به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- فرشاد مقیمی، در مراسم افتتاح مرکز تخصصی تیونینگ، دیتیلینگ و سفارشی سازی خودرو که با حضور رییس هیات عامل ایدرو برگزار شد، گفت: آمار حوادث خودرویی در سال ۹۹ و بررسی های کارشناسی صورت گرفته نشان می دهد، عامل ۸۸ درصد از ۵۰۰ حادثه بررسی شده در سال گذشته، مراجعه دارندگان خودرو به مراکز غیرمجاز و یا نصب آپشن های غیراستاندارد بوده است.
وی افزود: ایران خودرو با ایجاد و توسعه مراکز مجاز که خدمات استاندارد و منطبق با مهندسی خودرو ارایه می کنند، درصدد است تا امکانات در دسترس و مناسبی را به مشتریان عرضه کرده و از مراجعه آنان به مراکز غیرمجاز ممانعت کند.
وی با بیان این که ایجاد تغییر در سیستم های مختلف خودرو سبب از بین رفتن گارانتی خودرو می شود، تصریح کرد: خدماتی که شرکت خودروهای سفارشی ایران خودرو ارایه می کند منطبق با حوزه های فنی و مهندسی خودرو است که هیچ گونه آسیبی به آن وارد نمی کند.
مقیمی بهره مندی از خدمات آپکو را عاملی برای کاهش تنش میان مشتریان با شبکه خدمات پس از فروش دانست و گفت: این مجموعه نیازهای مشتریان را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد و به این ترتیب دایره خدمات خود را روز به روز گسترده تر می کند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر رعایت کیفیت قطعات آپشن محصولات، گفت: ظرفیت های مناسبی در شبکه نمایندگی های ایران خودرو در سطح کشور برای ارایه خدمات آپشنال وجود دارد که در این بخش نیز به دنبال توسعه و افزایش این خدمات در نمایندگی ها هستیم.
مقیمی، فعالیت برای سفارشی سازی محصولات تجاری و سنگین را از جمله برنامه های آپکو دانست و گفت: در این بخش نیز خدمات ویژه ای را به دارندگان محصولات سنگین و نیمه سنگین ارایه خواهد شد.
وی خواستار نظارت بر کیفیت اقلامی مانند اسباب بازیهای تولیدی با استفاده از برند محصولات ایران خودرو شد و گفت: با دعوت از بخش خصوصی و سرمایه گذار می توان تولیدات مشترکی برای این بخش درنظر گرفت که علاوه بر حفظ کیفیت، از ورود آسیب به برند ایران خودرو جلوگیری کرد و تولید این اقلام می تواند از طریق شرکت آپکو دنبال شود.