ورود همشهری، شهروند و برج میلاد به بورس؟

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران درباره جزئیات ورود همشهری، شهروند و برج میلاد به بورس توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 06 March 2021

به گزارش بورس تابناک، عبدالحمید امامی معاون اقتصادی و مالی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره پیوستن مجموعه‌های همشهری، شهروند و برج میلاد به بورس با توجه به زیان ده بودن این شرکت‌ها گفت: شهروند با شرایطی که دارد می‌تواند به بورس وارد شود، چرا که زیان ده نیست. البته اگر اجاره‌ها و قیمت املاک را واقعی حساب کنیم، زیان ده می‌شود. 

او ادامه داد: اما اکنون به صورت عادی و در نظر گرفتن میزان خرید و فروش از فروشگاه، شهروند سودده است و سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری ۱۲۰ میلیارد واریز سود به خزانه پیش بینی شد. 

معاون مالی شهرداری تهران اضافه کرد: سازمان املاک، املاکی که متعلق به شهروند بوده را به نام شهروند منتقل کرده و با این شرایط دارایی شهروند دو هزار میلیاردی می‌شود. 

امامی ضمن ابراز امیدواری از ورود شهروند به بورس تا قبل از پایان دوره پنجم شورای شهر درباره ورود همشهری به بورس گفت: همشهری اکنون زیان ده است، اما امکانات چاپخانه‌ای دارد و قسمت‌هایی از همشهری را هم می‌توان وارد بورس کرد و هدف‌گذاری شورا روی دو سه شرکت تابعه آن است. 

او با بیان اینکه امکان ورود شهروند به بورس فراهم است، درباره جزئیات ورود شهروند به بورس گفت: در این راستا اجاره ملک‌هایی که در اجاره شهرداری است و مالک آن نیست را ۵ ساله تمدید می‌کنیم. همچنین املاکی که فروشگاه‌های شهروند در آن مستقر هستند را به نام شهروند کرده‌ایم و تنها یک ملک باقی مانده است. 

امامی با بیان اینکه احتمال حضور شهر آفتاب و برج میلاد نیز در بورس فراهم است، افزود: البته اکنون نمی‌توان حضور آن‌ها در بورس را متصور شد. 

امامی در واکنش به نظر اعضای شورا مبنی بر اینکه مجموعه شهروند با این حجم از امکانات اگر در اختیار مجموعه خصوصی بود، درآمد بیشتری داشت، گفت: بله، این موضوع درست است، چرا که دولتی‌ها اکثرا مدیران خوب در عرصه اقتصادی نیستند، چون باید یکسری مقررات را رعایت کنند که مدیران را از چابکی و چالاکی می‌اندازد و محدود می‌کند، در حالی که مدیر بنگاه اقتصادی باید بتواند بلافاصله تصمیم بگیرد و عمل کند. 

او ادامه داد: اینکه می‌بینید پتروشیمی‌ها درآمد خوبی دارند به این دلیل است که آن شرکت ها فی نفسه درآمدزا است و ذاتا سود قابل توجهی دارند، وگرنه بازاریابی مدیران دولتی برای صادرات خارجی چندان موفق نیست. 

امامی در ادامه با بیان اینکه شهرداری ترجیح می‌دهد شهر آفتاب، برج میلاد، شهرند و میادین میوه و تره بار را وارد بورس کند، افزود: برج میلاد به این دلیل زیان ده است که درآمد ندارد و نگهداری مجموعه به این بزرگی هزینه بردار است. 

معاون شهردار تهران افزود: برج میلاد الان وارد بورس نمی‌شود، چرا که به دلیل شرایط کرونا رستوران ها و سالن‌هایش تعطیل است و امکان سوددهی ندارد، اما جزو شرکت‌هایی است که قابلیت سوددهی دارند و می‌تواند به بورس وارد شود.

منبع: ایلنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان