كيفرخواست عليه پدر باربد به اتهام آتش‌زدن و قتل اين كودك دوونيم ساله صادر و پرونده براي محاكمه متهم به دادگاه‌كيفري استان البرز فرستاده ‌شده است. بنابراين ما منتظر ابلاغيه و تعيين زمان محاكمه اين مرد هستيم.

وفاتبار اضافه ‌كرد: با توجه به اينكه مطابق قانون، پدر در قتل فرزندش قصاص نمي‌شود، بايد ديد دادگاه بعد از محاكمه چه تصميمي در اين خصوص خواهد گرفت اما آنچه مسلم است قتل باربد افكار عمومي را به شدت تحت تاثير قرار داده ‌است و مادر باربد و انجمن حمايت از حقوق كودك نيز شاكيان اين پرونده ‌هستند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟