بازدید 3797

واکنش عریقات به پیشنهاد صلح با رژیم صهیونیستی

کد خبر: ۸۰۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴ 31 May 2018

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) اعلام کرد که صلح و امنیت جز با پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967محقق نخواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «معا»، صائب عریقات این موضوع را در دیدارهای جداگانه با «الیستر برت» وزیر مشاور در امور خارجی انگلیس، هیاتی از موسسه آمریکایی-یهودی «جی استریت» به ریاست «جرمی بن آمی» و هیات پارلمانی حزب لیبرال آلمان، عنوان کرد.

وی تاکید کرد که اسرائیل روند جنایت در حق مردم فلسطین و تجاوز نظامی پیاپی به غزه را برگزیده و شهرک سازی های استعماری را تشدید کرده و به بازداشت، ترور و محاصره و اشغالگری های خود به ویژه در قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین و نیز پاکسازی نژادی و مجازات های دسته جمعی ادامه می دهد.

عریقات با بیان اینکه حل و فصل مسائل از جمله مسئله آوارگان و اسرا بر اساس قطعنامه های بین المللی ضروری است، از جامعه بین الملل خواست، رژیم صهیونیستیی را به خاطر جنایات، مورد بازخواست قرار داده و محاکمه کنند.

وی همچنین سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ویژه نقض آشکار حقوق بین الملل با اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی را محکوم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات