بازدید 15073

چرا به دکتر محسن رضایی رأی می دهیم؟

محسن رضایی تصویر یک چهره مقتدر در میان مردم را داراست و با توجه به مشکلاتی که دولت کنونی ایجاد کرده، بخش قابل توجهی از مردم احساس نیاز به حضور یک چهره مقتدر می کنند.
کد خبر: ۱۰۵۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 03 June 2021

دکتر شهناز عزیزی (استاد دانشگاه سوره) در یادداشتی نوشت:

۱- محسن رضایی تصویر یک چهره مقتدر در میان مردم را داراست و با توجه به مشکلاتی که دولت کنونی ایجاد کرده، بخش قابل توجهی از مردم احساس نیاز به حضور یک چهره مقتدر می کنند.

۲- برنامه مندی، ادبیات کارشناسی و ادبیات علمی اقتصادی را بر مناظرات و مباحث انتخاباتی حاکم می کند.

۳- اصلی ترین مشکل کشور، اقتصاد است و رضایی کارشناس ترین گزینه در میان همه نامزدهای موجود در زمینه اقتصاد است و در میان موجودین، بیشترین شانس برای حل مشکلات اقتصادی و افزایش امید مردم به نظام را داراست.

۴- ایده های اقتصادی او نو و جدید و کارگشا است.

۵- ایده های او در موضوعات منطقه ای (اتحادیه بین 25 کشور منطقه) و نیز توسعه متوازن روابط بین المللی، جدید و قابل دفاع است.

۶- اشراف او بر مسائل کلی و جزئی جبهه مقاومت از نقاط برجسته ای است که با توجه به نزدیک شدن اسرائیل به مرزهای ما (امارات، بحرین و آذربایجان) ویژگی مهمی است چرا که مساله تقویت جبهه مقاومت در دولت آینده اساسی و مهم است.

۷- در مجموع می توان گفت اقتصاد، سیاست خارجی، امنیت و حفظ جبهه مقاومت از اموری هستند که رئیس جمهور باید مستقیما درگیر آنها شود و تصمیم بگیرد و تنها با مشورت مشاوران کار پیش نمی رود؛ لذا رئیس جمهور باید چندجانبه باشد که در مورد محسن رضایی این ویژگی وجود دارد.

۸- رضایی در دوران دفاع مقدس از اعضای موثر شورای عالی دفاع بوده است و در فرایند تمامی مذاکرات و تصمیم گیری ها و نظرات حضرت امام حضور داشته است؛ سابقه مذاکره با مقامات بلندپایه کشورهای منطقه را نیز داشته است.

۹- با توجه به حساسیت و پیچیدگی مسائل هشت سال آینده که برآوردها نشان می دهد دشمن روی آن حساب باز کرده است، پختگی رئیس جمهور با مسائل پیچیده پیش رو فاکتور مهمی است که در میان گزینه های موجود رضایی از پختگی بیشتری برخوردار است.

۱۰- توان اجماع سازی در میان اصولگرایان را داراست.

۱۱- دولت احتمالی با ریاست رضایی، از هماهنگی بالایی با نهادهای موثری در عرصه سیاسی و اجرایی مثل رهبری، سپاه، قوای دیگر و ... برخوردار خواهد بود.

۱۲- با ریاست جمهوری او هماهنگی کامل در سطح قوای سه گانه شکل خواهد گرفت که در صورت ریاست جمهوری هر یک از گزینه های مطرح دیگر، این سطح از هماهنگی ایجاد نخواهد شد.

۱۳- از نقاط مثبت کارنامه و منش رضایی، کادرسازی و انتقال مسئولیتهای بین نسلی است که به نوعی می توان آنرا یک مهارت فردی دانست که در او وجود دارد.

۱۴- استحکام انقلابی رضایی به ویژه در خصوص مسائل فرهنگی از اکثر نامزدها بیشتر است.

۱۵- هماهنگی با رهبر انقلاب و گفتمان ولایت فقیه در عالی ترین سطح شکل خواهد گرفت؛ هم با توجه به سابقه و هم روحیات و اعتقادات شخصی او و هم ولایت پذیری انقلابی او در مواضع سالهای اخیر.

۱۶- قابلیت تشکیل تیم و کابینه قوی را با توجه به شخصیت خود در میان اصولگرایان، داراست.

۱۷- سابقه و پختگی رضایی نسبت به اکثریت نامزدها، احتمال تزلزل و تغییر شخصیت در رئیس جمهور بعدی را به کمترین حد می رساند.

۱۸- پیگیری ایده راه اندازی سامانه پیگیری مطالبات مردم و رهبرانقلاب در صورت رئیس جمهور شدن او، می تواند بخش قابل توجهی از مشکل تاریخی عدم تحقق منویات و دستورات رهبر انقلاب در سیستم مدیریتی جمهوری اسلامی را حل کند.

۱۹- یک مساله مهم جریان نفوذ در اطرافیان مسئولین رده بالای جمهوری اسلامی است که در مورد محسن رضایی با توجه به اشراف و سابقه اطلاعاتی و امنیتی وی این احتمال تا حد خوبی کاهش پیدا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات