سرقت 11 کیلو طلا به دست زنداني‌هاي فراري

با فاصله گرفتن از همكارانم به سمت پاركينگ رفتم كه در همين موقع 2 مرد قوي‌هيكل به من حمله‌ور شدند و كيف حاوي طلاها را سرقت كردند. با فريادهاي كمك‌خواهي‌ام، همكاران من متوجه موضوع شده و سارقان را تعقيب كردند و مي‌خواستند راه آنها را سد كنند كه سارقان با قمه و چاقو آنها را به مرگ تهديد كردند
کد خبر: ۱۹۸۳۴۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۹ 20 October 2011
|
5356 بازدید
جام جم: 2 دزد سابقه‌دار كه به اتهام سرقت 11 كيلو طلا تحت تعقيب پليس بودند، در پي 2 عمليات جداگانه در ورامين و خيابان پيروزي تهران دستگير شدند.

رسيدگي به اين پرونده هفتم تير سال جاري با شكايت مرد طلافروشي مبني بر سرقت 11 كيلو طلا از سوي 2 مرد غريبه در دستور كار ماموران اداره پنجم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.

شاكي در تشريح ماجرا به پليس گفت: عصر روز حادثه 11 كيلو طلا كه متعلق به خودم و چند نفر از همكارانم بود را درون يك كيف قرار دادم و به اتفاق 2 نفر از همكارانم با مترو عازم شهرري شديم تا با استفاده از خودرو كه در پاركينگ بود، به خانه بازگرديم.

مرد طلافروش اضافه كرد: با فاصله گرفتن از همكارانم به سمت پاركينگ رفتم كه در همين موقع 2 مرد قوي‌هيكل به من حمله‌ور شدند و كيف حاوي طلاها را سرقت كردند. با فريادهاي كمك‌خواهي‌ام، همكاران من متوجه موضوع شده و سارقان را تعقيب كردند و مي‌خواستند راه آنها را سد كنند كه سارقان با قمه و چاقو آنها را به مرگ تهديد كردند و به ناچار همكارانم از تعقيب متهمان صرف‌نظر كردند.

در پي شكايت اين مرد، 2 همكار وي كه شاهدان حادثه بودند، به پليس آگاهي احضار شدند و با تحقيق از آنها معلوم شد سارقان خشن 2 مرد بوده‌اند كه با يك موتورسيكلت از محل سرقت متواري شده‌اند.ماموران با مراجعه به محل سرقت و بازبيني دوربين مداربسته نصب شده در پاركينگ خودرو تصوير يكي از سارقان رابه‌دست آوردند.

رد پاي دزد حرفه‌اي در سرقت محموله طلا

ماموران كه احتمال مي‌دادند اين متهم سابقه‌دار باشد، به بررسي سامانه پليس پرداختند و معلوم شد او يك متهم حرفه‌اي به نام اسماعيل است و شش‌بار به اتهام سرقت، اخلال در نظم عمومي جامعه، معاونت در قتل و ارتباط نامشروع دستگير شده و زنداني بوده است.

در مرحله بعدي تحقيقات معلوم شد او به اتهام كيف‌قاپي، سرقت و اخلال در نظم عمومي از سوي دادگاه به 8 سال زندان محكوم شده بود كه با سپري كردن بخشي از محكوميت خود و سپردن وثيقه در دادگاه به طور موقت آزاد شده تا با پايان يافتن مرخصي اش دوباره به زندان بازگردد اما متواري شده و دوباره جرايم خود را آغاز كرده است.

كلكسيون جرايم در پرونده زنداني فراري

در حالي كه جستجوها براي دستگيري اين شرور تبهكار ادامه داشت، ماموران اطلاعاتي به دست آوردند كه نشان مي‌داد اين متهم به دليل شركت در نزاع دسته‌جمعي، شرارت و درگيري‌هاي مسلحانه خياباني در شعبات 4 و 6 دادسراي ناحيه 31 تهران نيز داراي پرونده‌هاي مفتوح است.

به اين ترتيب پاتوق‌هاي احتمالي متهم و همدست فراري‌اش زير نظر گرفته شد تا اين‌كه چند روز پيش يكي از آنها در ورامين و ديگري در منطقه پيروزي تهران دستگير شدند.با انتقال متهمان به پليس آگاهي بازجويي از آنها آغاز شد.اسماعيل ـ متهم ـ در اظهاراتش به پليس گفت: در زندان با دوستم آشنا شدم.چندي پيش هر دو با اخذ مرخصي از زندان آزاد و دوباره جرايم‌مان را شروع كرديم و در يكي از ملاقات‌هايمان تصميم به اجراي نقشه سرقت از طلافروش‌ها گرفتيم.

متهم اضافه كرد: با پرسه زدن مقابل مغازه‌هاي طلافروشي، وضعيت مراجعه مشتريان به آن مكان‌ها را بررسي مي‌كرديم و حتي چند بار هم به عنوان مشتري وارد مغازه‌ها مي‌شديم. در پي مراجعه به طلافروشي‌ها متوجه شديم يكي از آنها هميشه با خود طلا حمل و با مترو تردد مي‌كند.

متهم با اشاره به سرقت 11 كيلو طلا گفت: روز حادثه، من و همدستم شاكي را كه همراه 2 طلافروش ديگر بود، تعقيب كرديم. به محض اين‌كه او از آنها فاصله گرفت و به سمت پاركينگ خودرو رفت، به وي حمله‌ور شده و كتكش زديم. در همين موقع مرد طلافروش به كناري افتاد و من موفق به سرقت كيف طلاها شدم.

متهم افزود: در جريان فرار، 2 طلافروش كه همراهان مالباخته بودند، مرا تعقيب كردند تا سد راهم شوند كه همدستم به كمكم شتافت و 2 نفري با قمه و چاقو، آنها را به مرگ تهديد كرديم و بناچار از تعقيب ما منصرف شدند.

در پي اعتراف متهم، ديگر همدست او نيز بازجويي شد و با تاييد گفته‌هاي اسماعيل به همدستي با او در سرقت 11 كيلو طلا اعتراف كرد.سرهنگ قزلباش، معاون اداره مبارزه با جرايم خاص در پليس آگاهي تهران در اين رابطه گفت: با اعتراف 2 دزد سابقه‌دار، آنها با قرار قانوني از سوي هاشميان، داديار شعبه اول دادسراي جنايي تهران در اختيار ماموران اداره پنجم پليس آگاهي قرار گرفتند.تحقيقات تكميلي از متهمان براي كشف 11 كيلو طلاي سرقت شده و مشخص شدن ديگر جرايم احتمالي آنها ادامه دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟