با رویکرد سیاست خارجی نوین ایران موافقید یا مخالف؟

امروز بندر بن سلطان اعلام کرده که سعودی‌ها به علت مسأله ایران، رابطه خود با آمریکا را کاهش می‌دهند. پاپ فرانسیس اعلام کرده‌ که بنیامین نتانیاهو را به حضور نمی‌پذیرد. عربستان و رژیم اسرائیل بیشترین منفعت را از انزوای ایران می‌برند.
کد خبر: ۳۵۲۹۰۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳ 22 October 2013
|
29168 بازدید
|
با رویکرد سیاست خارجی نوین ایران موافقید یا مخالف؟(گفتگوی آنلاین)امروز بندر بن سلطان اعلام کرده که سعودی‌ها به علت مسأله ایران، رابطه خود با آمریکا را کاهش می‌دهند. پاپ فرانسیس اعلام کرده‌ که بنیامین نتانیاهو را به حضور نمی‌پذیرد. عربستان و رژیم اسرائیل بیشترین منفعت را از انزوای ایران می‌برند.

به گزارش «تابناک»، جدا از مذاکرات هسته‌ای ایران که در جریان است و صرف‌نظر از پیشنهادهای ایران و غرب به همدیگر، دیپلماسی نوین ایران، به ویژه کشور عربستان و رژیم اسرائیل را به تکاپو انداخته است.

دستگاه دیپلماسی ایران تا کنون نه توافقنامه‌ای ‌با کشوری امضا کرده ‌و نه وارد بده‌‌بستان سیاسی با کشوری شده، بلکه تنها‌ لحن خود را تغییر داده‌ و ماهیت صلح‌جوی ایرانیان را به دنیا معرفی کرده است.

* نظر شما درباره این رویکرد جدید دستگاه دیپلماسی کشور چیست؟

* شما چه توصیه‌ای به دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشور دارید؟

* توصیه شما به منتقدان و حتی مخالفان سیاست خارجی دولت جدید چیست؟

ادامه دیدگاه‌های مخاطبان درباره موضوع این مطلب، صبح چهارشنبه منتشر خواهد شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۴۰۱
انتشار یافته: ۴۲۶
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
این که اسرائیل نژادپرست و عربستان تروریست را در انزوا قرار دهیم بسیار ارزشمند است اما نرمش قهرمانانه هم حدی دارد که دولت گاهی از حد خارج می شود... این خانم شرمن که به ایرانی های توهین کرده را باید طوری ادب کرد که در تاریخ بماند هر بی سر و پای تروریستی نباید به ملت ایران توهین کند باید اعتراض کرد اگر این حرف را به اسرائیلی ها زده بودند الان مظلوم عالم شده بودند با تبلیغاتشان آقایان کاری کنید...والسلام.
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
دوست عزیز حتی تغییر در ادبیات نیز زمانن می خواهد مگر ما مرگ بر امریکا را حذف کرده ایم که خانم شرمن با ادبیات محترمانه صحبت کند
جعفر قلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
این فقط خانم شرمن نیست که به ایرانی ها توهین می کند این روزها به خاطر برخی از سیاست های غلط دولت قبل خیلی ها به ما توهین می کنند از نخست وزیر سابق مالزی که گفته ایرانی ها دست از سر مالزی بردارند تا این عربای خلیج فارس و غیره.کاش به فکر ادب کردن اونا هم بودید.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
نباید احساسی شد اظهارات این خانم در حد یک مداکره کننده است دیپلماسی رسمی آمریکا رو رییس جمهورش اعلام میکنه نه حتی کنگره
نهایتا رییس تیم ایرانی باید پاسخ محکم رو به همتاش اعلام کنه این یعنی موضع گیری درست نباید سریع احساسی بشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
متاسفانه گفته های خانم شرمن اشتباه ترجمه شده است. ایشان گفته آدمها ژن فریبکاری دارند و در مذاکره باید در نظر گرفت (نقل مزمون) نگفته ایرانیها.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
من هم از حرفهای این خانوم خیلی ناراحت شدم و الان چند ساعته که تو مغزم میچرخه. اما از کجا معلوم که ایشون هم از اعضای لابی اسرائیل نباشه! اگر احساساتی بشیم در دام دشمن میافتیم. برای پاسخ عملی دادن به این اظهارات وقت زیاده. بقول معروف شب دراز است و قلندر بیدار!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
به نظر من امریکا مشکل گشا و راه حل مشکل ما نیست چون اولا در این سی و خرده ای سال ما کوچکترین رابطه ای با آمریکا نداشته ایم (البته قبول دارم مشکل بوجود آمد برایمان) ولی مشکلاتمان در حدی نیست که بتوان آنها را با آمریک حل کرد
ثانیا طبق قاعده نفی سبیل خداوند برای کفار و مشرکین و ... هیچ راه تسلطی بر مسلمانان نگذاشته است...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
این ماهیت صلح جوی ماست؟ وقتی شما از لفظ بی سرو پا استفاده می کنی با 3000 سال قدمت..نباید ازامریکایی با 400 سال قدمت انتظاری داشت..
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
عزیز دل مشکل شما و امثال شما این است که سیاست رو رو با مناسبات اجتماعی اشتباه گرفته اید.
چرا حساسیتی که روی امریکا دارید رو روی روسیه و چین ندارید؟؟ روسیه پول موشک اس 300 رو گرفته و پس نداده و و رایش در قعطنامه های شورای امنیت علیه ایران مثبت بوده پس چرا بقول شما کسی انها را ادب نمی کند ؟؟
عرصه سیاست عرصه بده بستان و کسب منفعت است نه تریبون اعلام مواضع ایدوئولوژیک!!!
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
آقا جان با حرف کارها حل نمیشه،اگه می خواست حل بشه تو دولت گذشته حل شده بود که 8سال رییس دولتش دم از نابودی اسرائیل میزد ولی اسرائیل نابود که نشد هیچ بلکه قوی تر شد و از غربی ها امکانات بیشتری در اختیار گرفت.با مرگ گفتن بر آمریکا هم هیچ وقت آمریکا نابود نمیشه و فقط عربستان و اسرائیل رو خوشحال کردیم
ماجد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
نتیجه گیری متفاوت از کلام شرمن
ایران توانایی آن را داشته که 35 سال ابر قدرت جهان را فریب دهد ! ( قدرت تفکر و بازی هوشمندانه در صفحه شطرنج جهانی )
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
علي اقاي عزيز بايد حوصله داشت و عجولانه واحساسي عمل نكنيم .حرفي كه گفته نشده هر زمان مي شود گفت ولي حرفي را كه كفتي ديگر نمي شود جمع كرد
اميرارسلان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
قبول دارم حرفتونو .بعضي وقتا دولت بيش از حد داره نرمش ميكنه
ایراندوست
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
می خواهم بگویم این ارزوی من بود که در اینترنت بجای چت کردن چیز یاد بگیرم که بشکر خدا تابناک با قبول این مسئولیت خطیر و هر چند ریسک بالا نظرات را نتشر و من شخصاض انصافاض خیلی از موارد را از کامنت گذار ها یاد می گیرم ولی بهتر انست که حرمت همدیگر را رعایت کنیم و اگر نقدی هست انساندوستانه و سازنده همراه با پیشنهاد درسته یانه ؟ ولی علی اقا بهتر مثل من بیشتر نظرات را بخونه نا نظر بده ممنون
سينا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
ايراني ها هم كم به آمريكا توهين نمي كنند!!
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
با قدرت منطق و عقل ادامه بدهید ملت و رهبری پشت سر شما هستند اگر هم واقعا به بن بست خوردید با شهامت اعلام کنید تا ایران متحد و یکپارچه ایستادگی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
گروه های فشار داخلی و مخصوصا .... الان به اندازه ی رژیم صهیونیستی احساس خطر میکنن چون اونوقت خوراک تبلیغاتشون کم میشه و فاصله شون با مردم به اصطلاح خودشون عادی، کم میشه و این موضوع با منافعشون در تضاد کامله. ولی دولت باید به رای اکثریت مردم توجه کنه و با همه ی دنیا رابطه کاملا منطقی برقرار کنه وگر نه معلوم نیست مردم دوباره چنین امتیازی به دولتی دیگه بدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
هر وقت سیاست مدارهای ما یاد گرفتن که در عرصه بین الملل از ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام دفاع کنن و هم و غمشون دفاع از ارزشهای اسلام و ایران اسلامی باشه اونوقت پیشرفت میکنیم..پیشرفت نکردن ما بخاطر ضعف ایمان و اعتقاد مردم و سیاستمدارها هست.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
به امید حذف شعار مرگ از تمام ارکان کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
نظزت در مورد شعار مرگ بر رو سیه چیه ؟ روسیه نزد ما ایرانیان رو سیاه است . بهتر نیست اگر عاذتمون رو ترک نکردیم شعرمون رو عوض کنیم ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
خدا به پیامبرش می فرماید به بعضی ها بگو: قل موتوا بغیظکم. حالا حرف شما را گوش کنیم یا حرف خدا را؟ تابناک منتشر کن و در مورد این کامنت های غیرمسئولانه پاسخگو باش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
باید با دانش با دشمن مصاف کرد.نمیشه که با تورم42درصدی با آمریکا در افتاد؟
مانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
فکر نکنم شعار دین مرگ باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
دوست ناشناسی که فرمودی فرمایشی از پیامبر، تنها زمانی می توان با حسن نیت به صداقت شما اعتنا کرد که مرگ بر روسیه نیز می گفتید. به چه توجیهی مرگ بر شوروی و چین و دیگر ابرقدرت های بی دین و ایمان نمی گویید؟ خداوند فرمود اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
کسانی که مقابل حضرت امیر هم ایستادند بقول خودشون به حرف خدا گوش میدادند. این روزها طالبان هم همینطور. همون خدایی که این آیه رو فرموده. به محکمات و متشابهات هم اشاره کرده. این آیه رو باید در کنار آیات رحمت تفسیر کنیم. مرگ اگر بیجا باشه برای گویندش هزینه داره. اینکه وجود دارند عده ای که پلید ترین دشمنان پاکی محض یعنی حضرت رسول هستند و خداوند بهشون این خطاب رو میکنه ( که البته همین هم بر رحمتش استواره ). دلیل نمیشه ما هم برای هرکی که راهش با ما یکم زاویه داشت خرج کنیم. حضرت رسول با این همه ظلمی که بهشون شد با او همه جهالتی که مقابلشون بود، امت رو نفرین نکردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
تورم 42 درصدی حاصل سوء مدیریته نه تحریم.خود اقایونی که الان دولت رو در دست گرفتن قبلا میگفتن 80 درصد مشکلات اقتصادی سوء مدیریته.حالا چی شده چسبیدن به اون 20 درصد.
مشکل از خود مردمه.مردمی که پشت رای هاشون عقل نیست.مردم 8 سال لیاقتشون همون احمدی نژاد بود الانم لیاقتشون همین روحانیه.کلا انسانهای متعادلی نیستیم.عادت داریم یا از این ور بوم بیفتیم یا از اونور.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
مردم آمریکا هم بنده های خدا هستند که تلاش کردند وبا استفاده از علم ودانش به این جایگاه رسیده اندما هم باید تلاش بکنیم.البته دولتشون چون متحد اسرائیلند باسیاست های ایران دشمنی میکنه سیاست ها ما بحقند ولی اونابا استفاده از علم حرف زورو به کرسی مینشونند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
خدا گفته ولی گفته هم تفسیر به رای نکن و گرنه جایگاهت اتشه
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
دوست ناشناس 23 و 56 نظر داده بودی...میشه بفرمایید ما با چه انتخاب های دیگه ای روبرو بودیم و اصولا اگه کی رو انتخاب میکردیم متعادل بودیم و پشت رای هامون "عقل(!)" بود؟ هان ؟! آقا سوال می کنم دیگه؟ شما بفرمایید... شما که عقل (!) کل هستی مردم رو راهنمایی کنید. البته با قسمت مربوط به "محمود" حرفتون موافقم .
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
دشمن مشترک ما و غرب،تکفیری ها و سلفی ها هستند که این دشمنی، باعث نزدیکی ایران و غرب می شود
غفاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
باسلام به اعضای محترم دیپلماسی کشور عزیزمان خواهش میکنیم به حرفهای افراد مغرض به نطام توجهی نفرمایید همانطور که مقام معظم رهبری از تیم شما حمایت کردند لطفا راهی که انتخاب کردید ادامه دهید چون مردم این به این دولت رای دادند وبه راه شما اعتماد دارند
شرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
ایران همیشه بدنبال تعامل سازنده است.مردم ما از افراطی گری خسته شده اند چه در اسراییل چه ایران و چه آمریکا.نمیدانم چرا عده ای منافعشان را متضاد با تعامل می دانن.کاملا به دیپلماسی جدید اطمینان دارم واز دیپلماتهای جدید می خواهیم با چشمان باز حقوقمان را بگیرند و با دنیا ارتباط معقول برقرار کنند.با سپاس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
این رویکرد عالی است اگر جاهلین مانع تراشی نکنند..
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
جاهل کارش سنگ اندازی است و قطعا مانع تراشی میکنه باید جاهلین را مدیریت کرد هم در آمریکا هم در ایران کار باید دست عقلا و صلحا تحت نظر بزرگان مدیریت بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
این آمریکایی ها رو هرچی رو بدی هی پرو تر میشن من میگم باید با اقتدار واستاد و گفت مرگ به نیرگتان شیاطین بزرگ
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
سیاست پدرو مادر نداره!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
ولی حساب و کتاب داره عزیزم کار رو باید به دست کاردان سپرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
ممنون علی جان حرفت خیلی حرف حساب بود. من چیز خوبی از شما یاد گرفتم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
آفرین به علی آقا
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
درود بر علي آقا. كاملا موافقم
اميرارسلان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
علي جان مونده از نظر شما كاردان كي باشه؟
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
معمولا گفتن حرف حق با لحن خوش بیشتر کارساز میافتد و موافق بیشتری بیدامی کندتا زمانیکه با غیظ و غضب بیان شود.ترس اسراییل و عربستان هم ازتغییر لحن ایران است. کاش به دولت فرصت داده شود که حرف حق کشور مارابازبان خوش مطرح کنند.
غلامرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
اگر رابطه با آمریکا با هوشیاری باشد وهیچ ضرری به ایران عزیز نرساند مانعی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
با سپاس از فتوای شما
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
هنر ایرانی تعامل هوشمندانه با دنیا با الهام از تجربیات گذشته و با اتکا به تمدن و غنای تاریخی اش می باشد قطع ارتباط با دنیا و تندروی منش افراد تندرو و مستاصل است
amin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
رابطه با امریکا فقط برای عربستان و کشور های عربی و ترکیه ضرر داره
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟