بازدید 4445

حمایت فرمانده ارتش مالزی از تجاوز سعودی ها به یمن

فرمانده ارتش مالزی در دیدارهای جداگانه با وزرای کشور و دفاع عربستان سعودی از تجاوز این کشور عربی به همراه 10 کشور دیگر با حمایت آمریکا به یمن حمایت کرد.
کد خبر: ۴۸۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ 01 April 2015
 فرمانده ارتش مالزی در دیدارهای جداگانه با وزرای کشور و دفاع عربستان سعودی از تجاوز این کشور عربی به همراه 10 کشور دیگر با حمایت آمریکا به یمن حمایت کرد.

به گزارش «تابناک»، جنگنده های سعودی با مشارکت 10 کشور از جمله پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (به استثنای عمان) و حمایت آمریکا، از پنجشنبه گذشته در تجاوز به یمن، حملات خود به مناطق مختلف این کشور بویژه شهر صنعا را آغاز کردند، تجاوزی که تاکنون منجر به کشته شدن دهها یمنی و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان این کشور شده است.

محمد بن نایف ولی، ولیعهد و وزیر کشور عربستان سعودی روز گذشته میزبان تان راجا، فرمانده ارتش مالزی بود. 

براساس گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (سپا)، راجا محمدافندی راجا محمدنور، فرمانده ارتش مالزی در این دیدار حمایت پوتراجایا را از 'همه اقدامات اتخاذ شده توسط عربستان به منظور حفاظت از امنیت خود، منطقه و شورای همکاری خلیج' فارس اعلام کرد.

این نشست در حضور عبدالرحمان الریبان، معاون وزیر کشور عربستان برگزار شده است.

محمدبن سلمان بن عبدالعزیز، وزیر دفاع عربستان سعودی که کمتر از 30 سال دارد و جوان ترین وزیر دفاع جهان محسوب می شود نیز روز گذشته میزبان فرمانده 58 ساله ارتش مالزی بود. 

بررسی همکاری های مالزی و سعودی ها در قالب تجاوزی که به رهبری ریاض بر ضد یمن شکل گرفته است از جمله موضوعات مورد گفتگوی مقامات نظامی مالزی و عربستان در این نشست بود. 

از نکات قابل توجه در مورد سفر فرمانده ارتش مالزی به عربستان، پوشش ندادن این سفر در رسانه های مالزی است و تاکنون هیچیک از رسانه های این کشور جنوب شرق آسیا به این سفر اشاره ای نکرده اند.

این فرمانده بلندپایه نظامی مالزی روز گذشته در فرودگاه ریاض مورد استقبال رئیس نیروهای مسلح عربستان و مدیر کل دفتر وزیر دفاع این کشور قرار گرفت.

برخی رسانه های وابسته به عربستان اعلام کرده اند در دیدار فرمانده ارتش مالزی با وزیر دفاع عربستان بر سر چگونگی پیوستن نیروی نظامی مالزی به ائتلافی که سعودی ها در حال شکل دادن آن هستند و پشتیبانی از عبدربه منصورهادی بحث شده است.

مالزی طی سال های اخیر تلاش کرده است ارتباط نزدیکی با وهابیون سعودی برقرار کند و نجیب تون رزاق، نخست وزیر این کشور پیش از این نیز در سفر به عربستان پیشنهاد کرد مالزی به جمع اعزام کنندگان نیروی نظامی به بحرین افزوده شود.
منبع:ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی