گمرک متهم اصلی تاخیر در تحویل خودروهای داخلی

نجفی منش گفت: بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان وجود دارد که ناقص هستند و قطعات آن‌ها در گمرک است.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۴۲
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 02 June 2021
|
10397 بازدید
|
۴

به گزارش تابناک، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به اینکه قطعه سازان با کمبود نقدینگی مواجه هستند، گفت: مشکلاتی که داریم مربوط به تخصیص ارز و کمبود نقدینگی است. گمرک اعلام کرده است ۹۰ درصد کالاها را ترخیص می کنیم اما مشکل نقدینگی داریم که نمی توانیم آنها را ترخیص کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر کل مطالبات ۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۵ هزار میلیارد آن معوق شده است و علت آن این است که خودروساز توانمندی پرداخت آن را ندارد چرا که زیان انباشته آنها ۸۵ هزار میلیارد تومان شده است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: خودروسازان تا سال ۹۰ تقریبا سود آور بودند و از سال ۹۰ که شورای رقابت پا به عرصه قیمت گذاری خودرو گذاشت، زیان ها شروع شد و در این فاصله تا سال ۹۸ جمع زیان های انباشته شده حدود ۵۵ هزار میلیارد بود و در سال ۹۹ به ۸۵ هزار میلیارد تومان رسید.

نجفی منش با اشاره به وضعیت تولید قطعه در کشور، تشریح کرد: قطعه سازان توان تولید ۲ هزار خودرو در سال را دارند اما به دلیل اینکه نقدینگی ندارند، نمی توانند در این مسیر به خوبی حرکت کنندو همین موضوع نقدینگی، رشد تولید را کم می کند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی بیان کرد: خودروساز باید بدون زیان خودرو بفروشد تا تولید را افزایش دهد در حالی که اکنون زیان ۸۵ هزار میلیاردی دارد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان وجود دارد که ناقص هستند و عمده قطعات آنها در گمرک است و خودروسازها به دلیل کمبود نقدینگی نمی توانند قطعات را ترخیص کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: دولت جدیدی که روی کار می آید، باید به فکر صنعت خودرو باشد و این صنعت زیان ده را به صنعتی سود ده تبدیل کند تا شاهد افزایش رشد تولید باشیم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
چرا خودرویی را که کارخانه اصلی با کیفیت بسیار بالاتر و قیمت بسیار کمتر می تواند تولید کند باید در ایران با این وضعیت کیفیت و قیمت مونتاژ شود؟ چرا در چنین مواردی حق مردم با کشورهای پیشرفته مقایسه نمی شود؟ اما برای قیمت بنزین و مالیات با کشورهای پیشرفته مقایسه می شویم
مولا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
امید وارم دولت بعدی این صنعت فاسد ورانتی رو که جز ضرر مالی جانی برای مردم و ملکت نداره رو جمع کنه تا همه ازشرشون راحت شن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
تا جایی که یادمونه خودروسازان در این ۳۰ سال اخیر همیشه از ضرر و زیان حرف میزدند.کجا تا سال ۹۰ سوداور بودند؟اخبار دهه ۷۰ و ۸۰ که هست.با مراجعه به ارشیو دروغ اینکه تا سال ۹۰ سوداور بوده اند راحت برملا میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
خخخخخخ دولت باید شما را سود ده کند ؟!!! کدام خودرو ساز در جهان دولتش اینکار را میکند ؟! تا شما مثل سابق فقط دنبال سود راحت باشید و مونتاژ و حتی یک سر سوزن کیفیت را مدل را بالا نبرید ؟! اگر زیان انباشته شما 85000 میلیارد است انوقت 25000 تای دیگر هم الان بگیرید تا چنستان ترخیص شود از کجا و با چه تضمینی می توانید بدهی های خود را تسویه کنید چطور بعد از 60 سال تولید رانتی هنوز گیر اجناس خارجی هستید
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟