واکنش بزرگان قم به تهدید روحانی از سوی ذوالنوری

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حرف‌های اخیر مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس مورد تأیید بزرگان قم نیست، گفت: او هتک حرمت آقای روحانی رئیس‌جمهور را کرده که این زیبنده نیست.
کد خبر: ۱۰۰۹۹۰۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 19 October 2020
|
527325 بازدید
|

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، آیت الله مقتدایی با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعدام آقای روحانی رئیس جمهور گفت: این حرف‌ها به هیچ وجه مورد تأیید بزرگان و علما نیست.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: این حرف‌ها قابل قبول نیست، چرا که هتک حرمت یک مؤمن، به هیچ وجه زیبنده نیست.

آیت الله مقتدایی در پاسخ به این سؤال که آیا آقای ذوالنوری هتک حرمت آقای روحانی رییس جمهور را کرده است؟ گفت: بله؛ هتک حرمت کرده است و این کار زیبنده نیست؛ البته ممکن است اعتراض و اشکال به آقای روحانی وارد باشد اما این جور حمله کردن و پاسخ دادن مصلحت نیست.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان این که سخنان اخیر مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مورد آقای روحانی رئیس جمهور، مورد تأیید بزرگان و علما نیست، گفت: اعتراض به آقای روحانی وارد است اما این جور صحبت کردن به هیچ وجه مورد تأیید نبوده و نیست.

 

آیت الله مقتدایی در پاسخ به این سؤال مبنی بر این که تحلیل شما در خصوص صلح امام حسن(ع) با معاویة که این روزها در مورد آن بحث می شود، چیست؟ گفت: صلح امام حسن(ع) با معاویه، بر اساس مصالح مردم نبود، بلکه امام مجبور شد و چاره‌ای جز صلح نداشت؛ معاویه نامه‌ای به امام حسن(ع) نوشت که با کدام لشکر می‌خواهی با من جنگ کنی؟ لشکر شما همه شان نامه به من نوشتند که بیا حسن بن علی را در مدینه دستگیر شده تحویل می‌دهیم؛ امام با این لشکر می‌خواست جنگ کند؟ پس امام مجبور شد و چاره‌ای جز صلح نداشت؛ یعنی اگر امام حسن(ع) خودش هم می‌خواست جنگ کند، کسی همراه امام نبود و از این جهت نه از روی مصلحت، بلکه از روی ناچاری صلح کردند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی هوشیار باشیم، گفت: در شرایط فعلی که دشمن شدیدترین تحریم‌ها و دشمنی‌ها را با ما دارد، جز ایجاد وحدت و همدلی، راه دیگری نداریم؛ یعنی همان امری که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند؛ بنابراین اگر کسی اشکالی هم به مسئولین کشور دارد برود و مطرح کند، اما این که بخواهند مطالب نادرست را بیان کرده و به رسانه‌ها هم بکشانند، باعث ایجاد دو دستگی در جامعه خواهند شد و این به مصلحت نظام و کشورمان نیست.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۵۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
یکی این ذوالنور رواز برق بکشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اگر از برق کشیده شد میشه بی نور.
نون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
تا کم نور شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اولا که این نماینده مجلس مفت گفته چون تصمیم نهایی رئیس جمهور نمیگیره ثانیا یه حرف مفت باعث شد دلار بالا بره و بورس بیاد پایینو درنهایت مردم تحریک به اعتراض در آینده پس پشت این حرف ها خیانت به نظام هست
رستم سیستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
آقای روحانی به حوزه روحانیت خوب رسیدگی می‌کنه
واکثر آن ها بدون کمبود مایحتاج هستن ولی عاقبت
صلح حسن جنگ حسینیه کشور که دست شما افتاد الفاتحه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
یکی روحانی رو از برق بکشه مملکت رو نابود کرد؟؟؟

نمیبینی یا آقازاده ای؟؟؟

شایدم بچه ای و پدر و مادر خرجت رو میده
نگو که نگفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
شایدم بشه کور سوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
چرا از برق بکشند؟ وجود امثال ذوالنور برای روحانی یک نعمت بزرگ است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
آقا مگه حرفهای آقای مقتدایی رامطالعه نکردی گفته
مومن را نباید هتک حرمت کرد یعنی آقای روحانی از آقای ذوالنور مومن تر است و این کارها را با مردم
خودش میکند خداوندمتعال عاقبت همه راحتم بخیر فرماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
من فرق "از روی مصلحت" و "از روی ناچاری" را نمی دانم. لطفا توضیح دهید.
پاسخ ها
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دقت کنید می گویند " نه از روی مصلحت بلکه از روی ناچاری"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
وقتی یک امام از روی ناچاری صلح می کند چرا پیروانش بر طبل جنگ می کوبند؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اتفاقا مصلحت از ریشه " صلح " است و هیچ ارتباطی به معنای اجبار ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
پاسخ رو خود امام حسن دادن، فرمودند اگر من باندازه این گله گوسفند سرباز داشتم قیام میکردم. یعنی امام رو تنها گذاشتن و ایشون نتونست علیه لشکر ظلم قیام کنه و مجبور به پذیر صلح تحمیلی شد
نگو که نگفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
از نظر یه معلم ادییات هر دوتاش با کلی بحث ذر آخر مفهومش یکی هستش شما تا ناچار نباشی مصلحتت رو عوض نمیکنی انسان ها در شرایط سخت و ناگزیر نگاه میکنن مصلحتشون به چیه و کار درست رو انجام میدن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
اینقدر با کلمات بازی نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
در مصلحت یک خیرتی وجود داره
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
سیرخبرازگرسنه ندارد،ماهم دیگرتحمل فقرو گرسنگی رانداریم،پس کمترازمردم مایه بگذاریدوبیشترچاره کنید ،حرف بس هست کارکنید،حیف کشورمان هست،تا طاقتمان تمام نشده خودتان فکری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
طاقت تمام شده برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
خیلی وقته طاقتی نمونده برادر
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
حاج آقا مقتدایی با اعدام نخبه ها و فرارشان از کشور موافقن؟ آیا حاج آقا مثل بقیه مردم رفتن مرغ بخرن ببینن کیلو چند شده بعدشم چرا همش ما مسلمانان دنبال جنگ و جنگیدن هستیم
پاسخ ها
نگو که نگفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اسلام شناسیت پس ضعیفه وگرنه سوال نمیکردی چرا ما مسلمانها همش دنبال جنگیم
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
ما سالهاست که به گفته همبن ایت الله که من بشخصه با این اصلاح مخالفم وجای بحثش اینجا فعلانیست‌کاری ندارم،ولی ما سالیان متوالی از این دروغگوها شنیدیم که امام حسن ازروی مصلحت با معاویه صلح کرده نه از روی ناچاری که الان این شیخ می گوید اماحسن از روی ناچاری با معاویه‌بامعاویه صلح‌کرده،من با سخنان هیچ کدام کاری ندارم که ایاامام‌حسن برچه اساس وبه چه دلیل‌بامعاویه صلح کرده ،خب حالااینها‌خودراامام حسن وترامپ را معاویه میدانندبازهم کاری ندارم،ولی ایا اینها میدادنندکسانی در این مملکت هستن که شب با شکم کرسنه ویا به سختی گزران عمرمیکنند،جواب اری بهترم خبردارند ولی چون خوشان میلیاردی ثروت ودرامد ماهیانه دارندکه مرغ یا اقلام دیگررا کهقیمتش سربه فلک کشیده را هزاربرابرقیمت الان هم بخرن بازم ککشان نمی گزدچون درامد انها با یک کارگریکسان نیست‌که بدانند،اتش بگیرتاکه بدانی ‌چه میکشم،احساس سوختن با نگاه‌کردن نمیشود،اینهاسالیان‌سال‌هست‌که جزدروغ‌برماهیچ‌چیزی تحویل‌ندادندوحالاهم صلح‌مصلحتی امام‌حسن‌شدازروی‌ناچاری........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
من این تحلیل را قبول ندارم که امام حسن مجبور به صلح شد. خب امام حسین هم با چند نفر چه فرقی با امام حسن داشته؟ یه لشکر آدم بودن در مقابل چند نفر یاران امام حسین. پس امام حسین هم چاره ای نداشت و طبق نظر ایشان باید مثل امام حسن صلح میکرد. این حرفا چیه از خودتون درمیارید. موضوع فقط مصلحت بوده وگرنه امام حسن بهم شده باید تکی شمشیر میکشید و نهایت شهید میشد. دقیقا مثل امام حسین
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
آقایونِ مسئول زندگی ائمه ع را ملعبه خواستها و اشتباهات خود کرده اند.هرموقع دلشان خواست حسینی و هرموقع خواستند حسنی، گاهی هم امام رضائی..... یعنی همه مقتول یا مسموم می شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
مهندس یه سرچ کنی می فهمی که چند هزار نامه به امام حسین دادن که بیا ما پشت سرت هستیم ولی خیانت کردن.این یکیش و موارد دیگه که جای بحثش نیست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
سلام وقتی امام حسن به شهادت رسید و امام حسین امام امت شده معاویه چون ظاهر کنسرت داشت و دربین مردم به ظاهر اسلام را رعایت میکردامام حسین هم با صلح ادامه داد و بعد ازاین که معاویه ازبین رفت و یزید برمسند خلافت نشست امام حسین دست به قیام زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
خیلی مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
امام حسن در زمان معاویه به ظاهر مسلمان بوده که خودشو یه فرد مذهبی و معتقد نشون میداده ولی امام حسین در زمان یزید بوده که حتی حفظ ظاهر هم نمیکرده و علنا شراب خوار و ...بوده حتی امام حسین هم تا زمانی که معاویه زنده بود به این صلح پایبند بوده
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
معاویه انسان ظاهرالصلاحی بودومردم به چشم یک انسان مومن به اونگاه می کردنداگرامام به جنگ ادامه میدادوشکست میخوردچیزی ازاسلام باقی نمی ماندبرخلاف یزیدکه متجاهربه فسق می کردوعلنا کارهای
منافی عفت انجام میداددرنتیجه
قیام امام حسین درمقابل چنین فاسقی بجابودوبعدازشهادتش موجب بیداری مردم شدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
حواسمون هست دلار 32000 تومانی در مجلس انقلابی که هشت ماه سرکاره با رای 20% واجدین شرایط اتفاق افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
کندی که دولت بی تدبیر زده با ۸ ماه جمع نمیشه ... دولت بی تدبیر هم با همین میزان از اراء بلکه کمتر اومد سر کار ء
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
حساب وکتاب عمرهم ازدست مردم رفته!مجلس خردادشروع بکارکرد،۴ ماهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اقا این مجلس انقلابی از روزی که قدم به میدان گذاشت دلار از ۱۶ شد ۳۲ چرا ادرس غلط میدی
ایمان
| France |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
امام‌حسن‌مجبور‌به‌صلح‌‌شد‌وامام‌حسین‌مجبور‌به
جنگ‌آن‌هم‌جنگ‌نا‌برابر.
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
درجواب ۱۷:۳۱که گفته دولت تدبیروامیدبا آراء۲۰درصدوحتی کمتراومده سرکار
ازموتوری جنس نگیر اینم عواقبش
خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
اقای که اینچنین داری می گویی 8 ماه است از مجلس می گذرد در کجا دیدهاید که 7 وسال اندی خرابکاری بعد در عرض 8 ماه ترمیم شود ان هم بدست کسی و جایی که کار اجرایی نمی کند قوانین هر چقدر خوب باشد وقتی انجام نمی شود کار به جایی نمی برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
واکنش بزرگان قم به تهدید روحانی از سوی ذوالنور:
سکوت ................
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
بله کاملا موافقم،نمیدونم مردمو چی فرض کردن روحانی کیلویی چنده تو مملکتی که رئیس جمهورش اختیار نداشته باشه و وظایفشو فاکتور بگیرن همین میشه روحانی که سهله ازون بزرگتراشم نمیتونن کاری بکنن،تو رو خدا این سیاه نماییارو تموم کنین ل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
کلا با بیان حرفای ذوالنور مخالفم اما اما ...
هر عاقلی فقط یبار پیام ذوالنور رو بخون ، میفهمه که تهدید نبوده و نیست ولی متاسفانه دولتیا مردم رو با این حرفا درگیر کردن و دارن حالشو میبرن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اقا اقتصاد خراب و گرانی مربوط به تحریمه....علت تحریم هم سیاست های هسته ای و منطقه ای و خارجی هست.....تدوین این سیاستها هم دست دولت نیست.چرا اینقدر خودتون رو خسته میکنید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
اتفاقا حل مسائل معیشتی کاملا داخلی هست وقتی جوجه ها رو زنده چال میکنن تا مرغ الان شده ۳۰ تومن این از تحریم خارجیه ...نخیر ادرس غلط به مردم ندید ...مسئولین کشور رو رها کردن چه ربطی به تحریم داره ...اتفاقا همش دست دولت بی تدبیره که نا امیدی رو ترویج میکنه..ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ادرس غلط ندید ...مسئله معیشت مردم مستقیما دست دولته ...بی مسئولیت و دزدیهای کلان و زیاه خووخی وفامیل بازی و ....کار رو باینجا رسوند وگرنه کشور ۴۰ ساله تو تحریمه
فریدون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
خدا پدرتو بیامرزه بالاخره یه نفر پیدا شد حرف درست بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
یه ۳۰درصدی مقصر دولته و۷۰درصد درحیطه اختیارات دولت نیست بحث سیاست خارجی ومنطقه ایی واصلاح ساختارها اداری واقتصادی کشور شاید درصد کمی در حیطه اختیارات دولته و این جوجه ها که شما میفرمایید بعلت گرانی خوراک بود که عمدی نبود وعلت هم ساختارها غلط اقتصادی ومدیریتی کشوره وواگر همین الانهم دولت عوض بشه هیچ تعقیری ایجاد نخواهد شد
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دوست عزیز ، اصل مطلب ادا کردید ، چرا متوجه نیستید دلیل تحریم ها دولت نیست ، دلواپسان و حامیان آنها هستند . سیاستهای کلان کشور همان نه جنگ و نه مذاکره حاصل شرایط فعلی است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
دقیقا همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
هفت سال مردما با فکر خرابتون وانتخاب نادرستتون بدبخت کردید کافیه
لطفا لطفا سکوت اختیار کنید وخفه شید
محمد.
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
احسنت،
غفلت مردم ایران از همین اصل و مبنا ست،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
دو قطبی چپ و راست نکنید و ملت رو بازی ندید 40 ساله این میگه اون و اون میگه این نه برادر این شیوه مدیریت کشور نیست که از جیب ملت مایه میزاری وقت تصمیم ملت بی ملت!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
انشاله خدا تقوای الهی به دولت و مجلس عطا کند و انها را در صراط مستقیتم بدور از اختلاس و پولشویی و طمع ثروت اندوزی و مومن به آخرت و خادم به مردم در دنیا قرار دهد تا مبادا اسلام و مسلمین را در راه خواسته های خود مصادره کنند.
پاسخ ها
قابل انتقال به غیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
شما به فکر دلار هزار تومنی باش! مردم با رای هاتون بدبخت کردین حالا زبونتونم به اعتراض بازه! بیدار باشین جواب بدین، نه اینکه خودتون معترض شدین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
دولت و مجلساراده و قدرت تصمیم گیری ندارند. باید برای دولت پنهان یا دولت در سایه دعا کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
قبل از نوشتن کامنت، وضو بگیر و 3 بار فوت کن و 1000 تا صلوات بفرست، شاید اجنه از وجودت در بیان و قرصات اثر کنن ...
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
ای بابا کجای کارین روحانی ذوالنور هم سر کارن
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟