"پنتاگون" جنگنده های پیشرفته خریداری می کند

کد خبر: ۳۷۹۷۵۸
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۴:۵۲ 18 February 2014
|
3118 بازدید
ˈپنتاگونˈوزارت دفاع آمریکا با وجود کسری بودجه و الزام این وزارتخانه برای کاهش هزینه ها، درصدد تامین بودجه برای خرید 34 فروند جت جنگنده ˈاف 35 ˈ است.

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن پست نوشت: بر اساس بودجه سال 2014 آمریکا که چهارم مارس (13 اسفند) منتشر می شود؛ وزارت دفاع درخواست تامین منابع مالی برای خرید هواپیماهای جدید و عمودپرواز و نیز دو فروند هواپیمای قابل حمل در ناو هواپیمابر نیروی دریایی را ارایه داده است.

بودجه آمریکا که هزینه های سال مالی این کشور از اول اکتبر (11 مهر) را در بر می گیرد، شامل بودجه فزاینده وزارت دفاع آمریکاست که با وجود کسری شدید بودجه این کشور ،تامین منابع برای خرید گران ترین تسلیحات نیز شامل می شود.

ˈمرلین هیوسانˈ رییس و مدیر اجرایی کارخانه تسلیحاتی ˈلاکهید مارتینˈ، هفته گذشته در مصاحبه ای گفت: برنامه همکاری این کارخانه با وزارت دفاع آمریکا برای تولید جت های جنگنده اف 35 ادامه یافته و حتی ممکن است توسعه یابد.

بودجه سال آینده وزارت دفاع با خرید 34 فروند جت جنگنده در حالی مطرح می شود که پنتاگون برای سال 2014 میلادی درخواست 29 فروند جت جنگنده را ارایه در کنگره تصویب شد.

براساس توافق بودجه ای سال گذشته ،پنتاگون باید مجموع بودجه خود را تا حدود 43 میلیارد دلار کاهش دهد تا بتواند بودجه سال 2015 را در سقف 498 میلیارد دلار نگه دارد.

بودجه درخواستی وزارت دفاع آمریکا بدون احتساب هزینه عملیات جنگی حدود 496 میلیارد دلار خواهد بود و شامل طرح هایی برای افزایش بودجه در سال 2016 تا میزان 535 میلیارد می شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟