پیشنهاد یک روزنامه برای کاهش ترافیک

کد خبر: ۶۴۶۸۰۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱ 08 December 2016
|
5940 بازدید
|
۸
راه واقعی و عملی حل مشکل ترافیک و به تبع آن آلودگی هوای تهران نه اجرای طرح زوج و فرد است و نه گسترش اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها . تنها راه ‌اخذ عوارض از خودروهای تک سرنشین و هزینه کرد آن در طرح‌های مهمی مانند مقابله با آلودگی هوا و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و گسترش حمل و نقل همگانی و …‌ است.
 
به نوشته روزنامه اطلاعات، همشهریان ‌ به کرات مشاهده کرده اند که بیش از‌۹۰ درصد خودروها تک سرنشین اند. این عده حاضرند ساعت‌ها در ترافیکی که خودشان با آوردن خودرو‌ ایجاد کرده اند، بمانند فقط به این خاطر‌ از خودرو ‌شخصی‌ استفاده کنند!

البته کمبود وسایل نقلیه عمومی در گسترش این امر بی تاثیر نیست ولی‌ در شرایط موجود باید‌ به این شهروندان گفت :«بسیار خوب! شما که می خواهید از خودروی شخصی استفاده کنید (تک سرنشین) این کار را بکنید ولی‌ عوارض آن را بپردازید.» و این امر دقیقاً با رعایت حقوق شهروندان دیگر منطبق است. دیگران چه گناهی کرده اند که باید عوارض روحی و جسمی ناشی از ایجاد آلودگی هوا و صوتی و ترافیک سنگین را ‌تحمل کنند؟

مطمئن باشید اگر این پیشنهاد به درستی اجرا شود – کما این که در برخی مقاطع در بعضی شهرهای بزرگ جهان اجرا می شود – با دریافت این عوارض هم از ترافیک و آلودگی هوای تهران و کلانشهرهای دیگر کاسته خواهد شد و هم با اختصاص آن عوارض به خرید اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و قطارهای مترو،‌ حمل و نقل عمومی گسترش می‌یابد و بهانه از «تک سرنشین‌ها» گرفته می‌شود. از این رو از اعضای‌ شورای اسلامی شهر تهران درخواست می‌شود به این پیشنهاد توجه کنند و نتیجه آن را ببینند.
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۸
reza
|
Netherlands
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
روزنامه محترم بنظرت مشکل ترافیک اتوبان ستاری و حکیم غرب در روزهای آخر هفته چیه ؟
چرا مجتمع کوروش ررا شهرداری اجازه ساخت تو اون منطقه را داد تا با تعداد کمی پارکینگ فقط باعث سلب آسایش مردم منطقه و ایجاد ترافیک کنه ؟
آیا مشکل خودرو تک سرنشینه یا بیفکریی مسئولین شهرداری که بدون هیچگونه بررسی اجازه ساخت دادن؟
آیا شهرداری مقصر نیست که با گرفتن پول با راه انداختن کمیسیون اجازه ساخت در مناطق با بافت قدیمی و بدون اصلاح هندسی منطقه و بدون عقب نشینی و افزایش عرض خیابان را میده؟
رضا
|
Netherlands
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
مشکل عدم وجود پیش بینی در اجازه ساخت و ساز دادن در مناطق پر تردد است و اینکه هیچ فکری برای اصلاح هندسی مناطق با بافت قدیمی تهران از بالای شهر تا پایین شهر نشده و عدم وجود پارکینگ های طبقاتی باعث ایجاد ترافیک میشود.
داریوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
باز هم یه عده آدم بی سواد و ... به پاک کردن صورت مسئله پرداختن و راه حل همه مشکلات رو تو جیب مردم بیچاره دیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
در سراسر منطقه غرب و مخصوصا شمال غرب تهران نه خط مترویی وجود دارد و نه خط بی آر تی و نه حتی یک خط کارآمد اتوبوس. در هیچیک از اتوبان های همت، حکیم و نیایش یک خط بی آر تی وجود ندارد. من در منطقه شهران زندگی می کنم و برای رسیدن به اولین ایستگاه مترو بدون خودروی شخصی باید حدود نیم ساعت وقت بگذارم در حالیکه با خودروی شخصی همین زمان طول می کشد تا به محل کارم واقع در مرکز شهر برسم. خب با این ترتیب چرا باید خودرویی را که به قیمت چند برابر ارزش واقعی خریده ام و کلی هزینه نگهداری آن می کنم (مانند بیمه سرسام آور و مالیات و ...) در خانه نگهدارم و پیاده و بدون امکانات حمل و نقل عمومی خارج شوم؟ اول یک چاره ای برای حمل و نقل عمومی پیدا کنید بعد از مردم بابت تک سرنشین بودن مالیات بگیرید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
پیشنهاد زیاد جالب نبود الن هم خیلیها طرح ترافیک میخرن
وقنی من نوعی یک مسیری رو که میخوام برم یک ربع با اتوبوس طول میکشه ولی اتوبوس تمامی فرعیها رو دور میزنه و 50 رقیق طول میکشه محبورم که با خودروی شخصی برم اول ناوگان عمونی رو زیاد کتید و نسیر بندیهای متفاوت بعد جریمه تک سرنشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
تا حمل و نقل عمومی قوام و قاعده لازم را نیابد، مشکل باقی است. شهر تهران هر کی هر کی شده است. مسیری را که کرایه‌اش دو هزار تومان است زوری 2500 تومان می‌خواهند و شما راهی ندارید جز این که اول صبح اعصابتان را خرد کنید و با راننده دست به یقه بشوید. چنین آدم هایی اهل استدلال هم که نیستند که مثلاً صفحه مربوط به کرایه‌های تاکسیرانی را بیاوری و نشانش بدهی که چه کرایه‌ای تعیین شده. تاکسی‌متر هم که یک چیز کاملا دکوری مسخره است که ابدا کسی آن را روشن نمی‌کند. گرفتن مسافر از خیابان‌ها هم که ارتباط کامل به کشیدن عشق راننده دارد. با این وصف می‌صرفد طرف با وجود استهلاک و پول بنزین و هزار تا چیز دیگر سوار ماشین خودش بشود.
رسول گنجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
مشکل ترافیک تهران و آلودگی هوا یک مشکل مدیریتی در سطح کلان کشور است که متاسفانه توسعه در کشور به صورت کاریکاتوری شکل گرفته و امکاناتی را که باید در سراسر کشور پهناورمان به مردم به عدالت تقسیم کنیم همه را در شهر های بزرگ و به خصوص در تهران قرار داده ایم . یک هشتم جمعیت کشور را در یک نقطه جغرافیایی قرار داده ایم که این خود مشکلات عدیده ای را برای کشور به وجود آورده است و هرروز جمعیت مهاجر بیشتری برای بهره بردن از امکانات به شهر های بزرگ مهاجرت می کنند و هزاران روستای کشور که نقش تولید مایهتاج اولیه زندگی را دارند خالی از سکنه می شوند ،یادم می آید در دهه 70 یک دستگاه خانه ویلایی سه طبقه در جنوب شهر تهران 6 میلیون تومات بود ولی امروز برای خرید تنها یک واحد آپارتمان در همان محله باید بیش از 200 میلیون تومان پرداخت کرد . به نظر من مردم ما چوب مدیریت مدیران بی سواد را می خورند.
قاطع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
فکر خوبی است وازمایشی امتحان میکنیم وسپاسگزاریم
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟