بازدید 4403

استمرار بحران سیاسی بحرین با قطر

با وجود اینکه عمان از پایان یافتن اختلاف‌ سیاسی عربستان، امارات و بحرین با قطر خبر داد اما وزیر خارجه بحرین بر ادامه این بحران تاکید کرد.
کد خبر: ۴۰۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۴ 23 May 2014
با وجود اینکه عمان از پایان یافتن اختلاف‌ سیاسی عربستان، امارات و بحرین با قطر خبر داد اما وزیر خارجه بحرین بر ادامه این بحران تاکید کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری ۲۴، شیخ خالد آل خلیفة وزیر خارجه بحرین پایان یافتن اختلاف‌های کشورهای عربستان، امارات و بحرین با قطر را رد کرد. وزیر خارجه بحرین در حالی بر ادامه یافتن اختلاف‌ سیاسی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تاکید کرد که چندی پیش یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان پایان یافتن بحران سیاسی این کشورها را اعلام کرد.

وزیر خارجه بحرین تصریح کرد: از نگاه عمان بحران سیاسی موجود پایان یافته و دیگر اختلافی میان کشورها وجود ندارد اما یادآور می‌شوم که مسقط یکی از اعضای ویژه کمیته حل اختلاف کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] است.‌ چندی پیش نشست وزرای خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به منظور بررسی «توافق ریاض» وپایان دادن به اختلاف‌های موجود در عربستان برگزار شد که بدون نتیجه پایان یافت.

اختلافات قطر و عربستان تابستان سال گذشته، پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر و خروج جماعت اخوان المسلمین از دایره قدرت در مصر، که مورد حمایت قطر بودند، افزایش یافت و تا جایی پیش رفت که اسفند ماه گذشته عربستان، امارات و بحرین، سفرای خود را از دوحه فراخواندند و این سفرا هنوز بازنگشته‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات