دیجیتال مارکتینگ، با ظهور کرونا ویروس به شیوهایی متفاوت اهمیت خود را نشان داده است. جوامع جهانی در سراسر جهان اقدامات لازم را برای کاهش شیوع بیماری شیوع COVID 19 در پیش گرفتهاند. در این اوضاع ناپایدار، شرکتهای کوچک و بزرگ تقلا میکنند تا همچنان پایدار بمانند و زیان اقتصادی را به حداقل میزان ممکن کاهش دهند.
کارشناسان معتقد هستند که در زمان بحران کرونا و پس از آن، شرکتها باید به فکر طراحی یک الگوی مقاومتی باشند. یک رویکرد سیستماتیک که توانایی غلبه بر این نوع از بحرانها را داشته باشد. مدیران ارشد فناوری CIO بدون شک نقشی کلیدی برای مقابله با این بحران دارند، چرا که در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به طور موثری میتواند بر همه جنبههای تجارت تاثیرگذار باشد.
کرونا ویروس سبب شد تا همه کسب و کارها به فکر شیوهایی متفاوت برای انجام فعالیتهای تجاری خود بیافتند. شیوهایی که در آن زنجیره تامین کالا و خدمات قطع نشود، تولید و ارائه خدمات به صورت ممتد و بیوقفه ادامه داشته باشد، رفاه و سلامتی پرسنل حفظ شود و در نهایت فعالیت اقتصادی قدرتمند ادامه داشته باشد. این بیماری سبب شد تا دیجیتال مارکتینگ ظهوری قدرتمند داشته باشد. از این گذشته، استفاده از اینترنت طی یک دهه گذشته بیش از دو برابر شده است و این تغییر بر نحوه خرید مردم و تعامل با مشاغل تأثیر گستردهای داشته است.
دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، بازاریابی اینترنتی و هر اسمی دیگری که میخواهید بر روی آن بگذارید، در حال حاضر مهمترین نقش را در تجارت شما بازی خواهد کرد. بازاریابی دیجیتالی مانند هر نوع بازاریابی دیگری به دنبال شناسایی مشتری، مشتریان بالقوه و گسترش تجارت است. تفاوت آن تنها در نوع ایجاد ارتباط است.
در این شیوه ارتباط اینترنتی حرف اول و آخر را میزند. اساسا، دیجیتال مارکتینگ به هر نوع تجارت آنلاین گفته میشود. این ارتباط میتواند از طریق ایمیل، شبکههای اجتماعی، وب سایتها و .... باشد. با بهرهگیری از این ابزار میتوانید خود را به مخاطبان معرفی کنید، بازار هدف را پیدا کنید و مشتریان را تشویق به خرید کالا و یا خدمات خود نمایید. برای انجام این فرآیند کافی است رابطه خوبی با اینترنت و ابزارهای آن داشته باشید. سیستم دیجیتال مارکتینگ حضور فیزیکی افراد را به حداقل میزان ممکن میرساند.
مهمترین مزیت بازاریابی دیجیتال این است که میتوان مخاطب را به صورت هدفمند و با کمترین میزان هزینه به دست آورد. همچنین با توجه به امکاناتی که وجود دارد، به راحتی میتوان میزان دسترسی را تحلیل و تجزیه کرد. بررسی میزان دسترسی به مخاطب، منجر خواهد شد تا نقطه ضعفهای تجارت به درستی کشف شود.
یک وب سایت به شما امکان می دهد که فقط با یک سرمایه گذاری کوچک، بازارهای جدید را پیدا کنید و در سطح جهانی تجارت نمایید.
چنانچه دیجیتال مارکتینگ را به درستی و هدفمند برنامهریزی کنید، با هزینه بسیار کمتر از روشهای سنتی بازار، مشتریان زیادی کسب خواهید کرد.
در بازاریابی دیجیتالی، با استفاده از نرمافزارها به راحتی میتوانید میزان تاثیرگذاری خود را در بین مشتریان اندازهگیری و بررسی نمایید. بررسی این امر در روشهای سنتی بسیار دشوار بوده و اغلب با خطا همراه است. بررسی عملکرد به شما کمک خواهد کرد تا به فکر روشهای خلاقانه برای پیشی گرفتن از رقیبان بیافتید.
چنانچه بتوانید مدیریت رسانههای اجتماعی و دقیق انجام دهید، میتوانید در مشتری وفاداری ایجاد کنید. این وفاداری منجر به ایجاد شهرت برای شما و کسب و کارتان خواهد شد. نتیجه این امر گستردگی فعالیت تجاری و کسب سود بیشتر است.
بازاریابی دیجیتال به شما امکان میدهد با استفاده از تاکتیکهای بازاریابی محتوا، کمپینهای جذاب ایجاد کنید. این محتوا (تصاویر، فیلم ها، مقالات) میتواند محبوبیت اجتماعی برای شما به ارمغان بیاورد.
اگر در یک وب سایت و یا هر شبکه اجتماعی دیگر فعالیت دارید، مخاطبان فقط چند کلیک با شما فاصله دارند. برخلاف سایر رسانهها که مردم را مجبور به بلند شدن و برقراری تماس تلفنی یا مراجعه به یک فروشگاه میکنند، بازاریابی دیجیتال میتواند یکپارچه و فوری عمل نماید.
در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک بخش جداییناپذیر در هر تجارتی شناخته شده است. اینترنت در گوشه گوشه زندگی ما نفوذ پیدا کرده است، همین نکته اهمیت توجه به بازاریابی اینترنتی بیش از پیش نشان میدهد. اهمیت بازاریابی آنلاین را میتوان در نکات زیر بیان کرد:
دیجیتال مارکتینگ همان جایی است که مردم پول و زمان خود را در آن صرف میکنند. در حال حاضر فعالیت مردم در رسانههای اجتماعی به شدت در حال افزایش است. تنوع در ارائه خدمات و کالاها، دسترسی آسان، رقابتی بودن قیمتها، درگیر نشدن با شلوغی و ترافیک شهر و فروشگاهها و ... باعث شده است تا مردم روز به روز به خریدهای آنلاین اطمینان کنند.
با بازاریابی دیجیتال دیده خواهید شد. در دنیای دیجیتال فرق ندارد صاحب یک برند معتبر و جهانی باشید و یا اینکه یک کسب و کار کوچک داشته باشید. بستری ویژه برای شما فراهم میشود تا با استفاده از آن رقیب برندهای معتبر جهانی شوید. برای این منظور باید قواعد بازی را به درستی بیاموزید و از آن نهایت استفاده را کنید. در دنیای مجازی بیشتر از آنکه فکرش را کنید، دیده خواهید شد. بازاریابی دیجیتال به مشاغل کوچک اجازه میدهد تا با بودجه تبلیغاتی بسیار کمتری به رقابت بپردازند.
برای شروع دیجیتال مارکتینگ در ابتدا باید اهداف خود را به طور واضح مشخص کنید تا بدانید چه مقدار باید برای آن هزینه کنید. در مرحله بعد سعی کنید به این پرسش پاسخ دهید که شما برای چه کسانی این هزینه را در نظر گرفتهاید. این امر بسیار مهم است زیرا مخاطبین مختلف به تاکتیکهای مختلف در بازاریابی نیاز دارند. اگر شخصیت خریدار خود را درک نکنید، نمیتوانید یک استراتژی بازاریابی موثر دیجیتالی ایجاد کنید.
برای شروع بازاریابی اینترنتی خود میتوانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. با بهرهگیری از این خدمات مسیر را به درستی و با کمترین میزان خطا طی خواهید کرد و در دنیای به شدت رقابتی دیجیتال مارکتینگ، کسب و کار خود را به شیوهایی متفاوت گسترش خواهید داد. آژانس دیجیتال مارکتینگ نردو با ارائه خدمات مختلف از طراحی سایت، تولید محتوا، سئو، شبکه های اجتماعی و ... به شما در اجرای فرآیندهای بازاریابی آنلاین کمک خواهد کرد.