جدیدترین گزارشهای منتشرشده نشان میدهد بهرغم کاهش فروش برندهایی مانند فولکسواگن، اوپل، واکسهال و پژو، فروش خودروهای نو در اروپا طی ماه فوریه رشد 1/ 2 درصدی را ثبت کرده است.
به گزارش رویترز، در ماه فوریه فروش خودرو در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا به یک میلیون و 114 هزار و 443 دستگاه رسید. فروش خودرو در بازار ایتالیا 2/ 6 درصد، در بازار هلند 15 درصد و در بازار اسپانیا 2/ 0 درصد افزایش یافت. با این وجود بازارهای بزرگ اروپا شاهد کاهش فروش خودرو بودند. فروش در بازار آلمان 6/ 2 درصد، در بازار فرانسه 9/ 2 درصد و در بازار بریتانیا 3/ 0 درصد افت کرد. برند فولکسواگن کاهش 7 درصدی فروش را تجربه کرد. فروش پژو با کاهش 7/ 3 درصدی روبهرو شد و فروش اوپل/ واکسهال 2/ 1 درصد افت کرد. اما فیات رشد 3/ 8 درصدی را تجربه کرد و فروش رنو 3/ 5 درصد رشد کرد. در میان برندهای لوکس، مرسدس بنز رشد 4/ 3 درصدی فروش را ثبت کرد.
منبع: دنیای اقتصاد