ساترا در پی انتشار خبر عدم صدور مجوز برای پخش برنامه علی کریمی درباره انتخابات فدراسیون واکنش نشان داد و اعلام کرد «درخواست برنامه تیوی تاک در مسیر رسیدگی است.»
به گزارش تابناک ورزشی، روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر به نقل از علی سعد ـ معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا ـ اعلام کرده است: «ضمن تکذیب خبر منتشره مبنی بر عدم صدور مجوز در برخی از رسانه ها، اعلام میشود یکشنبه ۳ اسفندماه درخواستی از سوی فیلیمو برای پخش برنامه یکی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال به دبیرخانه ساترا وصول شد که در مسیر معمول برای این برنامهها قرار دارد.
این برنامه به دلیل ساختار حرفهای و نمایشی در دستور کار دبیرخانه قرار گرفته است. فرایند در نظر گرفته شده برای همه محتواهای نمایشی حرفهای یکسان است که درخصوص برنامه همرفیق و سریالهای قورباغه، خوب بد جلف و ... طی شده و رسانههای صوت و تصویر برنامههای خود را طی این فرایند منتشر کرده اند. در صورتی که برنامه در دسته بندی نمایشی حرفهای قرار نمیگرفت امکان پخش از صفحات شخصی افراد در رسانههای کاربر محور را داشت و به فرایند فوق الذکر نیاز نداشت.»
تابناک خبر عدم صدور مجوز برای برنامه علی کریمی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال در شبکه نمایش خانگی را با تایید نزدیکان این کاندیدای تاییدصلاحیت شده انتخابات منتشر کرده است و لازم به ذکر می داند، در صورت عدم صدور مجوز طی زمان اندک باقیمانده تا انتخابات، این موضوع فرقی با مردود شدن این برنامه در بررسی های ساترا ندارد. همچنین خبر عدم صدور مجوز تا این لحظه صحت دارد و اگر از این ساعت به بعد مجوزی صادر شود، درباره آن خبر رسانی خواهیم کرد.
نکته مهم اینجاست که ساترا در این جوابیه، زمان وصول درخواست در دبیرخانه خود را سوم اسفندماه اعلام کرده و گفته است که جواب و نتیجه بررسی ها را باید با برنامه هایی مثل همرفیق و یا سریال «خوب، بد ، جلف» مقایسه کرد! این درحالی است که برنامه ویژه علی کریمی تاریخ مصرف دارد و در صورت صرف زمان برای تایید محتوای این برنامه قبل از پخش عمومی ، در عمل فرقی با ندادن مجوز نخواهد داشت چراکه رخداد اصلی یعنی انتخابات فدراسیون فوتبال صبح روز دهم اسفندماه برگزار و به اتمام خواهد رسید.
ساترا در این جوابیه به طور شفاف اعلام نکرده که بررسی مناسب بودن یا رد این برنامه تولیدشده، دقیقا تا چه زمانی طول خواهد کشید و آیا این مهلت باعث سوختن محتوای آن خواهد شد یا فرصت کافی برای پخش و تاثیر آن در رسانه وجود خواهد داشت.