پیمانه اقتصادی؛

واکنش منوچهر منطقی به هزینه هنگفت طراحی صندوق ۲۰۶/ سهام دولت در ۱۵ شرکت دولتی تا پایان سال عرضه می‌شود/ کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار جهانی نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان شوکه شد، شاخص کل در آستانه فتح ارتفاع ۲۶۳ هزار واحدی، سهام آسیایی با تصحیح نرخ بهره چین رشد کرد، تاثیر منفی نبرد تجاری چین و امریکا بر شرکت‌های فناوری آمریکایی، پراید خودروی ارزانی نیست و کاهش ۴۰ هزار تومانی نرخ سکه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۱۹۰۳۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 20 August 2019
|
26253 بازدید
|

تابناک اقتصادیهر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار جهانی نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان شوکه شد، شاخص کل در آستانه فتح ارتفاع ۲۶۳ هزار واحدی، سهام آسیایی با تصحیح نرخ بهره چین رشد کرد، تاثیر منفی نبرد تجاری چین و امریکا بر شرکت‌های فناوری آمریکایی، پراید خودروی ارزانی نیست و کاهش ۴۰ هزار تومانی نرخ سکه را در بر دارد.

واکنش منوچهر منطقی به هزینه هنگفت طراحی صندوق ۲۰۶

مدیر عامل سابق ایران خودرو گفته‌ی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶ را تکذیب کرد و گفت: هرگز چنین پولی برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶ پرداخت نشده است. منوچهر منطقی با بیان اینکه اعداد مطرح شده در این زمینه غلوآمیز بوده و ناشی از عدم شناخت وی به ابعاد کار است، افزود: وقتی شما می‌خواهید یک خودرو مثل پژو ۲۰۶ را صندوق دار کنید به این معنی است که شما به جای دو محفظه یک محفظه دیگر نیز به خودرو اضافه می‌کنید یعنی علاوه بر محفظه موتور و محفظه سرنشین محفظه سومی هم به عنوان صندوق عقب به خودرو اضافه می‌شود و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد قاعدتاً باید تمام پارامتر‌های خودرو بر این اساس تغییر کند. وی گفت: برای اعمال این تغییرات باید دو اصل را مدنظر قرار دهید اول اینکه خودرویی با قیافه‌ای جذاب و مشتری پسند طراحی کنیم و دوم اینکه این خودرو تست‌های مختلف از جمله تست تصادف را تحمل کند.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیر عامل سابق ایران خودرو افزود: به همین منظور وقتی محفظه سومی به خودرو اضافه می‌شود تمامی سیستم‌های خودرو شامل سیستم ترمز، تعلیق و سیستم‌های پایداری یا باید مجدداً طراحی شود و یا ارتقاء یابد. منطقی با بیان اینکه بعد از طراحی، خودروی شما باید آزمایش‌های مختلف را بگذراند، گفت: به همین منظور شما باید ۱۲ نمونه بسازید که آزمون‌های فنی متعدد را انجام دهد و از آنجا که پژو ۲۰۶ صندوق دار برای صادرات به اروپا طراحی شده بود باید ۲۶ آزمون مختلف را می‌گذراند تا استاندارد سه ستاره اروپا را دریافت کند.

وی با بیان اینکه برخی از این آزمون‌ها در داخل کشور و برخی دیگر در خارج انجام شد، افزود: پس از گرفتن استاندارد‌های لازم تازه باید کار ساخت تجهیزات جدید خودرو و همچنین طراحی قالب‌ها و در نهایت طراحی خط تولید و راه اندازی آن را انجام می‌دادیم که سرجمع هزینه تمامی این کار‌ها با محاسبات ما آن زمان ۱۴۷ میلیون دلار و با نرخ تبدیل آن زمان ۱۴۷ میلیارد تومان می‌شد. مدیرعامل سابق ایران خودرو در توضیح جزئیات بیشتر این هزینه‌ها گفت: ۱۲ میلیون دلار برای طراحی این خودرو، ۸ میلیون دلار برای آزمون ها، ۴۰ میلیون دلار برای طراحی خطوط تولید و ۸۳ میلیون دلار نیز برای راه اندازی و تولید محصول هزینه شد مضاف بر اینکه در این پروژه ۸۰۰ هزار نفر ساعت فعالیت کردند. آقای منطقی با بیان اینکه هزینه ۱۴۷ میلیارد تومانی برای طراحی، ساخت نمونه، آزمون‌ها و دریافت استانداردها، ساخت تجهیزات و راه اندازی خط تولید بوده افزود: بنابر این، این گفته که بگویند ۲۵۰ میلیون دلار فقط برای طراحی هزینه شده است کاملاً اشتباه است.

بازار جهانی نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان شوکه شد

قیمت نفت خام روز دوشنبه پس از حمله آخر هفته حوثی‌های یمن به تاسیسات نفتی عربستان، بار دیگر افزایش یافت.

این اتفاق در حالی رخ داد که خریداران نفت تا آخر هفته گذشته به دنبال نشانه‌هایی از کاهش تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین بودند. قیمت هر بشکه نفت برنت با ۶۴ سنت معادل ۱.۱ درصد افزایش، روز دوشنبه به ۵۹.۲۸ دلار رسید. نفت خام آمریکا نیز با ۵۵ سنت معادل یک درصد رشد، ۵۵.۴۲ دلار قیمت گذاری شد. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در موسسه اوآندا در نیویورک می‌گوید: بازار نفت دچار خوش‌بینی کلی درباره روی ندادن جنگ تجاری شده بود. اما پس از آن، حملۀ پهپادی به تاسیسات نفت و گاز عربستان، به بازار یادآوری کرد که تنش‌های جغرافیایی در خاورمیانه هیچ وقت پایان نمی‌یابد. حمله پهپادی حوثی‌های یمن به یک میدان نفتی در شرق عربستان در روز شنبه باعث آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید گاز این کشور شد و به تنش‌ها در خاورمیانه اضافه کرد. شرکت سعودی آرامکو در عین حال اعلام کرد که این حمله تاثیری بر تولید نفت آن‌ها نگذاشته است.

شاخص کل در آستانه فتح ارتفاع ۲۶۳ هزار واحدی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۱۹۴۹ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به رقم ۲۶۲ هزار و ۹۴۱ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس نیز شاخص کل با رشد ۲۴ واحدی به رقم ۳ هزار و ۵۳۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۲۶ واحدی معادل ۰.۷۵ درصد به رقم ۷۱ هزار و ۳۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۴۵ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد، عدد ۷۰ هزار و ۴۶۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۶۷ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۲۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۹۴ واحد افزایش معادل ۰.۸۴ درصد را رقم زد و به سطح ۲۹۹ هزار و ۸۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۵۷۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۳ درصد به رقم ۱۹۱ هزار و ۵۹۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۲۵۷ واحد افزایش معادل ۰.۶۲ درصد همراه بود و عدد ۵۳۲ هزار و ۵۲۱ واحد را به نمایش گذاشت.

بازار جهانی نفت پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان شوکه شد/ سهام دولت در ۱۵ شرکت دولتی تا پایان سال عرضه می‌شود/ کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار

سهام آسیایی با تصحیح نرخ بهره چین رشد کرد

روز دوشنبه، سهام آسیایی رشد جمعه شب وال‌استریت را دنبال کرد و با اقدام بانک مرکزی چین برای تغییر روش تنظیم نرخ بهره، که تحلیل‌گران آن را به عنوان راهی برای کاهش نرخ بهره شرکت‌ها می‌دانند، تقویت شد. روز شنبه، بانک مرکزی چین اعلام کرد در نظر دارد روش تعیین نرخ بهره خود را تغییر داده تا به کاهش نرخ بهره برای شرکت‌ها کمک کند و به این ترتیب موجب احیای شرایط اقتصادی شود که با تداوم جنگ تجاری با آمریکا، در حال کندتر شدن است. این اقدام به سهام چین کمک کرد که در روز دوشنبه پیشتاز رشد سهام منطقه شوند. به این ترتیب در بازارهای آسیایی امید سرمایه‌گذاران به ارائه مشوق‌های اقتصادی از سوی اقتصادهای بزرگ منطقه، تقویت شد و بخشی از نگرانی‌هایی به وجود آمده درمورد احتمال رکود، که هفته گذشته بازارها را به هم ریخت، فرو نشست. گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۱ درصد جهش کرد. نیکی ژاپن ۰.۶۴ درصد رشد کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۱.۶۴ درصد بالا آمد، در حالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۲.۱۰ درصد جهش کرد. ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۸۹ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵۸ درصد رشد کردند. در بازار ارز،  دلار توانست از پایین‌ترین نرخ ۷ ماهه ۱۰۵.۰۰ خود در برابر ین ژاپن، تا ۱۰۶.۳۷۵ واحد بازگردد. در برابر ارزهای مهم جهان هم شاخص دلار به رکورد دو هفته‌ای ۹۸.۳۳۹ واحد رسید. 

تاثیر منفی نبرد تجاری چین و امریکا بر شرکت های فناوری آمریکایی

افزایش درگیری تجاری چین و آمریکا باعث شده تا سهام شرکت هایی که همکاری های تجاری زیادی با چین دارند به طور گسترده برای فروش عرضه شود و این امر به اعتبار و درآمد آنها لطمه می زند. از جمله این شرکت ها می توان به ده ها شرکت فناوری امریکایی اشاره کرد که قربانی خصومت دولت ترامپ با چین شده اند. شرکت های فناوری یادشده قربانیان درجه اول این رقابت هستند که بسیاری از آنها در زمینه تولید ریزپردازنده ها و انواع سخت افزارهای دیگر فعالیت می کنند. اما بررسی ها نشان می دهد دامنه زنجیره سقوط به دیگر شرکت های فناوری آمریکایی نیز کشیده شده و حتی بسیاری از شرکت های تجاری و فناوری که رابطه کاری چندانی با چین ندارند هم تحت تاثیر منفی قرار گرفته اند. پیش از این دولت آمریکا دامنه افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی را محدود به برخی اقلام کرده بود، اما حالا قصد دارد آن را به همه کالاهای این کشور توسعه دهد و سردرگمی در این زمینه موجب رکورد کسب و کار بسیاری از شرکت های فناوری آمریکایی شده که چین از جمله مشتریان عمده آنها بوده است. چین برای تولید انواع لپ تاپ و گوشی به شدت به واردات انواع ریزتراشه و سخت افزار از شرکت هایی امریکایی وابسته است و سخت گیری های ترامپ منافع شرکت هایی مانند میکرون تکنولوژی را تهدید می کند که مشتری ۵۷ درصد از تولیداتش در سال گذشته میلادی چین بوده است.

کاهش ۴۰ هزار تومانی نرخ سکه

بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران روز دوشنبه، ۴۰ هزار تومان افت کرد و به ارزش چهار میلیون و ۱۴۵ هزار تومان فروخته شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت چهار میلیون و ۷۰ هزار تومان به فروش رسید. نیم سکه نیز ۲ میلیون و ۱۳۰ هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۲۰ هزار تومان دادو ستد شد. همچنین در بازار آزاد تهران هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۱۴ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز یک میلیون و ۷۹۶ هزار تومان به فروش رسید.

سهام دولت در ۱۵ شرکت دولتی تا پایان سال عرضه می‌شود

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره برنامه‌های وزات اقتصاد و داراریی برای خصوصی‌سازی، گفت: در حال حاضر خصوصی‌سازی که از آن به نام خصوصی‌سازی بزرگ یاد می‌شود، آغاز شده و تعدادی از پالایشگاه‌ها، سهم دولت در بیمه البرز و... در بورس عرضه شده است و منتظر حضور متقاضی برای خرید آنها هستیم تا به فروش برسند. وی افزود: سهام دولت در 15 شرکت دولتی بورسی تا انتهای سال عرضه می‌شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به اینکه خصوصی‌سازی‌ها تاکنون تجربه موفقی نداشته آیا روند واگذاری‌ها اصلاح می‌شود، اظهار کرد: در واگذاری‌ها روش‌های واگذاری و قیمت‌گذاری متنوع شده تا نتیجه خصوصی‌سازی‌ها بهتر شود.

پراید خودروی ارزانی نیست

محسن کوهکن ریزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره مقاومت‌هایی که در برابر توقف تولید پراید وجود دارد، اظهار کرد: مجلس در دوره‌ای خواستار توقف خط تولید پیکان شد اما دولت مقاومت‌هایی برای تحقق این امر داشت به همین دلیل نمایندگان بیان کردند، در صورتی که خط تولید پیکان متوقف نشود قانون لازم تدوین خواهد شد پس از این اقدامات، وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت که آقای جهانگیری بود، ناچار شد تولید پراید پیکان را متوقف کند. این نماینده با بیان اینکه تولید پراید باید تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: اگرچه برخی با توجیهاتی مانند تولید خودروی ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد درصدند به تولید پراید ادامه دهند اما باید به این نکته نیز توجه شود که می‌توان از سایر راه‌ها به دنبال تولید خودروی مناسب برای اقشار کم درآمد جامعه بود، به طور مثال می‌توان برای این افراد تسهیلاتی در نظر گرفت و به جای اینکه خودرویی ناایمن تولید و در اختیار آنها قرار داد، اعتبارات لازم برای خرید خودروی باکیفیت را تامین کرد. 

کوهکن با بیان اینکه پراید خودروی ارزانی نیست، تصریح کرد: تجربه نشان داده مادامی که چارچوب‌های قانونی تولیدکننده را تحت فشار قرار ندهد، آنها از تولیدات کالاهای بی‌کیفیت صرف نظر نمی‌کند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توقف تولید پراید، تصمیمی حاکمیتی است اما می‌توان تهدید راهور به شماره‌گذاری نکردن پراید از سال ۹۹ را به فال نیک گرفت چراکه ممکن است تولیدکنندگان و خودروسازان اقداماتی برای افزایش ایمنی پراید انجام دهند. /خانه ملت

کاهش قیمت طلا در پی گرانی دلار

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و بهبود بازارهای سهام که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش پیدا کرد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۵۰۹ دلار و ۱۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۵۱۸ دلار و ۷۰ سنت رسید. شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ نزدیک به بالاترین سطح خود در دو هفته اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، ایستاد. قوی‌تر شدن دلار معاملات طلا را برای سرمایه‌ گذاران غیرآمریکایی گران‌تر می‌کند. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نیز از بالاترین حد خود در سه سال اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود عقب‌نشینی کرد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۷
ناشناس
|
Australia
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
هر روز سورپرایزمون می کنی با این همه خبر خوووب
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
درود به روح خیامی ایران ناسیونال و ایروانی کفش ملی و باقی صنعتگران خودساخته و دلسوز و فداکار و وطن پرست که با دست خالی کارخانه های بزرگی را از صفر ساختند و بهترین تولیدات را برای مردم و کشور بنا نهادند
اینها یا واقعا خودشان نمی دانند که صنعت چیست !؟
و یا اکثریت مردم را نادان و ساده و زود باور میدانند
واقعا این توضیحات ایشان عذر بدتر از گناه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
اقای منطقی چند دستگاه به اروپا صادر کردید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
خيلي امارش از دستم در رفته .....
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
یه دستگاه ، اونم برای توجیه هزینه تست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
شما 50درصد هزینه تولید صرف طراحی کردید؟
طراحی فاکتور ندارد و قابل ردیابی نیست.
به چند نفر از اساتید و مهندسان
دانشگاهی پول دادید.
کارمندان طراح شما در کارخانه چه میکنند.
چرا شما که در حد طراحی صندوق عقب با این قیمت گزاف موفق نیستید و کماکان در هر دو نوع 206 از یک نوع کمک فنر استفاده میکنید در سازمان هوافضا با چند میلیلرد دلار ماهواره طراحی میکنید
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
شما که نظر دادید متوجهه شددی که با عوض شدن سیاست خارجی ایران تو سال 84 و تحریم ها کلا صنعت فلج شد؟ و کل برنامه ریزی های چندجامه با کشور های دنیا از ابین رفت.....
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
درسته زیاد نبوده ولی برای قدم اول خوب بوده...
مدیر های بعدی که پس رفت کردن را باید محاکمه کرد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
منطقی خسته است از این همه فشار فکری و کاری من غیرمنطقی میگم آمار محرمانه است ولی خیلییییییی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
منظور اقای منطقی این هست که ما چرخ را از نو اختراع کردیم مرد حسابی اگه همه چیز تعبیر کرده خوب اسم جدیدی روز میگذاشتند و به اسم خودتون ثبت میکردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
اقای منطقی میتوانستید پزو 407 اختراع کنید تازه قبلا هم ساخته شده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
اقای منطقی حرفاتون منطقی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
به نام خدا. هیچ
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
آقای دکتر منوچهر منطقی عزیز آنوقت با این صرف هزینه 250 میلیون دلاری برای صادرات 206 صندوقدار به اروپا، چند دستگاه از این خودرو به اروپا صادر شد؟ یعنی اروپایی‌ها محصولات دیگر پژوه که صندوقدار هستند را به چه دلیلی نخواهند که آرزوی داشتن 206 صندوقدار را بکنند که ما آن را در اختیارشان بگذاریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
دو صفحه مطلب نوشته شده که بگه 250 میلیون دلار نبوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
خدای من ۸ میلیون دلار برای آزمون ها!! میشه نزدیک ۱۰۰ میلیارد الان و ۸ میلیارد اون موقع!! خدا با این چند تا ماشین پژو میشه این کرد! چرا این ها همه رو مثل خودشون فرض میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
هشت میلیون دلار برای تست های استاندار خیلی هم قیمتی نیست تو اروپا...... با قیمت گوشت و مرغ نباید مقایسه اش کنید...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
آقای منطقی اگه پژو 206 این هزینه رو داشته باشه؟ اون ابوطیاره هایی که قراره در هوا و فضا بسازید چقدر هزینه خواهد داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
میدونی چرا فقط دو تا شرکت دو دنیا هواپیما میسازن؟ یکیشون هم تقریبا وابسه به قطعات اونیکیه؟ واسه اینکه هزینه طراحی و ساخت یه هواپیما با در نظر گرفتن //استاندارها از کل بودجه صنعتی ایران بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
سالی ۱۵ ملیارد دلار برای سفر به ماه
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
اتفاقا اون ابوطیاره ها 2 میلیون دلاری هستن برعکس دوستان فرانسوی شما که حسابی گرون حساب می کنن برای خودروسازی ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
۱۴۷ میلیاد تومان آنزمان یعنی ۳ هزار میلیارد تومن الان

بازم زیاده

حقمان را از ایران خودرو پس خواهیم گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
مجبور نیستی ماشین وطنی سوار بشی
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
دلار اون موقع 700 تومن هم نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
از پاسخ آقای منطقی این پرسش ها بر می خیزند:
۱. آیا در ابتدا آنالیز هزینه و سود و زیان به درستی انجام شد؟
۲. اگر هدف بازار اروپا نیز بود چرا این هدف اقتصادی و ارزشمند حاصل نشد؟
۳. آیا در ارزیابی خود، به این که خط یک نسخه یا ورژن دیگر از پژوه را بیاورید و راه اندازی کنید نیز پرداخته شد؟
در واقع نگاه منفی ایجاد شده برای مردم در این موضوع هزینه هنگفتی است که در آن احتمال سوء استفاده وجود دارد، حتی در اعداد و ارقامی که دارید. بهتر این بود این جنبه را نیز روشنگری می فرمودید.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
مدیر عامل سابق خودرو سازی گفت اینکه بگوییم ۱۴۰ میلیارد تومان برای طراحی صندوق ۲۰۶ هزینه شده است دروغ هست . این هزینه برای طراحی . ساخت و تست در موقع تصادف و پایداری و تغیرات در ترمز و بدنه خوردو هم بوده است ...... با این تفسیر شما باید یک خوردو دیگر طراحی میکردید . دوم اینکه فرمودین در موقع تصادف پایدار باشد . واقعا وقتی پراید در طی این چند سال چقدر تغییرات در صندوق عقب انجام‌گرفته است ایا واقعا در موقع تصادف امتحان را پس داده ؟ خودرو سازی و صنایع را به بخش خصوصی بدهید . اجازه دهیید شرکت های بزرگ خوردو سازی وارد بازار ایران شوند و اینقدر تایید و تکذیب نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
واگذاری به بخش خصوصی همیشه فاجعه بار بوده نمونش شوروی سابق اروپای شرقی و آلمان شرقی که به علت عدم توانایی رقابت همه چیز رو از دست دادن
بهترین الگو بخش دولتی در کنار بخش خصوصی هست مانند چین و ویتنام و حتی تا حدودی ایتالیا
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
الان ۶سال راهور نمیخواد شماره گذاری کنه و میکنه.
راهور حقوقش را از دولت میگیره و خودش هیچ تصمیمی نمیگیره و هیچ کارس.
خسارت پراید و میزان کشته هاش داره جای جنگ تحمیلی را میگیره.
در آینده به این دوره میگن جنگ پراید تحمیلی که هزاران کشته برجا گذاشت.
همه میدونن خسارت پراید از لحاظ بیمه ای و درمانی و از کار افتادگی صدها برابر کارگرایی که کار میکنن صدمه زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
پلیس راهبر پس از مدتی مجددا شماره گذاری این ارابه های مرگ را شروع میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
ایمنی دوچرخه و موتور سیکلت و ماشین برقی خیلی پایین تر هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
قیافه ۲۰۶ صندوق دار خداییش خیلی جذاب و مشتری پسنده..‌انگار یه چیزی رو به عقبش چسبوندن
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟