همدستي دو برادر براي سرقت اينترنتي

يكي از كارمندان شركت به نام مجيد در مواجهه با اسناد و مدارك معتبر پليسي، لب به اعتراف گشود و به كارآگاهان گفت همراه برادرش و با برنامه‌ريزي دقيق اين سرقت را انجام داده است.
کد خبر: ۱۹۸۹۵۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۴ 23 October 2011
|
3663 بازدید
شرق: رييس‌پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان البرز، از دستگيري برادراني خبر داد كه اقدام به سرقت 42‌ميليون تومان پول از حساب يك مرد كرده بودند.

سرهنگ محمدمهدي كاكوان گفت: با شكايت مردي 58ساله پرونده‌اي تحت عنوان سرقت پيش روي كارآگاهان پليس فتا گشوده شد و مالباخته اعلام كرد مبلغ 41‌ميليون و 626‌هزار و 380تومان از حساب وي به صورت غيرمجاز برداشت شده است.

رييس‌پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان البرز گفت: ماموران در پيگيري فني دريافتند متهم يا متهمان احتمالي در چندين مرحله از حساب اين مرد برداشت كرده و هيچ‌گونه ردپايي از خود در شبكه بر جاي نگذاشته بودند.

كاكوان افزود: ماموران در تحقيقات تكميلي دريافتند مالباخته پيمانكار يكي از شركت‌هاي نفتي است كه بايد پولي را كه از مشتريان مي‌گرفت به صورت اينترنتي به حساب شركت اصلي واريز مي‌كرد، اما به دليل بي‌سوادي براي انتقال پول از شركت واسطه‌‌اي كمك مي‌گرفت و كارمند شركت با سوءاستفاده از بي‌سوادي اين فرد در دو الي سه مرحله اقدام به برداشت وجه نقد كرده است.

وي افزود: يكي از كارمندان شركت به نام مجيد در مواجهه با اسناد و مدارك معتبر پليسي، لب به اعتراف گشود و به كارآگاهان گفت همراه برادرش و با برنامه‌ريزي دقيق اين سرقت را انجام داده است.

كاكوان با بيان اينكه «نويد» برادر اين متهم با انجام تحقيقات دستگير شد گفت: اين افراد در تمامي مراحل بازجويي مدعي شدند تمامي مبلغ 41‌ميليون تومان سرقتي را خرج كرده‌اند اما ماموران پليس فتا در بررسي دقيق از محتويات داخل كيس دريافتند تمام اطلاعات حساب بانكي اين دو برادر در يك تاريخ خاص كاملا پاك شده است و دسترسي به اين اطلاعات امكانپذير نيست.

او با بيان اينكه كارآگاهان پليس فتا با بازيابي اطلاعات حذف‌شده توانستند پرده از راز پول‌هاي خرج‌شده بردارند، گفت: اين دو برادر با پول‌هاي مسروقه اقدام به خريد يك دستگاه خودرو سواري ريو به مبلغ 12‌ميليون تومان، سه دستگاه لپ‌تاپ به قيمت سه‌ميليون تومان، 10 دستگاه گوشي تلفن همراه به مبلغ پنج‌ميليون تومان كرده و هفت‌ميليون تومان از پول‌هاي مالباخته را در اختيار يكي از دوستان‌شان به عنوان قرض قرار داده و 13‌ميليون تومان باقيمانده ديگر را در حساب بانكي سپرده‌گذاري كرده‌اند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟