زمان، انرژی و پولی که توسط یک مشتری برای تحقیق در مورد خرید یک محصول یا خدمت صرف میشود، هزینه تحقیق گفته میشود. هزینه تحقیق شامل هزینه فرصت زمان و انرژی صرف شده است که میتوانست به فعالیتهای دیگری اختصاص یابد یا شاید پول صرف شده برای رفتن از مغازهای به مغازه دیگر و بررسی گزینههای مختلف یا دادههای تحقیق یا مشاوره یک متخصص در مورد خرید باشد.
هزینه های تحقیق در آیتمهای بزرگتر و گرانتر، بیشتر هستند. چراکه منطقیتر است زمان، انرژی و احتمالاً پول بیشتری برای تحقیق درباره خرید یک اتومبیل صرف شود تا تحقیق درباره اینکه ناهار خود را از کدام رستوران تهیه کنید. عواقب یک تصمیم بد خرید در مورد کالاهای گرانتر، بیشتر از کالاهای ارزان خواهد بود.
لازم است از اینترنت و سایتهای اینترنتی متعدد فروش تشکر کنیم. خریداران امروزی، نسبت به دهههای قبل، هزینه های تحقیق کمتری برای آنچه میخواهند بخرند، میپردازند؛ زیرا کاربران حالا میتوانند با سرعت و دقّت بیشتری درباره محصولات و خدمات اطلاعات کسب کنند، بدون اینکه حتّی از منزل خارج شوند.
معادل انگلیسی هزینه تحقیق عبارت است از:
Search Cost
تهیهشده در: مدیر مالی