بازدید 8708

یارانه نقدی به کالا برگ تبدیل می شود

کد خبر: ۳۵۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶ 23 November 2013
با توجه به کسری بودجه جدی که دولت در خصوص اجرای هدفمندی یارانه ها با آن رو به رو است، حذف دهک هایی از یارانه بگیران و جایگزینی توزیع کوپن خرید سهام یا اوراق مشارکت از راهکارهایی است که در مجلس و دولت در حال رایزنی در خصوص آن هستند.

جعفر قادری،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌و‌گو با مجلس نیوز گفت: دولت و مجلس در حال رایزنی برای حل کسری بودجه هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 93 هستند که در این خصوص بحث افزایش قیمت حاملهای انرژی و اصلاح شیوه پرداخت یارانه نقدی به صورت جدی در دستور کار است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در خصوص حذف یک دهک بالای جامعه بین دولت و مجلس توافق وجود دارد و پیش از این نیز دولت اعلام کرده بود که در حال حاضر امکان حذف سه دهم بالای درآمدی نیست.

قادری تصریح کرد: با توجه به کسری بودجه جدی که دولت در خصوص اجرای هدفمندی یارانه ها با آن رو به رو است، حذف دهک هایی از یارانه بگیران و جایگزینی توزیع کوپن خرید سهام یا اوراق مشارکت از راهکارهایی است که در مجلس و دولت در حال رایزنی در خصوص آن هستند.

وی ادامه داد: بر اساس این راهکار دولت به دو دهک پایین درآمدی یارانه نقدی پرداخت می کند و     مابقی دهک های جامعه یارانه خود را به صورت کوپن خرید سهام یا اوراق مشارکت دریافت می کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس واگذاری اسناد خزانه به مردم و یا ارائه بن کالا به دو دهک بالای درآمدی را از دیگر روش های اصلاح پرداخت یارانه نقدی به جامعه در بودجه سال 93 توصیف و تصریح کرد:علاوه بر این شیوه ها می توان از مردم برای سرمایه گذاری در صندوق هایی است که برای طرح ها و پروژه های خاص پیش بینی شده اند دعوت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # دولت چهاردهم
آخرین اخبار