حکم بازداشت شیخ سلمان تا یک ماه دیگر تمدید شد

دادگاهی در بحرین حکم بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق را تا 30 اردیبهشت که زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه است تمدید کرد.
کد خبر: ۴۹۳۸۴۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴ 22 April 2015
|
3391 بازدید
دادگاهی در بحرین حکم بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق را تا 30 اردیبهشت که زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه است تمدید کرد.

به گزارش «تابناک»، چهارمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان، امروز چهارشنبه در منامه پایتخت بحرین برگزار شد.

جمعیت الوفاق بحرین در خبری فوری در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» تاکید کرد که دادگاه بحرین در چهارمین جلسه محاکمه شیخ علی سلمان، به تداوم بازداشت وی رأی داده و 30 اردیبهشت را موعد پنجمین جلسه دادگاه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مرآت بحرین، مأموران امنیتی رژیم بحرین مانع حضور «عبدالنبی العکری» نماینده جمعیت «الشفافیه» در جلسه قبل از ظهر محاکمه امروز سلمان شدند.

دادگاه شیخ سلمان در حالی آغاز شد که نیروهای امنیتی بحرین از ورود تعدادی از خبرنگاران از جمله «نزیه سعید»، خبرنگار رادیو مونت کارلو به دادگاه جلوگیری کردند.

برخی گزارش ها حاکی است در این جلسه دادگاه سه نفر شهادت داده اند که موارد اتهامی علیه شیخ سلمان بی اساس است.

بر ااس این گزارش، «عبد النبی سلمان» و «عبد الجلیل خلیل» فعالان بحرینی مخالف رژیم هر کدام به مدت دو ساعت درباره اتهامات شیخ علی سلمان شهادت داده اند.

چهارمین جلسه محاکمه شیخ سلمان همانند جلسات گذشته به ریاست قاضی «علی بن خلیفه الظهرانی» فرزند رئیس سابق پارلمان بحرین برگزار شد.

شیخ علی سلمان هفتم دی ماه سال گذشته (اواخر دسامبر 2014 میلادی) توسط ماموران وزارت کشور بحرین بازداشت و برای بازجویی به دادستانی کل منتقل شد.

پس از تکمیل روند بازجویی، تاکنون 4 جلسه محاکمه برگزار شده و هر بار قاضی به ادامه حبس موقت دبیرکل جمعیت ملی اسلامی الوفاق رأی داده است.

همچون جلسات گذشته دادگاه سلمان، همزمان با چهارمین جلسه محاکمه وی هواداران شیخ سلمان و جمعیت الوفاق در مقابل دادگاه تظاهرات کردند.

شیخ سلمان از سوی رژیم بحرین به تلاش برای سرنگونی رژیم آل خلیفه و همکاری با قدرت‌های خارجی متهم شده اما وی این اتهامات را به شدت رد کرده است.

الوفاق به عنوان اصلی ترین گروه مخالف رژیم بحرین اعلام کرده است شیخ سلمان به عنوان یک روحانی فقط خواستار برقراری عدالت، برابری و دموکراسی در کشور است.

نیروهای امنیتی بحرین همچنین صادق المالکی، دیگر روحانی برجسته شیعه را اوایل ماه گذشته میلادی به دلیل انتقاد از جنایات و نقض حقوق بشر توسط رژیم آل خلیفه بازداشت کردند.

اعتراضات مردمی در بحرین از اوایل سال 2011 آغاز شد. در جریان اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه تاکنون شمار زیادی معترض کشته و صدها تن دیگر نیز مجروح شده‌اند. صدها تن از مخالفان رژیم آل خلیفه نیز به دلیل شرکت در اعتراضات مسالمت‌آمیز به حبس محکوم شده‌اند.


پرس تی وی
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟