به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در این شرایط باید تاکید کرد همانگونه که همگی ما در مقابل مراقبت از خود و خانوادههای خود مسئولیم، مسئولیت محافظت از سلامت مشتریان و ارباب رجوع هم بر عهده ماست. در این راستا رعایت موارد زیر میزان استرس افراد در محیط کار را کاهش میدهد و مراجعین آرامش بیشتری پیدا میکنند.
اطلاع رسانی وآموزش: نصب تابلوی بزرگی که به مراجعان تذکر دهد در صورت داشتن علایم سرماخوردگی مراجعه خود را به تاخیر بیاندازند.
به پرسنل و مراجعین یادآوری شود که فاصله فیزیکی بیش از یک متر را از سایر مراجعین و کارکنان رعایت کنند ، در صورت عطسه یا سرفه با دستمال یا گودی آرنج خود از انتشار ویروس جلوگیری کنند.
علاوه بر آموزش پرسنل، با نصب اطلاعیه و پوستر در نقاط مختلف اداره شستشوی صحیح دستها، رعایت فاصله و سایرنکات بهداشتی یادآوری شود.
معاینه مراجعین: در هنگام ورود با تب سنجی الکترونیک از ورود مراجعین تب دار ممانعت شود.
رعایت فاصله: کارمندان فقط برای کارهای ضروری به اداره فراخوانده شوند. درصورت امکان کارها به شکل دورکاری مدیریت شوند. ماموریتها و سفرهای کاری غیرضرور لغو شوند.
از ارباب رجوع خواسته شود وسایل خود را روی میزکارمندان نگذارد.
درصورت ردوبدل کردن مدارک، پوشه، خودکار یا هر وسیله دیگری حتما از دستکش استفاده شود و شستشوی دستها فراموش نشود.
جهت جلوگیری از تجمع ارباب رجوع، توصیه میشود از سیستم نوبت دهی استفاده شود و افراد برحسب نوبت و یکی یکی وارد اتاق اداری شوند و در خارج از اتاق نیز فاصله فیزیکی را رعایت کنند.
ضدعفونی: میز، تلفنها، موبایلها، صفحه کلید، موس و پد موس و سایراجزای کامپیوترها، دستگیرههای درها، کشوها و قفسهها، دستههای صندلی ها باید مرتبا ضدعفونی شوند.
همچنین فضای کار به تهویه مناسب نیاز دارد.
سرویسهای بهداشتی بیشتر از گذشته به نظافت وضدعفونی احتیاج دارند.
وسایل بهداشتی: وجود صابون و مواد ضدعفونی کننده کافی در سرویس بهداشتی و در فضای اداره مرتب چک شود.
جعبه دستمال کاغذی دردسترس همه کارکنان و مراجعان قرار داشته باشد.
کارمندان درصورت مواجهه مستقیم با همدیگر و با ارباب رجوع از ماسک ودستکش استفاده کنند.
شناسایی و جداسازی موارد مشکوک: به کارکنان آموزش دهید که در صورت داشتن علایم شبه سرماخوردگی به محل کار نیایند و توصیه جدی به قرنطینه خانگی شوند. به آنها آموزش دهید که جهت پیگیری علایم با سامانه ۴٠٣٠ تماس برقرار کنند.
امضاء و اثر انگشت: خودکار مشترک در دسترس ارباب رجوع نگذارید، در صورت نداشتن خودکار شخصی، حتما خودکار امانتی را پس از مصرف ضد عفونی کنید.
در صورت استفاده از استامپ یا دستگاه الکترونیک ثبت اثر انگشت، محلول ضد عفونی را برای تمیز کردن انگشت در اختیار مراجعان قرار دهید.