به گزارش تابناک به نقل از فارس، سامانه فروش بلیت روز گذشته با اختلالاتی مواجه شد و اعتراض مخاطبان را در پی داشت عزت الله علیزاده معاون اجرایی و مدیر پشتیبانی فنی جشنواره فیلم فجر درباره اختلالاتی که در فروش فیلمها در سامانههای فروش روز گذشته پیش آمد، گفت: باید به این مهم توجه کنیم وقتی یک سیستم قرار است به کل کشور خدمات ارائه دهد کار به مراتب سختتر است البته که ما در روزهای گذشته بارها سیستم سرورها را تست کردیم و زیر بار فشار مضاعف قرار دادیم تا بتوانیم باگها و مشکلات را مرتفع کنیم که البته خود سیستم هیچ مشکلی نداشت. اما درگاههای فروش مربوط به بخش خصوصی بودند و Done شدند.
وی درباره علت اختلال در سامانه فروش کردن سیستم فروش برای دقایقی گفت: در ساعات اولیه مورد حمله سایبری قرار گرفتیم و تدابیر امنیتی فنی را در نظر گرفتیم تا مشکل مرتفع شد. گزارشهایی که در اختیار داریم مشکل مرتفع شد و توانستیم به مخاطب خدمات ارائه دهیم.
شرایط کرونا باعث اجرایی شدن پلنهای مختلف بود
علیزاده درباره مشکلات پیش آمده توضیح داد: به دلیل شرایط کرونا ما پلنهای مختلفی داشتیم در ابتدا که تصمیم بر این بود که بخش داوری اجرا شود. پلن دوم نمایش فیلمها برای اصحاب رسانه و صاحبان آثار و نشست خبری برای فیلمها در نظر گرفته شد و پلن سوم اکران مردمی پیش بینی شده بود. شرایط کار امسال به دلیل شیوع کرونا استیبل نبود به همین دلیل مشکلاتی را برای ما فراهم آورد.
مخاطب مجبور به خرید بلیت سری جشنواره نیست
وی در خاتمه تاکید کرد: به این مهم توجه کنیم که وقتی سیستم جامع قرار است به سینمای کشور خدمات ارائه دهد مشکلات پیش آمده درباره این کار مهم قابل قبول است. نکته حایزاهمیت دیگر این که هر سال مخاطب مجبور به خرید سری بلیت جشنواره بود و شاید برخی از آثار را علاقمند به دیدن نبودند، اما مجبور به خرید بود، اما امسال شرایطی فراهم شده است که مخاطبین فیلمهای انتخابی و مورد نظر خود را خریداری نمایند و امکان دیده شدن آثار برای افراد بیشتری فراهم میشود.
اقبال مخاطب خوب است
مدیر اجرایی جشنواره آخرین آمار خرید بلیت توسط مخاطبان را اعلام کرد و گفت: مشکلات همان شب گذشته حل شد و هر ساعت ما اطلاعات را در اختیار علاقمندان قرار میدهیم. تاکنون اقبال مخاطبان بسیار خوب بوده و ۴۸ هزار بلیت آثار با توجه به محدودیت سالنهای نمایش (ظرفیت ۳۰ درصدی) فروخته شده است.