بازدید 8090
تحلیل 17شهریور بازار سرمایه

پیش بینی روند آینده شاخص بورس+نمودار

در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود، سپس به جزئیات روند شاخص بورس در روزهای آینده پرداخته ایم و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات مهم در بازار امروز کردیم.
کد خبر: ۶۲۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 07 September 2016
به گزارش تابناک اقتصادی،در تحلیل امروز به بررسی گروه هایی پرداخته ایم که جو فروش و جو خرید در آن ها در بازار امروز کاملا اشکار بود، سپس به جزئیات روند شاخص بورس در روزهای آینده پرداخته ایم و در پایان هم اشاره ای به شنیده ها و شایعات مهم در بازار امروز کردیم.در بازار امروز مانند دیروز، حقوقی ها بیشتر دست به خرید زدند و در مقابل حقیقی ها بیشتر فروختند. بیشترین تاثیر مثبت را در بازار امروز به ترتیب متعلق به شرکت های خودرو وساخت قطعات،قندوشکر و رایانه و فعالیت های وابسته به آن و در مقابل بیشترین تاثیر منفی به ترتیب متعلق به شرکت های محصولات شیمیای،فلزات اساسی و استخراج کانه های فلزی بود.همچنین جوهای خرید در بازار امروز را گروه های قندوشکر،رایانه و فعالیت های وابسته به آن،تسهیلات مسکن و ماشین آلات و دستگاه های برقی و در مقابل جوهای فروش در گروه های شرکت های چندرشته ای صنعتی،محصولات غذایی،بانکها و موسسات اعتباری و فرآورده های نفتی تشکیل دادند.امروز حجم و ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل با کاهش بیش از 25درصدی مواجه شد به طوری که مجموع ارزش بورس و فرابورس در روز کاری قبل بیش از 3598میلیارد ریال بود که امروز به بیش از 3598میلیارد ریال رسید.


گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن

امروز در گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن شاهد جو خرید بودیم  و استقبال سهامداران از این گروه نسبت به روز کاری قبل افزایش یافته بود.از 8 شرکت فعال و قابل دادو ستداین گروه امروز هم جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشت و هم جایگاه دوم پرتقاضاترین گروه ها در بازار قرار داشت در این گروه، سهام 7 شرکت با افزایش قیمت و سهام 1 شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند.صف های خرید این گروه را شرکت های  توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی،خدمات انفورماتیک،داده پردازی ایران و ایران ارقام به خود اختصاص دادند. بیشترین حجم معاملات این گروه را با بیش از  2.5 میلیون سهم در شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی در نماد مفاخر اتفاق افتاد. در این گروه شرکت ایران ارقام با بیش از 3.4 واحد، تاثیر مثبت بر شاخص داشت.میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 1.96 درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت در این گروه 2.70 درصد مثبت بود.


گروه محصولات شیمیایی
 در گروه محصولات شیمیایی، شاهد معاملات اکثرا منفی و نیز تداوم کاهش حجم معاملات در این گروه بودیم.این گروه هم جزء گروه هایی بود که جو فروش در آن حاکم بود و نیز جزء گروه هایی بود که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند به طوری که در این گروه، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حدود 5 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس امروز داشت.از 26 نماد شرکت های قابل دادوستد در این گروه،سهام 10 شرکت با افزایش قیمت و سهام 16شرکت با کاهش قیمت امروز را به پایان رساندند.بصف های خرید این گروه متعلق به شرکت های پتروشیمی آبادان و دوده صنعتی پارس و در مقابل صف های فروش متعلق به شرکت های صنایع شیمیایی سینا و پتروشیمی فناوران بودند.بیشترین حجم معاملات متعلق به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با خرید و فروش بیش از 6.8میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات نیز متعلق به  شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیش از 33.4میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.20درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت در این گروه 0.46 درصد منفی بود.


گروه خودرو و قطعات ساخت

 در گروه خودرو و قطعات ساخت،امروز برخلاف دیروز شاهد معاملات اکثرا متعادل و متمایل به منفی بود و نیز حجم معاملات نسبت به روز کاری قبل در این گروه نسبت به روز کاری قبل کمتر بود.این گروه امروز در صدر گروه هایی بود که تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند به طوری که دو شرکت ایران خودرو و سایپا با بیش از 12 و 9 واحد،تاثیر مثبت بر شاخص داشتند. 17 شرکت از 30 نماد قابل معامله، با افزایش قیمت و نماد 13 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های خرید متعلق به سهام شرکت های کمک فنرایند امین و صنایع ریخته گری ایران و در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران و ریخته گری تراکتورسازی ایران به ترتیب با 4.62 و 4.98 درصد منفی بود.بیشترین حجم معاملات این گروه را شرکت های سایپا و ایران خودرو دیزل به ترتیب با بیش از 72 و 23 میلیون سهم به خود اختصاص دادند. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های ایران خودرو در نماد سایپا و ایران خودرو  به ترتیب با بیش از 82 و 41 میلیارد ریال می باشد. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 1.01 درصد مثبت و میانگین درصد آخرین قیمت در این گروه 0.26 درصد مثبت بود.


گروه موادومحصولات دارویی
 در گروه موادومحصولات دارویی ، شاهد معاملات اکثرا منفی وکم حجم تر نسبت به روز کاری قبل بودیم و حتی برخی شرکتها در نزدیکی صف فروش، امروز را به کار خود پایان دادند. سهام 13 شرکت از 31 سهام شرکت های قابل معامله امروز در این گروه، با افزایش قیمت و سهام 18 شرکت با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند.صف های خرید امروز متعلق به شرکت های داروسازی زاگرس فارمد پارس،داروسازی سینا، لابراتورداروسازی دکتر عبیدی و شیمی داروئی داروپخش و در مقابل سهام شرکت های داروسازی تولید دارو و داروپخش بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.بیشترین حجم معاملات این گروه متعلق به شرکت  مواد اولیه دارویی البرز بالک در نماد دبالک با خرید و فروش بیش از 500 هزار سهم بود.بیشترین ارزش معاملات این گروه متعلق به شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با بیش از 3میلیارد ریال بود. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.14درصد منفی و میانگین درصد آخرین قیمت در این گروه0.36 درصد منفی بود.


گروه فلزات اساسی
  در گروه فلزات اساسی،  معاملات شرکت های این گروه نسبتا معاملات کمحجم تر  و اکثرا متمایل به منفی نسبت به روز سه شنبه کاری بورس  بودیم.از 22 سهام شرکت های فعال در این گروه،سهام11شرکت با کاهش قیمت و سهام 11 شرکت با افزایش قیمت امروز را به پایان رساندند. تنها صف خرید در این گروه متعلق به شرکت فولاد خراسان و در مقابل تنها صف فروش متعلق به حق تقدم شرکت آهن و فولاد ارفع اختصاص یافت.بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای فاهواز و ذوب به ترتیب با بیش از 11 و 7 میلیون سهم بود. بیشترین ارزش معاملات در این گروه متعلق به شرکت های ذوب آهن اصفهان و کالسیمین به ترتیب با بیش از 19 و 16 میلیارد ریال می باشد. میانگین درصد قیمت پایانی در این گروه 0.55 درصد منفی و میانگین درصد آخرین قیمت در این گروه 0.09 درصد منفی بود.

 

از حاشیه های امروز می توان به شایعات و شنیده هایی از چند شرکت اشاره کرد.در گروه خودرويى شنيده ها حاكى از نهايى شدن قرارداد فولكس واگن با يك خودرو ساز ايرانى ميباشد كه ظرف روزهاى آينده به بازار مخابره ميشود .در نمادهمراه اول شنيده هايى از ورود سرمايه گذار فرانسوى جهت خريد بلوك اين شركت در آينده نزديك به گوش ميرسد .در نماد وساپا (سرمایه گذاری سایپا) شنيده ميشود كه بلوك ولساپا به زودى توسط اين سرمايه گذارى خريدارى ميشود .

در این قسمت بر آن شدیم یک تحلیل تکنیکال از شاخص بورس گذاشته تا روند آتی بورس را بررسی کنیم.همانطور که نمودار زیر نشان می دهد ،با توجه به اينكه شاخص در حال ساختن موج 5 مي باشد و موج 5 هم به عنوان يكي از امواج پيشرو  در حال تكيمل موج 4 از موج 5 بزرگ مي باشد بنابراين در مرحله اول تا 77300 و مرحله دوم تا 76500 را ميتونيم به عنوان اصلاح رشد اخير شاخص بناميم و منتظر شروع موج5 از 5 در مرحله اول تا حوالي 81700  ودر مرحله دوم تا 85000بنشينيم.
 
پیش بینی روند آینده شاخص بورس+نمودار 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج