وزیر بهداشت: کمبود مواد اولیه دارویی نداریم

کد خبر: ۹۰۶۷۸۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 20 June 2019
|
4660 بازدید
|
۵
وزیر بهداشت درباره وضعیت بازار دارویی کشور، گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ شرکت داروسازی در کشور مشکل کمبود مواد اولیه ندارد و علیرغم تحریم‌ها با ایجاد یک قرارگاه که خود فرماندهی آنرا بر عهده دارم، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که مشکلی به نام کمبود مواد اولیه و دارو‌های اساسی در کشور نداریم.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در جمع خبرنگاران در اراک اظهار کرد: بیمارستان امام رضا (ع) بیمارستان عمومی ۳۲ تختخوابی است که تمام نیاز‌های عمومی منطقه را داراست و مقرر شد برای تکمیل برخی تجهیزات مورد نیاز این مرکز کمک کنیم.

وی افزود: به جهت قرار گرفتن این بیمارستان در یک شاهراه مواصلاتی قرار شد بخش‌های اورژانس و تشخیص سی تی اسکن آن‌را تکمیل‌تر کنیم و در خصوص طرح توسعه آینده بیمارستان و افزایش به ۶۴ تختخواب با پیشرفت امور عمرانی پروژه اقدام خواهیم کرد.

نمکی با اشاره به بازدید از طرح ملی بسیج کنترل فشار خون، گفت: در این شهرستان بسیار خوب عمل شده و از اهداف تعیین شده جلوتر هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون حدود ۵ هزار تخت بیمارستانی را در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری داریم، افزود: اعتقاد من این است که معضل کمبود تخت در نظام سلامت وجود ندارد و در قالب طرح تحول نظام سلامت تخت‌های بسیاری به تخت‌های موجود اضافه شد و در واقع در دولت روحانی به اندازه کل سال‌های بعد از انقلاب تخت اضافه شد و آنچه مشکل داریم، توزیع عادلانه و مناسب این تخت‌ها و بهره‌برداری مناسب از آنهاست.

نمکی با بیان اینکه تخت زیادی در کشور ایجاد شده که ضریب اشغال زیر ۳۰ درصد دارند، افزود: این درحالیست که در برخی مناطق در راهروی بیمارستان‌ها بیمار بستری می‌شود. بر این اساس اولین برنامه این است که از تخت‌های موجود حداکثر بهره‌وری انجام شود و کمبود تخت در نقاط کمتر برخوردار و محروم را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: امروز یکی از بهترین سیستم‌های اورژانس جاده‌ای را در کشور دارا هستیم و در حال حاضر به تعداد کافی در تمام جاده‌ها پایگاه داریم و قطعا در پیک ترافیک جاده‌ای تعداد پایگاه‌های سیار را افزایش خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه یکی از مدرن‌ترین و به روزترین اورژانس‌های جاده‌ای منطقه را در شرق مدیترانه و به تایید سازمان جهانی بهداشت در اختیار داریم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
اقای نمکی،وزیر محترم بهداشت.اکسی بوتینین نیست.پیش ساز لیدوکایین دندانپزشکی نیست.گاباپنتین نیست.سیردالود و .... نیست.برا مردم عادی خالی میبندی،برا کادر درمان که نمیشه خالی بست.مریض رو میفرستی داروخونه نصف دارو رو فقط داره.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
دارو ها مطلقا کیفیت ندارد
داروی بی کیفیت بهتر است که نباشد اجازه بدهید با ارز آزاد دارو وارد شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
کمبود مواد دارویی نداریم ولی کمبود خود دارو را داریم.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
صددرصد مطمن هستم كه مشكل مواد اوليه دارو داريم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
اتفاقا در بدر دنبال جناب وزیر بهداشت میگردم که از ایشون بپرسم اگه کمبود نداریم پس چطور انسولین من دیابتی ناجور رو تایید نمیکنن؟ بعد از کلی دوندگی و مراجعه به واحد تایید دارو میگن ۱۰ قلم بیشتر انسولین نمیدیم...بقیشو آزاد بخرین...به ما اینطور ابلاغ شده...واقعا حیاتی تر از انسولین برای بیمار دیابتی که سابقه ی پانکراتیت هم داره چی میتونه باشه؟ بعد از ۱۴ سال تزریق انسولین تازه منو مجبور کردن برم آزمایش قند بدم ببرم خدمتشون و نازه نصف انسولین مورد نیاز منو بر اساس نسخه ی پزشک تایید کردن...من فریاد دادخواهی رو به کجا باید ببرم؟ شما که رسانه هستید لطفا صدای مردم بیچاره ی دست از همه جا کوتاه باشید...ممنونم
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟