زمان اجرای مجدد طرح ترافیک تهران

با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا در افزایش ترافیک محدوده ى مرکزى شهر ، پیشنهاد اجراى طرح ترافیک پس از شب هاى قدر، امروز در شوراى ترافیک تهران بررسى شد.
کد خبر: ۹۷۷۶۸۱
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 11 May 2020
|
96160 بازدید
|
۷

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از روابط عمومى معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران؛ سید مناف هاشمى معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران در حاشیه شوراى ترافیک تهران از احتمال اجراى طرح ترافیک پس از شب‌هاى قدر و یا ابتداى خرداد ماه خبر داد و گفت: با توجه به آثار و عوارض توقف اجرای طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا، بر اجرای مجدد طرح هاى ترافیکى تاکید داریم.

وى با اشاره به اینکه طرح پیشنهادى اجراى طرح ترافیک که پیش از این در جلسات مختلف بررسى و مطرح شده بود، در شوراى ترافیک تهران و با حضور "دکتر زالى" فرمانده ستاد مقابله با کروناى استان تهران ، "دکتر حناچى" شهردار تهران و اعضاى کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران نیز بررسى و نقاط ضعف و قوت طرح پیشنهادى بررسى شد. گفت : پیشنهاد شد پس از شب های قدر و یا ابتداى خرداد ماه اجراى آن مدنظر قرار گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران با بیان اینکه لغو طرح ترافیک و طرح محدوده کنترل آلودگى هوا، افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده‌های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک‌های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه‌ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر را در پى داشته است اظهار داشت: پیشنهاد شده، در مرحله اول، زمان طرح ترافیک که پیش از این از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ بود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کاهش یابد، در عین حال از ساعت 14 به بعد نیز خروج از محدوده‌های ترافیکی رایگان خواهد بود.

به گفته‌ی وی، با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ منظور شده است، لذا سفرهای کاری در این طرح ، مشمول محدودیت تردد نخواهند شد ، همچنین برای ساکنین محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف‌هایی بیش از تخفیف‌های معمول در نظر گرفته شده است.

مناف هاشمى ادامه داد: تمهیداتی هم برای تاکسی های تلفنی و اینترنتی در نظر گرفته شده، بطوریکه ٢۰۰ تا ٣۰۰  هزار دستگاه تاکسى اینترنتى و تلفنى مشمول تسهیلات در این طرح خواهند شد.

به گفته معاون شهردار تهران ابعاد مثبت و منفى این طرح طی دو هفته پس از اجرا، بررسى و سنجیده خواهد شد و چنانچه نیازمند تغییرى باشد اصلاحات انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید فاصله اجتماعى و مقررات پروتکل ستاد ملی مقابله با کرونا در حمل و نقل عمومى رعایت شود تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر از خطوط اتوبوسرانى و ۶۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند که مقرر شد با در نظر گرفتن تمام پروتکل هاى بهداشتى و تحقق فاصله گذارى اجتماعى این طرح پیشنهادى پس از شب هاى قدر اجرا شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Romania
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اینا فقط دنبال اون پولی ان که با توقف طرح از دست دادن این وسط جون مردم و حفظ سلامتی اونها هیچ اهمیتی برای شهرداری نداره!!
نکته بین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
فعلا که ترافیکی نیست. مردم هم از وضعیت خیابانها راضی هستند. هوا هم که سالمه. تنها کسانی که ناراضی هستند مدیران شهرداری و احتمالا نیروی انتظامی هستند که نمی توانند از این محدودیت های بی نتیجه و بیهوده پول در بیاورند!

دارن میگن حداقل بذارین به اندازه نصف گذشته پول دربیاریم تا مردم پول دادن یادشون نره. به موقعش باز بیشتر به مردم فشار میاریم!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
اه اه خسته شدیم ازین بی تدبیری و بیسوادی و آزمون خطا کردن های مکرر.اگه سلامت مردم مهمه هم باید طرح برداشته بشه .هم بنزین درست و حسابی بدید مردم استفاده کنند و خودروهای غیر استاندارد تولید و وارد نکنید که هوا آلوده بسه.درد طرح نیست .درد جای دیگریست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
این مدت که طرح اجرا نمی شد وضع ترافیک خیلی هم فرق نکرد ظاهرا مشکل فقط از بین رفتن درآمد شهرداری است والا این طرح ها عملا بازدهی محیط زیستی ندارد و نان دانی و منبع درآمد است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
این همه سال پول هایی که بابت ورود به طرح گرفته شد اگر هزینه ساخت پارکینگ و زیرساخت ها می شد چنین اوضایی نداشتیم پس مشکل آلودگی هوا و ترافیک نیست ، پول یا مفتی است که به جیب شهرداری می رود بدون هیچ منفعتی برای شهروندان و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
دقیق حرفاشونو بخونید، از آثار و عوارض لغو طرح کاهش آلودگی هوا، هیچ جا اشاره به خود آلودگی هوا نشده! یعنی این طرح اساسا کاهش آلودگی هوا نیست. فقط نگران ترافیکش هستند! آقایان، ماشین ها که زیاد نشدن! همون تعدادن. منتهی ببا این طرح شما، نمیتونستن بیان تو محدوده بنابراین ترافیک عجیب الخلقه ای هم تولید نشده. حالا طرح رو برگردونید تا مردم مجبوری بریزن تو مترو و اتوبوس و ..... . بزارید مهمترین آثار لغو طرح رو بگم: قطع درآمد هنگفت شما از طرحی که اصولا کاهش آلودگی نبوده و نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
خیر بگذارید من کار دارم کارهایم را که انجام دادم شروع کنید
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟