مظاهریان گفت: اقتصاد مدیریت شهری در گذشته بر پایه تراکم فروشی بود و هوا را میفروخت و پول آن را صرف پروژههای عجیب و غریب میکرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران در نشست تخصصی آسیب شناسی سرمایهگذاری بخش خصوصی در مدیریت شهری با اشاره به اینکه اقتصاد ما مبتنی بر فروش نفت است، گفت: زمانی اقتصاد مدیریت شهری بر پایه تراکم فروشی بنا نهاده شد و برای شهرداری تهران مهم نبود که هوا را میفروشد و پول آن را صرف پروژههای عجیب و غریب شهری میکند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تهران در گذشته از این راه منابع مالی بسیاری حاصل کرد و این پول را صرف ساختمانهای بلندمرتبه و دیگر پلهای عجیب و غریب کرد.
مظاهریان با اشاره به اینکه مردان اقتصادی مردان جنگی هستند، گفت: به قول حناچی شهردار تهران وضعیت امروز ما از وضعیت جنگی چیزی کم ندارد و تنها در این وضعیت گلوله است که شلیک نمیشود و میتوان گفت این جنگ، جنگی است که مردان جنگی آن اقتصاددانان ما هستند.
وی تصریح کرد: ما در شرایط امروز برای این جنگ آماده نیستیم و همه نهادها به دنبال آن هستند که بودجهای به دست بیاورند و آن را خرج کنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با اشاره به ظرفیتهای پایتخت گفت: ۵۲ درصد مالیات در تهران جمع میشود و در پایتخت نیز ما بازاری را داریم که به طور تقریبی ۹ میلیون نفر در آن درگیر هستند، بر همین اساس میتوان گفت تهران یک ابر پایتخت است که همه زیرساختهای سرمایه گذاری در آن موجود است و آمار عجیب نقدینگی نشان میدهد که ما در تهران نیز پول داریم.
مظاهریان با اشاره به شعار مدیریت شهری (تهران شهری برای همه) گفت: تهران شهری برای آرمان ماست و تمام برنامه ریزیها و فرآیند اصلاح بودجه باید به گونهای انجام شود که در مدت ۲ سال باقی مانده از عمر مدیرت شهری بسیاری از اقدامها انجام شوند و گام اول انجام کارها در پایتخت توجه به محلههاست.
وی تصریح کرد: اگر قرار باشد که ما در مدیریت شهری بین ۲۰ پروژه عظیم و یک هزار پروژه کوچک مقیاس یکی را انتخاب کنیم به طور حتم سراغ گزینه دوم میرویم، زیرا مقیاس مشکلات در محلهها با سطح کلان پایتخت متفاوت است و اگر بخواهم در این باب مثالی بزنم میتوانم بگویم که به صورت کلی مردم تهران به دنبال حل معضل ترافیک و آلودگی هوا هستند، اما اگر از همان مردم در محلههای خودشان بپرسیم مشکل شما چیست، به طور حتم صحبت از نبودن میدان میوه و تره بار و این دست موضوعات خرد میکنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران تأکید کرد: مدیریت شهری باید به گونهای عمل کند که در ۲ سال باقی مانده ایجاد رضایتمندی در بین شهروندان افزایش یابد و باید گفت: در حال حاضر موارد و پروژههایی بر گردن مدیرت شهری است که شهرداری تهران در احداث آنها هیچگونه وظیفهای ندارد، اما در حال انجام آن است.