زینب خجوی در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:
داستان سبد کالای حمایتی ماجرای پرفراز و نشیبی دارد که امیدواریم همه مراحل به خوبی و خوشی انجام شود، اما یکی از نکاتی که درباره توزیع سبدها جلب توجه می کند، سامانه پیامکی سبد کالا به شماره 5000499 است که تقریبا از همان ساعات اول از کار افتاد و پیامک های بی شمار مردم بی پاسخ ماند تا این که وزارت صنعت سامانه پیامک جدید 700799 را اعلام کرد.
شاید در نگاه اول اتفاق عجیبی به نظر نرسد، سامانه ای از کار افتاده و سامانه جدیدی معرفی شده است، اما حق الناس اتفاق ساده ای نیست، شاید هزینه یک پیامک برای یک مشترک اصلا رقم قابل توجهی نباشد، اما مجموعه هزینه چند ده میلیون پیامک ارسالی مبلغ قابل توجهی می شود، این مساله زمانی اهمیت بیشتری می یابد که متوجه می شویم این اشکال از ابتدا به راحتی قابل پیشگیری بوده است.
نحوه ارایه خدمات پیامکی به شرکت ها و اشخاص حقیقی به این شکل است که شرکت مخابرات سیار با تعدادی از شرکت های واسطه به عنوان بازوی بازاریابی قرارداد بسته است و به هرکدام از آن ها پیش شماره ای اختصاص داده است، تا آن ها نیز با فراهم آوردن بستر سخت افزاری و نرم افزاری لازم به مشتریان خدمت رسانی کنند. طبیعتا توانایی های این شرکت ها محدود است و ظرفیت سخت افزاری آن ها نیز برای پاسخگویی به مشتریان با حجم ارسال کم طراحی شده است.
شاید اگر از ابتدا وزارت صنعت، معدن و تجارت با پیش بینی حجم تراکنش های مورد انتظار به جای استفاده از شرکت های واسطه بازاریابی، مستقیما از شرکت اصلی خدمات می گرفت علاوه بر این که مردم سرگردان نمی شدند و اطلاع رسانی به شکل شایسته ای انجام می شد، هزینه پیامک های بی پاسخ نیز به مردم تحمیل نمی گردید.
* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.