بازدید 2048

خروج 300 هزار خودرو از چرخه در سال جاری

کد خبر: ۴۹۵۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 27 April 2015
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، برنامه ریزی برای خروج 300 هزار خودروی فرسوده از ناوگان حمل و نقل را در سال 94 مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در طی چند سال گذشته رکورد بسیار خوبی در زمینه خروج خودروهای فرسوده و جایگزینی آنها داشتیم.

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه درصد بالایی از تصادفاتی که در کشور رخ می‌دهد توسط خودروهای فرسوده اتفاق می‌افتد، افزود: با حذف خودروهای فرسوده آمار تصادف کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، خروج خودروهای فرسوده را در  کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و تصادفات مهم عنوان کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان وجود 250 هزار دستگاه خودروی سنگین فرسوده در کشور، گفت: طبق شنیده‌ها 250 هزار دستگاه خودروی سنگین فرسوده در کشور وجود دارد که امیدواریم مسئولان امسال برای حذف خودروهای فرسوده با جدیت بیشتری تلاش کنند.

مصری یارانه سوخت را در کاهش مصرف سوخت مهم دانست وگفت: شاید اگر سوخت هدفمند نمی‌شد مصرف سوخت در کشور از 140 الی 150 هزار  بشکه در روز فراتر می رفت و باعث افزایش آلودگی هوا می شد.

وی تاکید کرد: بهتر است همزمان با حذف خودروهای فرسوده، دولت عرضه سوخت استاندارد را نیز در دستور کار خود قرار دهد که معضل آلودگی هوا تا حدودی کاهش پیدا کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نهم، خروج خودروهای فرسوده را از چرخه حمل و نقل کشور مثبت ارزیابی کرد وگفت: خروج و حذف خودروهای فرسوده از لحاظ ایمنی، محیط زیست و رفع کاهش آلودگی هوا فایده زیادی دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اعطای وام با سود کم به متقاضیان خودروهای فرسوده، بیان کرد:  بهتر است برای سهولت خروج خودروهای فرسوده بانک‌ها وام‌هایی با سود کم را در اختیار متقاضیان خودرو قرار دهند  چون عمده این خودروها در اختیار اقشاری است که درآمد چندانی ندارند و معمولا جزو دهک‌های متوسط و پایین جامعه هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در سال‌های گذشته وام با سود 10 درصد در اختیار متقاضیان خودرو داده می‌شد ولی در حال حاضر به خاطر شرایط اقتصادی اعطای وام با سود کم امکانپذیر نیست چون برخی از متقاضیان امکان گرفتن وام  با سود 18 درصد را ندارند لذا دولت و بانک ها باید در این مورد تدابیری بیندیشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم