چرا ما در ایران این همه معضل و مساله داریم!

سوال: مساله کولبر‌ها،مساله امروز است؟ مساله قاچاق و محرومیت در سیستان تازه به وجود آمده؟ ضعف در توزیع کالا و خدمات برای امسال است؟ تخصیص ارز؟ مشکل خوزستان؟ دراویش؟ واردات؟ خودروسازی؟ مساله صلاحیت ها؟ جایگاه و اختیارات مجلس؟ برخورد با روزنامه نگاران؟ مساله اختیارات و مسئولیت‌های روسای جمهور؟ مساله تعارض وظایف نهاد و ساختارها؟ مساله مالیات ها؟ حقوق کارکنان و کارگران و...
کد خبر: ۹۴۵۸۰۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 22 December 2019
|
43503 بازدید
|
تابناک؛سید مسلم بهشتی نژاد؛ پارلمان انگلستان را ببینید؛ برای مساله‌ای مانند برگزیت، یعنی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، چندین بار انتخابات پارلمانی برگزار می‌کنند؛ تازه پس از رفراندومی که از طریق آن، مستقیم نظر مردم را اخذ کرده اند. طبیعتا آنان عاشق برگزاری انتخابات نیستند، اما برای حل تعارضات و آنچه در کشور مشکل و بن بست ایجاد کرده، شیوه‌های پذیرفته دمکراتیک را طی می‌کنند تا در نهایت به نتیجه برسند، چون عقلا نمی‌توان کشور و مردم را معطل نگاه داشت. چند نخست وزیر می‌آیند و می‌روند، ترکیب پارلمان تغییر می‌کند؛ صرفا برای اینکه نباید معضلات انباشته شوند، بلکه باید بر اساس نظر مردم، حل شوند.
 

در ایران، گویا این گونه پذیرفته شده که تعارضات باید دائمی باشد و حتی بیشتر از اصرار بر بقای تعارضات و عدم تلاش برای حل مساله از طرق دمکراتیک، تلاش می‌شود تعارضات خیلی معمولی و عرفی، ایدئولوژیک شود تا دیگر پیدا کردن راه حل آنقدر برای آن مساله هزینه زا باشد که دیگر کسی یارای رفتن به سمت آن مساله به قصد گره گشایی را نداشته باشد.

 

تقریبا هر روز صبح را با مرور اخبار تکراری معضلات انباشته شده از پیش ـ که هر روز هم بر تعداد آنان افزوده می‌شود ـ آغاز می‌کنیم؛ مساله مواجهه ایران و ایرانی با سازوکار و کار اف‌ای تی اف، چند ماه است مدام مساله ما ایرانیان است؛


سوال: مساله کولبر‌ها مساله امروز است؟ مساله قاچاق و محرومیت در سیستان مساله امروز است؟ مساله ضعف در توزیع کالا و خدمات برای امروز است؟ مساله تخصیص ارز، مساله امروز است؟ مساله خوزستان، مساله امروز است؟ مساله دراویش مساله امروز است؟ واردات؟ خودروسازی؟ مساله صلاحیت ها؟ جایگاه و اختیارات مجلس؟ برخورد با روزنامه نگاران؟ مساله اختیارات و مسئولیت‌های روسای جمهور؟ مساله تعارض وظایف نهاد و ساختارها؟ مساله مالیات ها؟ حقوق کارکنان و کارگران و... 

موارد مذکور فقط چند مساله از ده‌ها مساله‌ای است که هر روز و ماه و سال، برای ما هنوز مساله و معضل است. گاهی، حتی گاهی، صورت برخی از این مسائل پاک می‌شود یا از صدر اخبار کنار می‌رود، اما حل نمی‌شود؛ آن هم زمانی است که به لطف دلار‌های نفتی که وارد کشور می‌شود در اوج رونق قیمت نفت و یا رفع تحریم ها، بر برخی از این مسائل سرپوش گذاشته می‌شود؛ اما حل نمی‌شود تا در دوره کم نفتی و کم دلاری، مانند زخمی کهنه دوباره سر باز کند.

به راستی، مشکل از کجاست؟ چگونه است در مورد معضلات و مشکلات توان تصمیم گیری جهت حل و پشت سر گذاشتن آنان وجود ندارد؟ چرا نظام تصمیم گیری کشور کند و گاهی فلج است؟

برخی معتقدند، نظام‌های سیاسی پارلمانی، سیستم‌های چالاک‌تر و پویاتری است و دولت، چون برآمده از پارلمان است، راحت‌تر برنامه هایش را اجرا می‌کند و پارلمان هم بدون پیچیدگی زاید می‌تواند دولت را سر خط بیاورد و اگر دولت نتوانست برنامه هایش را پیش ببرد، کنار می‌رود و در انتخابات پارلمانی جدید، حزب اکثریت که حتی می‌تواند همان حزبی باشد که پیشتر قدرت را در دست داشته، نفر جدیدی را برای ریاست دولت معرفی کند و بدین گونه است که بن بستی در کار نیست.

ممکن است وقفه‌هایی کوتاه یا نسبتا بلند در فرایند تصمیم گیری در چنین نظامی، ایجاد شود، اما معضلات در نهایت انباشته نمی‌شود؛ مشکلات یا حل می‌شود و یا کنار می‌رود. طبیعتا نظام پارلمانی در کشور‌هایی مانند ایران که سابقه دمکراتیک و ارزشی مانند انباشت سرمایه‌های مادی و معنوی وجود ندارد و همچنین قومیت‌های متنوع که به هر جهت در میان آنان تعارض منافع وجود دارد، ممکن است با نوعی بی ثباتی مواجه شود.

فرض کنید با ملاحظه همه جهات، تغییر نوع نظام سیاسی کشور، مد نظر نباشد؛ آیا همین نظام سیاسی ریاستی، اخذ نظر مردم برای حل معضلات کشور نمی‌تواند ساز و کار آسانتری داشته باشد؟

اینکه مردم پای صندوق‌های رای بیایند و فرد یا افرادی را چهار سال انتخاب کنند و همه معضلات احتمالی در دوره چهار ساله را تحمل کنند، بدون اینکه گزینه دیگری در اختیارشان باشد عقلا قابل قبول نیست؛ این در حالی است که بسیاری از مشکلات انباشته کشور، دیگر به رای مردم نیازی ندارد، تصمیمی است که در دولت و مجلس باید گرفته شود؛ اما تصمیماتی است که تصمیم گیران شجاع و مدیران اجرای قدرتمند، توان اتخاذ و اجرای آن را دارند. مساله کولبرها، قاچاق بنزین و خیلی از مساله قابل حل هستند، اما نه به شیوه تصمیم گیری و اجرای کنونی.

تازه، برخی از مسائل و معضلات، پیچیدگی بیشتری دارند و آن زمانی است که یک مساله را به هر دلیل ایدئولوژیک می‌کنند. مساله عرفی عمومی فقط ایدئولوژیک می‌شود، دیگر پیدا کردن راه حل برایش آنقدر سخت و هزینه بر می‌شود که عموما تمایل دارند آن را معوق و انباشته کنند تا آن را حل کنند. درصد بالایی از مشکلات انباشته کشور در حال حاضر به اشتباه ایدئولوژیک شده اند و آن مسائل را بین دو جریان موسوم به غربگرا و موسوم به انقلابی گیر انداخته اند. هر گونه حرکت به سمت این مسائل، شکست حیثیتی برای طرفین به دنبال دارد. اما در این میان باید پرسید گناه قاطبه مردم چیست؟ در یک نزاع ایدئولوژیک خودساخته منافع مردم کجا دیده می‌شود؟

خلاصه کلام اینکه در کشور ما معضلات و مشکلات به جای حل شدن روی هم انباشته می‌شوند، نظام تصمیم گیری کند و اجرا ناتوان است و مراجعه به آرای مردم برای حل مشکلات خودشان، دچار دشواری‌های زایدی است و سرانجام تبدیل مشکلات معمولی و عرفی به نزاعی ایدئولوژیک بین گروه‌های سیاسی، منافع مردم را نادیده گرفته است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۶
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۲۷۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
علتش واضحه : سو مدیریت !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
علتش واضحه ولی گفتنش سخته
mrv
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چون هیچ فردی سر کاری که تخصص داره نیست وهمه میزها پولی و واسطه ای پارتی بازی شده .
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چون تو و صدا و سیما هرگز نمیگذارید علتش رو کسی
بگه
تو باز بهتری که میذاری بگیم که نمیذاری بگیم
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
با نظر 12:51 بیشتر موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
تضاد منافع ملی با منافع ادیئولوژی مشکل اصلی کشور است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اتفاقاْ اینها بدرستی دارند ۸۰ میلیون مثل تو رو که هنوز نفهمیدی مشکل سو مدیریت نیست و بلکه اتفاقا آخر مدیر هستند رو مدیریت می کنند.
علی
| Netherlands |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
علتش واضحه، گفتنش هم آسونه، ولی بعد از گفتنش سخت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
فقط گناه.... البته بخاطر گناهان مسئولین و مدیران
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
رديف بودجه دولت را نگاه کن تا بفهمي مثلا بودجه محيط زيست در چ جايگاهي قرار داره؟/
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
علتش بخاطر ابزار چماق بر سر تولید و عرضه و سیاست هست نه ابزار علم
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مشکلات همیشه بوده ولی برخی مسئولان فعلی در کل تاریخ نوبرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مسیله اصلی بیدتوجهی به منافع ملی و یارانه دادن از اقتصاد و معیشت به سیاست خارجی است.
بام خوشه ای
| Germany |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
لعنت بر دانشگاه و تخصص.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
واقعا علتش مدیرانی هستند که با سهمیه در دانشگاه قبول شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
نا آقا مقصر مردم و مریخی ها هستند
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
یا حسین یه مثبت زدم ۵۵تا رفت بالا رای گیریها هم همین جوری شمارش میشه???
tara
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
واقعا برا من سواله چرا میزارین اصلا یه واژه هایی مثل کوله بر ایجاد بشه.واقعا منظور چیه قاچاقچی دولت.چرا از فقرمردم به این نحو سواستفاده میشه.کجان نماینده های ملت.تابناک مثلا خود شما چرا وقتی این طور مسائلی ایجاد میشه فریاد نمیزنین که اصلا از ابتدا مانع بشین.
ناشناس
| Denmark |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
علتش واضحه
قانون حکمفرما نیست
اگر خوب فکر کنید ریشه هممممهه مشکلات همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
چهل سال بعد:
مسوولین تنهابازمانده کشورهای ۱+۵ یعنی فرانسه را تهدید کردند که درصورت به نتیجه نرسیدن برجام و عدم امکان استفاده ازاینستکس گام دویست وچهل وچهارم را باقاطعیت برخواهدداشت !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
روحانی را استیضاح کنید ویک دولت مقتدر ومدبر روی کاربیارید ۹۰ درصد مشکلات حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چقدر فکر کردی تا تونستی این راه حل هوشمندانه رو پیدا کنی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
ربطی نداره دوست عزیز. مگه انقلابی تر از احمدی نژاد هم
...............پیدا می شه؟ او هم نتوانست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
ساده لوحانه ترین نظر دقیقا همینه...این رئیس جمهوربره یکی دیگه بیاد مشکلات درست میشه؟؟چند تا رییس جمهور اومدن و رفتن تاحالا؟؟رییس جمهور بعدی میاد بازم بدتر میشه،باز ساده لوحا میگن بعدی بیاد درست میشه،و این داستان ادامه دارد....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چهل ساله منتظر دولت مقتدر هستیم و نیامد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
زیاد فکر کردن نمیخواد بچه ۵ ساله هم میتونه اینو بفهمه باید کسی روی کاربیادکه اولا بجای شعار کارکنه ثانیا بجای نگاه به خارجی ها روی توانمدیهای داخلی سرمایه گذاری کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
تو ی دولت مقتدر نشون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مشکل مدیریت ضعیف هست ونه چیز دیگر با تغییر دولت و روی کارامدن کابینه مقتدر از هرلحاظ بسیاری ازمشکلات رفع میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
خیر قربان،تو این مملکت اگر 2000 دولت عوض شود،هیچ مشکلی حل نمیشه،به این دلیل که دولت فقط یک تدارکاتچی هست،می فهمی یا نه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
استیضاح واقعی و روشن نمودن مقصر خوبه برای رفع نقص ولی برکناری باعث بدتر شدن اوضاع میشه
محمود
| China |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
دوستان همه میدونن که اگر یه آدم خوب بیاد حل نمیشه سوال اینه که چرا آدم خوبها نمیان چون مکانیزم کلی مدیریت اجازه نمیده آدم خوبه بیاد باید کلا تو این مکانیزم مدیریت کلی تچدید نظر بشه ولی کسی قدرتشو نداره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اشتباه میکنی. اگه این کار را بکنیم 89 درصد مشکلات حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
من درعجبم بااینهمه سومدیریت این دولت(نمونه اش موضوع هدردادن ثروت ملی با ارز ۴۲۰۰ تومان) بااینحال یک عده هنوز ازاین دولت دفاع میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
دولت کیلو چنده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
این دولت باید کناربره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
میخای احمدی نژاد بیاد دوباره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
صد رحمت به احمدی نژاد اونموقع اگرتورم داشتیم بازار راکد نبود الان هم تورم در اوجش هست هم رکود تمام کسب وکارها را فلج کرده وهرروزشاهدورشکستی و تعطیل شدن کسب وکارها هستیم
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چون ما جهان سومی هستیم و انها جهان اول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
از خودروسازیمون میشه فهمید اصلا تو جهان هستیم؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
از قدیم گفتن کار باید دست کاردان باشه . بیکباره مردم مسائل حیاتی کشور و اداره اقتصاد کلان و معیشت مردم رو با رقص و قر کمر وسط خیابون و روبانهای سبز و بنفش گره زدن ، اینم اقتصاد تبدیل شده به هیروشیما و ناکازاکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
شما واقعا فکر می کنی این همه گند اساسی را این دولت و اون دولت زده ؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
رد گم کردن دیگه فایده نداره اخوی
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
آخه قراره برجام از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو صاف و ریس کنه . خوب کرد دیگه !!! تورم ونزوئلایی کم دستاوردیه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
روبان شما چه رنگیه؟
خويي
|
United States of America
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
تعهد وتخصص دو مقوله جداست كه در كشور ما رعايت نميشود سپردن امورات به دست افراد غير متخصص وتك روي در كشور مشكل افرين است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۲
:بدبختی اینه که تعهد رو هم درست معنی نمیکنند:
فقط ظاهرسازی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
سیاست ما عین دیانت ماست!
پاسخ ها
خويي
| United States of America |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
و برعكس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
و همه چیزمان به همه چیزمان می آید !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
مشکل اصلی به خود ما مردم ایران برمیگردد : ما عادت کرده ایم به تمام مسائل از زاویه تعصب قومیتی، صنفی و شخصی نگاه کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
به خاطر همین است که باید بیشتر از ۵ سال تحریم نفتی باشیم تا یاد بگیریم کار کنیم البته غرب زده ها بگذارند و دنبال فروش نفت نباشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
نفت نباشه چکار کنیم ؟؟
بریم دنبال صنعت توریسم ؟؟
چه کسی صنعت توریسم را در ایران پنچر کرده ؟؟؟
غربزده ها یا تند روهای متعصب ؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
چشماتو باز کن ببین ماهشهر طرف میگه از من کار بکش بهم نون بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اکثرا می دانند که مقصر کیست و چه کسانی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
بدون نفت چی کار کنی ؟ مثل کشورهای دیگر که نفت ندارن و صنعت گردشگری ندارن!!!
قضیه مانند نظر بالا است که گفت بزن و برقص حل شود گردشگری هم حل می شود!!!!!!!
علی
| Netherlands |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
در این فروش نفت خام یک نوع حقارت همت هست در این شکی نیست، ولی اینکه وجود نعمت نقت باعث این گرفتاریها شده باشد مورد پذیرش نیست، نمونه آن به کشورهای دارای نفت مانند خودمان نگاه کنید، امارات، قطر، کویت، بحرین، حداقل به لحاظ اقتصادی از کشورهای مرفه و دارای سرمایه گذاری عظیم برای آیندگان خودشان هستند ( بر عکس آنچه که در کشور ما از آنها منفی گفته میشود ) ما به آن مقوله هم دست پیدا نکردیم چون...
ناشناس
| Germany |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
خوب معلوم جنابعالی دست به جایی و ارگانی بنده وین پنج سال طوریت نمیشه اما چند میلیون که از فقر شدید در این پنج سال می‌میرند چه کنند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
یک مقایسه ای بکن ایران رو با کشورهای جنوبی خلیج فارس . با ترکیه و. ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
شما کشوهاری کوچک خلیح فارس را با ایرانی که بزرگ و فرهنگ های مختلف دارد مقایسه می کنی؟
البته این کشورهای کوچک مصرف کننده هستند حتی در رده مدیرت کلان هم مشاوران خارجی دارند که به درستی هدایت می شوند ولی ما از صندوق بین المللی پول مشاوره می گیریم که....و همین طور اقتصاد را سیاسی کاری می کنیم برای مقاصد انتخاباتی دور دوم که دستکاری در اقتصاد نام دارد در ضمن این کشورهای کوچک سهم نفت در بودحه انها ۱۰ درصد است و ما هم تقریبا ۲۰ الی ۲۵ درصد ولی انحا در کنارش اجازه نمی دهند دلالان در اقتصاد کلانشون که مسکن و ارز است جولان بدهند و تورم ایحاد کنند اما در کشور ما برعکس است و به خاطر همین است که وقتی می گویم نفت برای ۵ سال از فروش تهی شویم برای این است که ساز و کار دیگر اقتصاد را مانند این کشورها ایجاد کنیم و تورم کنترل می شود چون تا مجبور نباشیم همچنان به ذوش قبل ادامه می دهیم و فقیر و غنی زیلدی در کشور ما فاصله زیادی با هم دارند ولی اگر این کار انجام شد ان فقیر هم از این اصلاحات بهره مند می شود البته تمام نمی شود ولی بهتر خواهد شد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
باید زور روی سرما باشد چرا فرصت 40 ساله را برای خودکفایی از دست دادیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
به مفاتیح الجنان نگاه کنید. چقدر دعاهای خروج کرم از دندان و رفع دل درد و خواب دیدن و .... در این کتاب انباشته شده است اما پالایشی صورت نمی گیرد چون جسارت تفکر و تصمیم گیری می خواهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
اینهم از همان مقوله است که هر کسی که تخصص در رشته ای و کاری نداره وارد اون کار نشه در ضمن مفاتیح چه ربطی به سو مدیریت مسولین داشت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
زیرا مشکلات حل نشده باقی موندن و هر سال و بصورت دائم بر روی هم انباشته می شن
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟