بازدید 21898

بهترین زمان شستشوی نمای ساختمان

نمای ساختمان عملکرد اساسی و مهمی در انتقال نور، عملکرد آکوستیک و بهره وری انرژی دارد. از نظر معمار ها، نما معرف احساس ساختار کلی یک ساختمان است.
کد خبر: ۹۹۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 16 July 2020

نمای ساختمان از نظر زیبایی شناسی دارای اهمیت است. زیبا و تمیز بودن سطح نمای شیشه ای، سنگ یا آجری یک ساختمان حس خوبی را به افراد منتقل می کند. بعلاوه نمای ساختمان عملکرد اساسی و مهمی در انتقال نور، عملکرد آکوستیک و بهره وری انرژی دارد. از نظر معمار ها، نما معرف احساس ساختار کلی یک ساختمان است. نمای شیشه ای از نظر طراحان ایده بسیار خوبی است، زیرا وزن نهایی ساختمان را کاهش داده و منعکس کننده محیط بیرون است.

 برای مدیران مراکز تجاری، برج ها، شرکت ها و سایر مراکز نمای زیبا و تمیز نشان دهنده ارزش بالای آن مجموعه و مایه اعتبار آنها می باشد. انواع و اقسام آلودگی ها نمای زیبای ساختمان ها را آلوده کرده و وجهه نامناسبی به آن می دهد. ساختمان های دارای نمای شیشه ای، سنگی و آجری بیشتر در معرض آلودگی هستند. بنابراین امر شستشوی این نما بایستی بصورت منظم، اصولی و دقیق و با استفاده از تجهیزات کارآمد و تخصصی انجام شود.

راهکار های شستشوی نمای ساختمان

شستشوی نمای ساختمان ها بخصوص برج ها و ساختمان های بلند مرتبه دشواری و خطرات خاص خود را دارد. نصب داربست و استفاده از بند باز از جمله روش های نماشویی هستند که شما ممکن است در کوچه و خیابان دیده باشید. اما ابزار های جدید و حرفه ای مخصوص نماشویی در دسترس هستند که سرعت شستشوی نما را افزایش داده و خطرات احتمالی روش های قدیمی را به حداقل ممکن می رسانند. دستگاه تخصصی نماشوی و ربات نماشوی از ابزار های حرفه ای و جدید در این زمینه هستند. شما با دستگاه نماشوی می توانید شستشوی نمای ساختمان را به راحتی از سطح زمین انجام دهید. با استفاده از ربات نماشوی نیز شستشوی نما بسیار آسان بوده و نیازی به نیروی خدماتی نیست.

معرفی دستگاه نماشوی

دستگاه نماشوی از تجهیزات نظافت صنعتی تخصصی برای شستن نمای ساختمان ها می باشد. این دستگاه با تجهیز به سیستم فیلتراسیون، آب خالص را بر روی سطح نمای شیشه ای پاشش می کند. بنابراین رد و لکه آب در پایان فرآیند نماشویی بر روی سطح باقی نمی ماند. همچنین لنس های ارگونومیک و سبکی برای این دستگاه تعبیه شده تا فرآیند شستشو در ارتفاع تسهیل شود. با این دستگاه و با لنس های آن می توانید سطوح مرتفع را از سطح زمین و بدون نیاز به داربست یا حتی بالابر شستشو دهید. بعضی از دستگاه های نماشوی تخصصی نمای شیشه های برج ها و ساختمان های مرتفع را تا حدود 20 متر نیز شستشو می دهند. در دستگاه نماشوی،  آب ورودی به آن بعد از خالص سازی از طریق لنس به بالا می رسد. در انتهای لنس های نصب شده بر روی دستگاه، برسی قرار دارد. این برس نرم جرم ها را از سطح شیشه و نما پاک می کند. یک خروجی آب بر روی برس قرار دارد که آب را با شدت مناسب بر روی شیشه پاشش می نماید. برس نماشوی دارای قابلیت تغییر زاویه است، به گونه ای که با چرخش برس بتوان آلودگی های سطح را با سهولت بیشتری از بین برد.

معرفی نماشوی رباتیک

نماشوی رباتیک از نظر قیمتی بسیار گران تر از یک نماشوی تخصصی است. در این روش نماشویی، یک ربات نماشو بصورت مکانیزه بر روی سطح شیشه حرکت می کند و با پاشش آب سطح را تمیز می کند. ربات نماشو نیاز به نیروی انسانی ندارد و در وقت صرفه جویی می کند. با این حال این روش چندان در ایران رواج نیافته است.

شستشوی نمای شیشه ای و کامپوزیت

برای شستن نمای شیشه ای و کامپوزیت با توجه به حساس بودن جنس شیشه و کامپوزیت، دقت زیادی لازم است. استفاده از دستگاه نماشوی تخصصی بهترین ابزار برای شستشوی نمای شیشه ای می باشد. این دستگاه آب را با شدت پایین به سطح پاشش نموده و از این جهت آسیبی به شیشه یا کامپوزیت نمی رساند. آب خالص مورد استفاده در دستگاه نماشوی هیچگونه لکه ای را بر روی سطح بر جای نمی گذارد.

بهترین زمان نماشویی

شستن نمای ساختمان بصورت منظم و با استفاده از تجهیزات نماشویی مناسب، زیبایی ساختمان و نما را فراهم می نماید. بعضی از نما ها در معرض حجم بالایی از آلودگی ها قرار دارند و بعضی دیگر کمتر دچار آلودگی می شوند. بنابراین بهترین زمان نماشویی به میزان آلودگی که نما در معرض آن قرار دارد، بستگی دارد. بطور کلی بهتر است نمای ساختمان شش ماه یکبار یا نهایتا سالی یکبار تمیز شود. اگر سطح نما در معرض آلودگی ها عمیق و بخصوص در مرکز شهر های صنعتی و کلان شهر ها قرار دارد، زمان شستشو به سه ماه یکبار تقلیل پیدا کند. همچنین به بهترین زمان نماشویی در طول روز نیز باید توجه کنید. شدت بالای نور آفتاب در روز باعث کاهش کیفیت نماشویی و اثر بخش نبودن آن می شود. روز های با هوای ابری یا اول صبح و ساعات نزدیک به غروب در هوایی که وزش باد زیاد نیست و بارش بارانی نیز در کار نیست، بهترین زمان نماشویی است. در این زمان ها لکه های شیشه با دستگاه نماشو به بهترین نحو از بین می روند.

نکات مهم برای خرید دستگاه نماشوی

راهکار های نظافتی شستشوی نما شامل خرید دستگاه های تخصصی نماشوی یا بهره مندی از خدمات شرکت هایی است که دارای این تجهیزات هستند. تهیه نماشوی تخصصی در دراز مدت به صرفه بوده و منجر به کاهش هزینه ها می شود. انواع نما های شیشه ای و غیر شیشه ای در ارتفاع یا در سطح پایین با دستگاه نماشوی قابل شستشو هستند. تنوع نسبتا زیادی در دستگاه های نماشوی وجود دارد که با توجه به نیاز خود می توانید آنها را تهیه کنید. بعضی از نماشوی ها دارای پمپ و بعضی دیگر بدون پمپ هستند. اگر ارتفاع سطح مورد نظر برای نماشویی بیش از چند متر است، دستگاه باید دارای سیستم پمپاژ آب باشد. جنس لنس دستگاه باید به گونه ای باشد که بلند کردن آن برای کاربر ساده و آسان باشد. لنس های کربی یا آلومینیومی وزن بسیار ایده آلی دارند و سهولت عملکرد را برای کاربر فراهم می کنند. طول لنس مورد نیاز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت تمام شده دستگاه نماشوی است. بعلاوه دستگاه تخصصی نماشوی حتما باید دارای سیستم فیلتراسیون آب باشد تا آب خالص مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت ابراهیم ارائه دهنده دستگاه های نظافت صنعتی و راهکارهای نظافتی

اسکرابر، واترجت صنعتی، جاروبرقی صنعتی، جاروی شهری، دستگاه نماشوی، دستگاه خوشبو کننده هوا  و...

سایت: http://www.ebrahimco.com/

تلفن: 02187184

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی