دنیای اقتصاد: بلومبرگ گزارش کرد که شرکت پورشه از قصد خود برای افزایش تولید «تایکان»، نخستین خودروی برقی خود خبر داده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تمامی ۲۰هزار دستگاه بهسرعت از سوی مشتریان پیش خرید شده است.
رئیس بخش فروش این خودروساز گفت: «علاقه حیرتآور مشتریان و طرفداران پورشه نشان میدهد که آنها نیز مانند ما برای حضور نخستین خودروی برقی پورشه در خیابانها هیجانزده هستند. از این رو ما ظرفیت تولید تایکان را افزایش دادهایم.»
پورشه این خودرو را برای رقابت با خودروی برقی مدل سه تسلا طراحی و ساخته است. پورشه هماکنون سودآورترین برند زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکسواگن است و موفقیت آن برای آینده حضور این گروه در بازار خودروهای برقی حیاتی خواهد بود.
فولکسواگن حدود ۴۰ میلیارد یورو را برای توسعه خودروی برقی و خودران اختصاص داده است و بنا دارد تا سال ۲۰۲۵، ۵۰ مدل تمامبرقی را وارد بازارهای جهانی کند. تایکان میتواند تنها با چهار دقیقه شارژ باتری خود مسافت ۱۰۰ کیلومتری را بپیماید.